• Anonym (Undrar)

Kvinnor letar efter top 1 % av männen på Tinder

Varför har kvinnor så höga krav på Tinder ?

• Svar på tråden Kvinnor letar efter top 1 % av männen på Tinder
  • Glinda från Oz
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 22:45:35 följande:
    Idag har vi ett mansöverskott pga invandring.

Men de stora skillnaderna är på nätdejting där det går 5-8 fler män än kvinnor.

Man kan ju grunna på orsakerna. Men jag tror en anledning är att kvinnor behöver inte ragga. De blir uppraggade i irl.

Det är ingen stor skillnad. Förra året fanns det ca 66 000 fler män än kvinnor men då får du tänka på att det bor över 10 miljoner i Sverige. 

Om kvinnorna träffar folk IRL så borde rimligtvis männen också göra det. 

Källa på antal män och kvinnor: 
    https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/

• Anonym (Undrar)
    Glinda från Oz skrev 2021-10-13 23:45:05 följande:

Det är ingen stor skillnad. Förra året fanns det ca 66 000 fler män än kvinnor men då får du tänka på att det bor över 10 miljoner i Sverige. 

Om kvinnorna träffar folk IRL så borde rimligtvis männen också göra det. 

Källa på antal män och kvinnor: 

www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/

Du måste titta i dom yngre åldersgrupperna . Där kvinnor är i barnafödande ålder...

uvell.se/2020/01/01/mansoverskottet-vaxer/

"I de yngre ålderskategorierna ?saknas? det:

5-14 år: 45 137 kvinnor

10-14 år: ? 17 523 kvinnor

15-19 år: ? 28 091 kvinnor

20-24 år: ? 24 243 kvinnor

25-29 år: ? 20 574 kvinnor

30-34 år: ? 18 769 kvinnor

35-39 år: ? 15 906 kvinnor

Totalt saknas det alltså 125 106 kvinnor. Varav 107 583 kvinnor i de åldrarna man börjar bli sexuellt aktivt och letar efter en partner av olika slag.

De som förväntas bilda familj snart eller kommande ett till två decennierna.

Ett helt Uppsala för lite kvinnor.

Vem ska alla dessa män bli i ihop med?"
  • Anonym (för att)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 23:52:06 följande:
    Du måste titta i dom yngre åldersgrupperna . Där kvinnor är i barnafödande ålder...

Totalt saknas det alltså 125 106 kvinnor. Varav 107 583 kvinnor i de åldrarna man börjar bli sexuellt aktivt och letar efter en partner av olika slag.

Och detta hjälper dig hur.

Lägg samma tid på det du egentligen vill, ha en kvinna.
  • Mandel

Eftersom alla gillar och tycker olika så varierar så klart denna 1% utefter vem man frågar.
    Själv ser jag ingen anledning till att jag skulle behöva nöja mig med mindre än vad jag vill ha bara för att någon man inte ska bli kränkt och bli incel...

Var definitivt inga 10-poängsmän som kontaktade mig när jag var i dejtingsvängen, men det är väl bara kvinnor som ska offra sig för männen eller?
    Varför skickar inte 10-poängsmän meddelande till kvinnor under deras nivå? Är det bara kvinnor som ska "offra" sig? Kanske dags att många män tar av sig offerkoftan och inser att vi inte lever på 1800-talet längre.

Sedan är det tröttsamt med alla som gnäller över sin kränkthet i nätdejtingdjungeln. 
    Är väl i så fall lika eländigt ute på krogen, på arbetsplatser, på fritiden med föreningar osv. Folk väljer att prata, umgås, dejta osv med de som faller dem i smaken och som de trivs med. Allt hänger inte på utseendet!

Alla väljer olika utefter sina egna behov. Är det bättre att folk offrar sig och lever olyckliga bara för att någon annan ska vara lycklig? Var och en är väl sin egen lyckas smed...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (föds fler pojkar i snitt)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 23:52:06 följande:

Och redan från början så föds det fler pojkar än flickor i snitt. Så att det "fattas" kvinnor i vuxen ålder har inte bara med en eventuell invandring att göra.

