Kvinnor letar efter top 1 % av männen på Tinder
Varför har kvinnor så höga krav på Tinder ?
Det är ingen stor skillnad. Förra året fanns det ca 66 000 fler män än kvinnor men då får du tänka på att det bor över 10 miljoner i Sverige.
Om kvinnorna träffar folk IRL så borde rimligtvis männen också göra det.
Källa på antal män och kvinnor:
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/
Det är ingen stor skillnad. Förra året fanns det ca 66 000 fler män än kvinnor men då får du tänka på att det bor över 10 miljoner i Sverige.
Om kvinnorna träffar folk IRL så borde rimligtvis männen också göra det.
Källa på antal män och kvinnor:
www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/
Eftersom alla gillar och tycker olika så varierar så klart denna 1% utefter vem man frågar.
Själv ser jag ingen anledning till att jag skulle behöva nöja mig med mindre än vad jag vill ha bara för att någon man inte ska bli kränkt och bli incel...
Var definitivt inga 10-poängsmän som kontaktade mig när jag var i dejtingsvängen, men det är väl bara kvinnor som ska offra sig för männen eller?
Varför skickar inte 10-poängsmän meddelande till kvinnor under deras nivå? Är det bara kvinnor som ska "offra" sig? Kanske dags att många män tar av sig offerkoftan och inser att vi inte lever på 1800-talet längre.
Sedan är det tröttsamt med alla som gnäller över sin kränkthet i nätdejtingdjungeln.
Är väl i så fall lika eländigt ute på krogen, på arbetsplatser, på fritiden med föreningar osv. Folk väljer att prata, umgås, dejta osv med de som faller dem i smaken och som de trivs med. Allt hänger inte på utseendet!
Alla väljer olika utefter sina egna behov. Är det bättre att folk offrar sig och lever olyckliga bara för att någon annan ska vara lycklig? Var och en är väl sin egen lyckas smed...
Om man inte hittar en potentiell partner på Tinder (vilket ytterst få gör eftersom de flesta på Tinder är mer ute efter ett ligg än en relation) så får man leta på annan plats.
Om man inte hittar en partner alls så får man rannsaka sig själv, sina "krav" på en eventuell partner och sin personlighet och jobba på det som gör det svårt för en att hitta någon.
Själv hittade jag min sambo på nätet, Spray Date, för 20 år sedan.
Jag är en halvfet, glåmig småbarnsmorsa över 40 som inte vill ha något förhållande. Det är verkligen en guldkant i livet att kunna få njuta av de snyggaste 1% av killarna, jag kan ha så mycket sex jag vill och hinner. Tycker på riktigt synd om alla feta gubbar eller fula killar som inget hellre vill än att få ligga med de snyggaste tjejerna men aldrig skulle lyckas med det såvida de inte betalar för det :) Det finns åtminstone någon rättvisa i världen som motvikt till att män har högre lön och lättare slipper undan tråkiga ansvar!
För att de är hellre singlar än med någon de inte verkligen vill ha. Svårare än så är det inte. Kvinnor som grupp trivs bättre som singlar än vad män gör och trivs man med sitt liv som det är så är det rimligt att man har större krav/tröskel att ändra på det. Det ska alltså mycket till för att det ska vara värt att dejta/ge sig in i en relation. Det behöver tillföra något betydligt positivt till kvinnans liv vilket är långt ifrån en självklarhet med tanke på hur dejting och relationer ser ut idag. Dessutom har kvinnor som grupp större utbud än vad män har, fler intresserade män helt enkelt (eftersom de trivs sämre som singlar och är mer desperata efter sex, på gruppnivå) och kraven kan höjas därefter. Så inte nog med att män tävlar mot alla andra män, de tävlar nu mer (och det är nog faktiskt en ännu viktigare faktor) även mot singellivet.
För att de är hellre singlar än med någon de inte verkligen vill ha. Svårare än så är det inte. Kvinnor som grupp trivs bättre som singlar än vad män gör och trivs man med sitt liv som det är så är det rimligt att man har större krav/tröskel att ändra på det. Det ska alltså mycket till för att det ska vara värt att dejta/ge sig in i en relation. Det behöver tillföra något betydligt positivt till kvinnans liv vilket är långt ifrån en självklarhet med tanke på hur dejting och relationer ser ut idag. Dessutom har kvinnor som grupp större utbud än vad män har, fler intresserade män helt enkelt (eftersom de trivs sämre som singlar och är mer desperata efter sex, på gruppnivå) och kraven kan höjas därefter. Så inte nog med att män tävlar mot alla andra män, de tävlar nu mer (och det är nog faktiskt en ännu viktigare faktor) även mot singellivet.
Så varför är de då inne på Tinder om de trivs så bra som singel. Enbart för att hitta snygga killar att ligga med? Killar som aldrig tycker att de duger att bli ihop med, bara att ligga med.
Nej, det tror jag inte alls på. Unga kvinnor letar efter den rätte att bilda familj med och dela livet med. Sen kan det vara annorlunda om man i stället hittat flera "fel män" som man varit ihop med i flera år och sedan brutit upp med. Har man barn går de kanske inte ihop med en ny man. Då kan jag förstå att man föredrar singellivet.
Jaha, Då får man väl leta utanför Tinder i stället.
Vissa kan uppenbarligen inte skriva rätt grejer.
Min kollega 50-ish har varit deppig rätt länge men skaffade nu efter ett år av tabletter och peppsamtal Tinder för nån månad sen.
Han har napp, någon dam tyckte tydligen han lät bra i alla fall.
För info så är han kort, rätt överviktig, storröker och har delvis bortfrätta bruna framtänder. Jag vet inte om de blev antibiotikaskadade när han var barn eller om det är snus som gjort det men det ser inte trevligt ut. Fast han är en väldigt hygglig coh snäll person.
Allvarligt, när han får napp på Tinder så tror jag att de män som inte får det borde se sig i spegeln och grunna över hur kräsna de är.