• Anonym (Bara mitt fel?)

Både män och kvinnor: hur mycket förspel har ni och vem tar initiativet? Min sambo förstår mig inte…

Hej!

Nu är min sambo på dåligt humör igen. Orsaken är bla att jag efter många års liv ihop fortfarande inte har fått honom att förstå hur viktigt förspel är för mig som kvinna. Det ligger såklart på oss båda. Vi har grälat många gånger om det. Eller, jag börjar påtala hur viktigt det är att jag får bli våt och kåt innan sex. Men till 90 % så är det jag som kommer över till honom. Och till i stort sett 90 % jag som börjar oralt på honom. Det börjar oftast med att han frågar om jag är sugen. Ja det är oftast han som börjar insuinera det, har jag inte nämnt det först så är jag ju inte intresserad enligt honom = du vill ju aldrig ha sex. och sen är det upp till mig typ om jag svarar ja och kryper över till honom. Han har efter så många år fortfarande inte förstått att jag vill ha nåt annat än att jag börjar suga honom. Sen är det nån smekning från honom och så ska jag vara kåt.

Jag behöver mer. Jag behöver att han smeker mig i vardagen ibland. Jag behöver när vi skedar och kollar tvn att han börjar smeka mig. Och inte bara rakt på brösten och nertill mellan benen. Jag har bett honom så många gånger att inte bara jag ska börja varje gång me han protesterar vilt och säger att du vill ju aldrig. Vi har sex 1-2 ggr i veckan ibland mindre beroende på livet i allmänt. Går det över en vecka märks humöret direkt.

Jag har bett honom om mer förspel från hans sida. Att han börjar smeka mig och ligga nära så jag har en chans att bli kåt. Det gör han säger han. Ja han ligger bakom och trycker sig med stånd mot mig. Tar mig direkt på brösten och handen glider in mellan benen vilket jag avskyr. Vi har redan grälar om det så många gånger och han har blivit aningen bättre med handen mellan benen. Men att verkligen börja ta initiativ inte bara genom att prata om det utan smeka och ge mig tid att bli sugen. Det går inte in!

Snacket om förspel är bara löjligt typ och han blir arg på mig. Säger att jag inte tänder på honom. Jag råkade säga att jag inte blir kåt bara sådär.

Men jag ska tänka mer på sex så blir jag kåtare.

En gång för flera år sen på semestern kröp han intill mig och smekte mig så jag blev kåt. Det sexet var fantastiskt. Jag nämner det ibland att sådär behöver jag åtminstone emellan gångerna jag går ner på honom först.

Det går inte in. Snälla hur gör ni andra som har några år på nacken tillsammans? Blir ni tjejer kåta direkt? Har ni förspel?

Fan jag vill ju kunna bli kåt. Det är ju underbart när man har sex. Nu känner jag mig alltid otillfredsställd eftersom jag måste vara kåt för att komma. Känns faktiskt inte helt bra.

Är jag fånig som behöver mer förspel än en smekning på någon minut innan det ska till? Borde jag skärpa mig och tänka mer sex?

Vill gärna ha tips av er har några.

• Svar på tråden Både män och kvinnor: hur mycket förspel har ni och vem tar initiativet? Min sambo förstår mig inte…
  • Anonym (döv)

Han lyssnar ju inte på dig, till och med så struntar han i vad du säger och anklagar dig för det hela.

Tror tyvärr inte att du kommer att kunna få det du förtjänar eftersom  han inte verkar vara villig att göra det som han borde, han verkar jätte lat, beklagar.

Kort sagt, han bryr sig inte ett dugg om din njutning, fastän du bett om det, han bryr sig bara om sin.

• Anonym (Vaktmästaren)

Detta är ett praktexempel på vad som får män i förhållanden att tappa lusten att ha sex.

Det blir för mycket tjafs och bestyr att det inte känns värt det längre, så man avstår hellre.

Vilket i sin tur kommer leda till ytterligare frustration hos kvinnan, som även kommer börja fundera i banorna "varför vill han inte längre?, tänder han inte på mig längre?, börjar jag kanske bli gammal fet o ful?"

O sen är förhållandet knuffat över kanten och okontrollerat på väg utför....
    Om mannens ovilja att ha sex med dig kombineras med en i grunden stark sexlust så är det även hög risk att detta även får effekten att han söker andra sätt att stilla dessa behov.

Jag säger inte att varken du eller din man är grundorsaken till detta. Jag kånner bara igen det så väl ifrån egna förhållanden och alla 1000-tals fall man läst och hört om....  

• Anonym (döv)
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2021-10-13 16:23:19 följande:

Detta är ett praktexempel på vad som får män i förhållanden att tappa lusten att ha sex.

Det blir för mycket tjafs och bestyr att det inte känns värt det längre, så man avstår hellre.