Det föds fler pojkar än flickor och i framskrivningen räknar vi med att det föds 106 pojkar på 100 flickor. Det är samma relation mellan könen som medelvärdet för perioden 1960?2016.

www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/befolkningsframskrivningar/pong/tabell-och-diagram/fodda-och-doda-efter-kon-och-fodelseland-samt-framskrivning/
  • Anonym (föds fler pojkar i snitt)

Om man inte hittar en potentiell partner på Tinder (vilket ytterst få gör eftersom de flesta på Tinder är mer ute efter ett ligg än en relation) så får man leta på annan plats. 

Om man inte hittar en partner alls så får man rannsaka sig själv, sina "krav" på en eventuell partner och sin personlighet och jobba på det som gör det svårt för en att hitta någon. 

Själv hittade jag min sambo på nätet, Spray Date, för 20 år sedan. 

• Anonym (Råbert)
    Anonym (Härligt att vara kvinna ibland) skrev 2021-10-13 17:49:37 följande:

Jag är en halvfet, glåmig småbarnsmorsa över 40 som inte vill ha något förhållande. Det är verkligen en guldkant i livet att kunna få njuta av de snyggaste 1% av killarna, jag kan ha så mycket sex jag vill och hinner. Tycker på riktigt synd om alla feta gubbar eller fula killar som inget hellre vill än att få ligga med de snyggaste tjejerna men aldrig skulle lyckas med det såvida de inte betalar för det :) Det finns åtminstone någon rättvisa i världen som motvikt till att män har högre lön och lättare slipper undan tråkiga ansvar!

eller så deltar man helt enkelt inte i detta spel,  det som sker det sket utan
    tider och annan nätdejting.

Man kan skaffa katt, det är mysigt det ochså

• Anonym (för att)
    Anonym (Råbert) skrev 2021-10-14 14:16:17 följande:
    eller så deltar man helt enkelt inte i detta spel,  det som sker det sket utan
    tider och annan nätdejting.

Man kan skaffa katt, det är mysigt det ochså
    Håller med, att ha självrespekt är också mysigt.
  • Xenia
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 12:56:27 följande:

Varför har kvinnor så höga krav på Tinder ?

Men vad är folk ute efter på Tinder? Tjejerna fick fler ligg och fler "relationer", men ingen fick en äkta man. Så var de ute efter en äkta man så misslyckades de också. Mannen som pratade påstod att de bara skulle få ligg medan de svepte till höger och vänster. Men någon gång efter 40 år när de inte var så eftertraktade längre så skulle de vilja ha en fast relation men då var det för sent. (Och rätt åt dem, tycktes han mena.)

Så jämförde han med sin nördige glasögonprydde far som fick hans snygga mor. Den tiden fanns ingen Tinder, han fick henne med sin personlighet. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar.

Jag fick uppfattningen att Tinder är helt onödigt. De snygga tjejerna som bara ville ha sex skulle fått det även utan Tinder. De som är ute efter något seriöst hittar det bättre i verkliga livet.

Ja, känns konstigt att kolla efter partner som om man kollade efter snygga kläder. Det är ju bara ytan som syns på Tinder. Dessutom var det ett väldigt slöseri med tid. Tjejerna som ägnade timmar åt att svepa (mest vänster) för att få något de ändå kunde ha fått. Männen som kanske inte ägnade lika många timmar utan svepte mindre "picky" men ändå ofta inte fick något. De kunde alla ha ägnat sin tid till något bättre. Lärt sig en ny "skill", hittat en ny hobby och träffat folk irl.
  • Anonym (Ee)

För att de är hellre singlar än med någon de inte verkligen vill ha. Svårare än så är det inte. Kvinnor som grupp trivs bättre som singlar än vad män gör och trivs man med sitt liv som det är så är det rimligt att man har större krav/tröskel att ändra på det. Det ska alltså mycket till för att det ska vara värt att dejta/ge sig in i en relation. Det behöver tillföra något betydligt positivt till kvinnans liv vilket är långt ifrån en självklarhet med tanke på hur dejting och relationer ser ut idag. Dessutom har kvinnor som grupp större utbud än vad män har, fler intresserade män helt enkelt (eftersom de trivs sämre som singlar och är mer desperata efter sex, på gruppnivå) och kraven kan höjas därefter. Så inte nog med att män tävlar mot alla andra män, de tävlar nu mer (och det är nog faktiskt en ännu viktigare faktor) även mot singellivet.

