• Wed 13 Oct 2021 19:37
    1136 visningar
    4 svar
    4
    1136

    Jag ska fria i Marbella!!

    Hej, jag har länge känt att jag vill fria till mannen jag lever med. Vi har länge pratat om det.

    Jag vill göra det speciellt och romantiskt men behöver tips hur jag ska gå tillväga!!

    Vi kommer vara i marbella i 10 dagar och jag tänkte att jag kör då.

    Hur / vart är det bäst att fria?

    Restaurang, ute, på hotell rum?

    Finns det något man bör tänka på innan?

    (nervös 28 åring)


    Frieri
  • Svar på tråden Jag ska fria i Marbella!!
  • Thu 14 Oct 2021 21:59
    #1

    Om han säger nej

    Fixar du det

    Han kanske vill ha mer tid

    En bit hemifrån tänkte jag ?

  • Wed 20 Oct 2021 15:31
    #2

    Jag vet att han kommer säga ja!  Så hade inte givit mig ut i något om jag inte var 100% säker.

  • Wed 20 Oct 2021 15:46
    #3

    Vad gillar ni att göra? 


    Sen först och främst. Fria inte knästående i vattenbrynet! Det gjorde brorsan och han tappade balansen av en våg och tappade ringen! En lånering dessutom så de kunde bestämma ring tillsammans sen. Jag tror dock de hittade låneringen sen. 


    Så, vad gillar ni? Vilken budget finns? 


    Man kan ju hyra ett flygplan som flyger förbi med texten xx vill du gifta dig med mig? det kostar nog en del dock och man måste vara säker på att personen i fråga faktiskt tittar åt rätt håll. 


    En jag känner blev friad till genom att hennes kille låtsades bli rejält skadad ute på plan när de hade match så hon kutade ut och när hon kom fram spelades en viss låt och han friade mitt på planen  


    Vill du dra ihop en dansshow? 


    Käka på restaurang och be husbandet sjunga en viss låt medan du friar? Fixa en tårtbit/tårta som efterrätt med texten vill du gifta dig med mig på? 

    Romantisk promenad vid havet? (Kom bara ihåg det där med vattenbrynet...) 


    Hoppa fallskärm och från luften se texten: Xx vill du gifta dig med mig? 


    Frieri direkt på hotellrummet, något han ser direkt han kliver in, en banderoll, välkomstchampagne med etiketten utbytt mot xx vill du gifta dig med mig? 


     

  • Anonym (Kim)
    Wed 27 Oct 2021 08:18
    #4

    Vad härligt att det är giftermål på gång!

    Svårt att säga när man inte vet vad romantik är för er. Du kan göra det hur stort du vill. Värsta showen. Eller intimt och innerligt.

    Kör bachelorette stylen. När ni ligger i sängen. Plocka upp en ros fråga om han vill ta emot den. Berätta sedan rakt från ditt hjärta att du vill gifta dig med honom och framför allt varför.

    Välj sedan restaurang tillsammans och fira.

    Lycka till och njut stunden!

Svar på tråden Jag ska fria i Marbella!!