• Anonym (W)

Kvinnor, känner ni skuld?

I de äktenskap jag känner till som splittrat familjen är det i samtliga fall männen som varit otrogna och lämnat för att sedan hitta en yngre tjej som de sedan skaffat nya barn med.

Kvinnor är nog det kön som står ut längst med ett dåligt sexliv för att hålla ihop familjen och det är oftast på kvinnas initiativ som par går till familjeterapeuter och vill lösa problemen innan det leder till skilsmässa.

• Anonym (W)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:09:15 följande:

Var männen otrogna för att de inte fick sex av sin kvinna eller var det kanske bara som några kvinnor tidigare skrivit som anledning att de lämnat sina män att de förändrats eller tom. äcklades av dem?

Jag vet inte bakgrunden till otroheten i alla fallen, men av dom jag fått veta så har det varit en kombination av att sexlivet dött och att det inte längre fanns någon kärlek och attraktion kvar ifrån mannens sida
  • Anonym (W)
    En manlig man skrev 2021-10-15 21:39:11 följande:

Då var det rätt att lämna tycker jag och flera kvinnor som skrivit här. Vad tycker du själv?

Så DÅ är det plötsligt okej att lämna och splittra en familj? Sicken dubbelmoral. Det går ju emot ditt resonemang i din trådstart. Det är rätt uppenbart att du har en skev syn på kvinnor som beskyller kvinnor men när män beter sig på samma sätt så tycker du det är fullt rimligt.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?