• Anonym (AMD)
    Anonym (Ee) skrev 2021-10-14 15:36:49 följande:

För att de är hellre singlar än med någon de inte verkligen vill ha. Svårare än så är det inte. Kvinnor som grupp trivs bättre som singlar än vad män gör och trivs man med sitt liv som det är så är det rimligt att man har större krav/tröskel att ändra på det. Det ska alltså mycket till för att det ska vara värt att dejta/ge sig in i en relation. Det behöver tillföra något betydligt positivt till kvinnans liv vilket är långt ifrån en självklarhet med tanke på hur dejting och relationer ser ut idag. Dessutom har kvinnor som grupp större utbud än vad män har, fler intresserade män helt enkelt (eftersom de trivs sämre som singlar och är mer desperata efter sex, på gruppnivå) och kraven kan höjas därefter. Så inte nog med att män tävlar mot alla andra män, de tävlar nu mer (och det är nog faktiskt en ännu viktigare faktor) även mot singellivet.

Stämmer fram tills 35-40.
  • Xenia

Så varför är de då inne på Tinder om de trivs så bra som singel. Enbart för att hitta snygga killar att ligga med? Killar som aldrig tycker att de duger att bli ihop med, bara att ligga med.

Nej, det tror jag inte alls på. Unga kvinnor letar efter den rätte att bilda familj med och dela livet med. Sen kan det vara annorlunda om man i stället hittat flera "fel män" som man varit ihop med i flera år och sedan brutit upp med. Har man barn går de kanske inte ihop med en ny man. Då kan jag förstå att man föredrar singellivet.
  • Anonym (för att)

Ja, eller så kan man vara ärlig och gå på horhus.
  • Anonym (Ee)
    Xenia skrev 2021-10-14 16:00:37 följande:

Så varför är de då inne på Tinder om de trivs så bra som singel. Enbart för att hitta snygga killar att ligga med? Killar som aldrig tycker att de duger att bli ihop med, bara att ligga med.

Nej, det tror jag inte alls på. Unga kvinnor letar efter den rätte att bilda familj med och dela livet med. Sen kan det vara annorlunda om man i stället hittat flera "fel män" som man varit ihop med i flera år och sedan brutit upp med. Har man barn går de kanske inte ihop med en ny man. Då kan jag förstå att man föredrar singellivet.

För skoj skull, för väninnorna laddade ner det åt en eller visst - för att hitta ?den rätte? men det är inget som går emot det jag skrev tidigare. Bara för att de letar efter förhållande betyder det inte att de är villiga att dejta vem som helst eller att de inte trivs som singlar. De kan vilja hitta någon att dela livet med men det ska då vara någon de verkligen vill ha, annars fortsätter de hellre att vara singlar (och eventuellt finnas på Tinder etc) tills de hittar honom eller ger upp.
  • Anonym (789)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 13:53:56 följande:
    Absolut, men om Sara letar efter top 1% män borde hon inte bli förvånad om männen bara vill ligga med henne...
    Det är väl tvärtom. Dom sexiga ytliga kvinnorna duger bara som ligg. Dom andra med personlighet är bra flickvänsmaterial.

Dock svårare att träffa såna.
  • Anonym (radhusångest)

Vissa kan uppenbarligen inte skriva rätt grejer.

Min kollega 50-ish har varit deppig rätt länge men skaffade nu efter ett år av tabletter och peppsamtal Tinder för nån månad sen.

Han har napp, någon dam tyckte tydligen han lät bra i alla fall.

För info så är han kort, rätt överviktig, storröker och har delvis bortfrätta bruna framtänder. Jag vet inte om de blev antibiotikaskadade när han var barn eller om det är snus som gjort det men det ser inte trevligt ut. Fast han är en väldigt hygglig coh snäll person.

Allvarligt, när han får napp på Tinder så tror jag att de män som inte får det borde se sig i spegeln och grunna över hur kräsna de är.

Svar på tråden Kvinnor letar efter top 1 % av männen på Tinder