Inlägg från: Anonym (min tanke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (min tanke)

Kvinnor, känner ni skuld?

Det kan ju vara så att hon tappat sexlusten på grund av att det finns saker i förhållandet som hon är missnöjd med och då är det inte enbart på grund av den obefintliga lusten som förhållandet tar slut. Dock tycker jag att den som har tappat lusten har ett ansvar att kommunicera med sin partner om vad som eventuellt inte fungerar och hur man skulle kunna lösa problemet.

• Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:28:40 följande:
    En kvinna till som tycker det är ok att mannen lämnar sin kvinna om hon tappar sexlusten. Det är inte vanligt här på FL.
    Jag är kvinna och förstår om man lämnar sin partner om problemen med sexlusten verkligen inte kan lösas, detta oavsett om man är man eller kvinna.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:22:04 följande:
    Jag menade att nya "kryddan" var viktigare än ditt gamla förhållande. Hoppas han har kommit över din semi-otrohet.

Men om du och din nya inte låg med varandra innan ni båda avslutade era förhållanden, hur visste ni att det skulle bli bra?

Inte många som har bra förhållanden lämnar dessa utan att man provkört varandra ett tag. Är du helt ärlig nu?
    Det är nog inte så många som lämnar ett bra förhållande, särskilt inte om man har barn tillsammans.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-16 11:20:41 följande:
    Det verkar vara den röda tråden enligt kvinnorna som skriver här. Sexlusten försvinner p.g.a mannen beteende. Det man då menar är att det är mannens fel att förhållandet tog slut oavsett om det är kvinnan eller mannen som väljer att lämna. Är det rätt tolkning enligt dig?
    Nej, det behöver inte enbart vara mannens fel. Ibland kan det vara så att man helt enkelt är för olika för att fungera ihop.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-16 11:37:15 följande:
    Abc skrev tidigare att hon lämnat ett förhållande för en ny man.

Jag uppfattade det som att det förhållandet var ok. Iallafall tillräckligt bra för att vara kvar i. Men sen träffade hon någon som var bättre och avslutade då förhållandet. Inte så ovanligt.
    Vad jag kan se så skrev hon att hon bröt med den andre mannen för att stanna kvar i sitt ursprungliga förhållande.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-16 11:25:10 följande:
    Men det låter väl logiskt och naturligt. Ändå är det många som lever kvar i sexlösa förhållanden. Är inte det konstigt?
    De hoppas väl att situationen ska förbättras, eller så tycker de att det är för jobbigt att bryta upp.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-16 12:02:27 följande:
    Men kan det vara så efter många år ihop?
    Ja, eftersom man kan förändras med åren. Eller så passade man inte så bra ihop ens från början men förstod inte det förrän senare.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:16:26 följande:
    Många skriver att de träffat på män som är usla i sängen. Är det verkligen så vanligt? Och varför inleder ni kvinnor långvariga förhållande med dem när de är så dåliga att ni ändå lämnar dem senare för stt sexet är dåligt. Dessutom står ni ut i flera år och skaffar även barn med dessa män. Varför?
    De kanske inte alltid varit dåliga i sängen. Många försöker visa sig från sin bästa sida i början av förhållandet men ändrar sig senare när de blivit för bekväma för att anstränga sig för partnern.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:39:04 följande:
    Eller så tröttnade mannen på sexet som var tråkigt. Eller så var han inte attraherad längre och ville bara tömma när det blev sex.

Men varför stanna kvar så länge?
    Frågan om varför man stannar kvar så länge kan ju lika gärna ställas till mannen i så fall. Varför stannar han kvar hos någon som han inte är attraherad av bara för att få tömma?
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:53:21 följande:
    Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.
    Jag förstår inte varför man vill ha sex med någon som ställer upp på det mot sin vilja. Om man har tappat lusten bör man däremot anstränga sig för att få tillbaka den, t.ex. genom att kommunicera med sin partner om vad man behöver.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-18 12:49:01 följande:
    Har du aldrig sugit av din man utan att själv få något?
    Det är skillnad på att göra det för att man själv vill det och att göra det mot sin vilja.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-18 13:51:11 följande:
    Exakt, men vill du inte göra din man glad och nöjd oftare än du känner att du verkligen inte vill? Borde man som kvinna inte vilja suga mannens kuk 2ggr i v 10-15 minuter per gång?
    Jo, visserligen borde man vilja oftare än man inte vill, men om man om av någon anledning inte vill ser jag ingen mening med att ställa upp.
  • Anonym (min tanke)
    Anonym (Ojdå) skrev 2021-10-18 22:56:01 följande:

Phew! Nu har jag läst hela tråden. Det är helt uppenbart att kvinnorna på Familjeliv inte känner någon som helst skuld för att de gått vidare till en ny man efter deras gamla förhållande tog slut p.g.a. brist på sex.

Då behöver med andra ord inte kvinnorna här inne ödsla tid på att kasta skit på de män som inte känner någon som helst skuld för att de dumpade sina fruar som inte ville ha sex med dem, och gick vidare till en ny kvinna.

Fast det lär ju aldrig hända...

Vem har sagt att det är fel att gå vidare om man inte är nöjd med sexlivet?
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:24:57 följande:
    Kvinnor dras till dåliga män, det finns det mycket bevis för i den här tråden.
    Du har ju själv skrivit att mannen kan tappa intresset för att tillfredsställa kvinnan för att han tröttnat på henne, så det finns uppenbarligen män som dras till dåliga kvinnor också.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?