Vilket i sin tur kommer leda till ytterligare frustration hos kvinnan, som även kommer börja fundera i banorna "varför vill han inte längre?, tänder han inte på mig längre?, börjar jag kanske bli gammal fet o ful?"

Om mannens ovilja att ha sex med dig kombineras med en i grunden stark sexlust så är det även hög risk att detta även får effekten att han söker andra sätt att stilla dessa behov.

Jag säger inte att varken du eller din man är grundorsaken till detta. Jag kånner bara igen det så väl ifrån egna förhållanden och alla 1000-tals fall man läst och hört om....  

Vet du vad, ta ditt kvinnohat och läs en bok, gå ut i skogen, vet inte gör vad som helst, men du säger vad som helst, sluta gärna med det.
  • Anonym (Vaktmästaren)
    Anonym (döv) skrev 2021-10-13 16:27:37 följande:
    Vet du vad, ta ditt kvinnohat och läs en bok, gå ut i skogen, vet inte gör vad som helst, men du säger vad som helst, sluta gärna med det.
    Hur i hela hel*etet kan du vinkla det jag skrev till "kvinnohat"?

Skriva kan du bevisligen, men hur är det med dina läskunskaper?
  • Anonym (döv)
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2021-10-13 16:35:29 följande:
    Hur i hela hel*etet kan du vinkla det jag skrev till "kvinnohat"?

Skriva kan du bevisligen, men hur är det med dina läskunskaper?
    Tack för komplimangen, jag kan båda.
  • Anonym (Teddy)

Jag tror att han är rädd och osäker. Han känner sig osäker på hur han ska göra och är livrädd för att misslyckas dvs att du inte blir kåt fast han har ansträngt sig. Troligtvis är han inte ens i närheten av att förstå detta om sig själv. Han blir rädd för sin egen rädsla, omvandlar den till ilska mot dig och skyller allt på dig. Det blir enklast så. För honom.

• AndreaBD
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2021-10-13 16:23:19 följande:

Är du på riktigt? TS man har uppenbarligen inte förstått någoting om hur man har sex på ett sätt så att det är skönt för kvinnan också. Jag tycker hon verkar har haft stor tålamod med honom. 

Varför skulle en kvinna ha sex med en man om han envisas med att göra det så att BARA HAN får sitt. Och hon får inget. Varför skulle hon? 
  • Anonym (Vaktmästaren)
    AndreaBD skrev 2021-10-13 16:59:14 följande:
    Är du på riktigt? TS man har uppenbarligen inte förstått någoting om hur man har sex på ett sätt så att det är skönt för kvinnan också. Jag tycker hon verkar har haft stor tålamod med honom. 

Varför skulle en kvinna ha sex med en man om han envisas med att göra det så att BARA HAN får sitt. Och hon får inget. Varför skulle hon? 
    Jag säger inte emot något av det du påstår, varken nu eller i det du citerade.

Jag har aldrig sagt eller ens antytt att TS gör fel som ställer dessa krav.

Jag förklarade enbart vad jag, baserat på tidigare erfarenheter, tror detta i slutändan kommer leda till. TS karl är helt enkelt inte kapabel att ta in detta.

Nu när jag tänkte ett varv till så kan det lika gärna sluta med att TS själv blir så sexuellt frustrerad att hon skaffar något "på sidan om".
  • Anonym (Sara)
    Anonym (döv) skrev 2021-10-13 10:38:54 följande:

Han lyssnar ju inte på dig, till och med så struntar han i vad du säger och anklagar dig för det hela.

Tror tyvärr inte att du kommer att kunna få det du förtjänar eftersom  han inte verkar vara villig att göra det som han borde, han verkar jätte lat, beklagar.

Kort sagt, han bryr sig inte ett dugg om din njutning, fastän du bett om det, han bryr sig bara om sin.

Håller helt med ovanstående. Din man verkar totalt ointresserad av dina behov. Hade aldrig kunnat ha sex med en sån.
  • Anonym (Provocerad)

Självklart! Skulle inte kunna ha sex utan förspel, det gör ju ont?? Vi har alltid det, säkert länge om jag får gissa. Smekningar, hångel, 69an, ofta kommer jag också under förspel. Vem som tar initiativ är olika. Aldrig reflekterat över det direkt då det känns mer ömsesidigt än ? idag är det din tur? som något besvärligt.

Min spontana tanke är att: skaffa en annan kille att ha sex med.

Din sambo struntar i vad du säger, vad du känner och din sexuella njutning.

Nästa problem är att han istället för att ändra på sig, blir arg på dig när du uttrycker att du vill ha mer förspel. Vidrigt när problemet är hans egoism från början.

Du är absolut inte löjlig!! Aldrig nånsin ska du förminska det du känner och ännu mindre ska någon annan göra det.

Svar på tråden Både män och kvinnor: hur mycket förspel har ni och vem tar initiativet? Min sambo förstår mig inte…