• wyhib

"Utslängd" hemifrån, 17 år. Vad gör jag nu?

Anonym (next step) skrev 2021-10-12 19:42:12 följande:

Grattis på födelsedagen eller så. Imorgon fyller jag 17 och här sitter jag på en busshållplats med min hund, skolväska och en större väska med lite kläder och grejer. Jag och min styvmorsa har bråkat i flera år och vi fick väl båda nog. Hon sa att jag skulle dra åt helvete och inte sätta min fot i hennes hem igen. Jag sa att jag gärna lät bli. Farsan är en jävla mes och håller sig undan eller så är han på hennes sida när vi bråkar. Så jag drog. 

Jag tänker ta sista bussen som går ut till vårt landställe. Det blir jobbigt att ta mig till skolan i morgon bitti men skitsamma. 

Jag vill egentligen inte prata med någon på skolan om det. Särskilt inte på min födelsedag. Jag har faktiskt aldrig pratat med någon annan än mina lärare på skolan. Men jag antar att jag måste? Vad ska jag annars göra?

Har du wifi på busshålplatsen? Laptop?
    Bara nyfiken eftersom det står att inlägget är gjort på dator och inte mobil.
  • wyhib
    Aniiee skrev 2021-10-13 20:50:15 följande:
    Var skulle det stå nånstans menar du? Det är inte information som framgår varken på nya eller gala siten vad jag kan se. . Och om så, tala gärna om för mig vadjag skriver ifrån så kanske vi kan se vad TS säger aen
    På gamla FL sytes det alltid. Speciellt i tråddstart. Har det ändrats nu, kanske? Utgår ifrån tidigare kunskap och hävdar att du inte skrev på mobilversionen.
  • wyhib
    Aniiee skrev 2021-10-22 15:48:41 följande:
    Jag är inte ts så jag vet inte varifrån tråden är gjord. Men att du lutar dig mot hur det var förr på gamla familjeliv låter ju inte direkt som något säkert mått direkt.

Jag skriver från en mobiltelefon.
    Oavsett vad jag skrev så hade du skrivit det motsatte. Jag skrev att du inte är på mobilsajten.
Svar på tråden "Utslängd" hemifrån, 17 år. Vad gör jag nu?