Inlägg från: Anonym (Kvinna45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna45)

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-15 17:19:15 följande:

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

Sexlivet med min exman var obefintligt de sista åren och uselt innan dess. Varför skulle jag känna skuld? Jag ville inte ha sex med honom för att han var helt värdelös i sängen, det är knappast mitt fel. By the way, det var jag som fick nog och lämnade.
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-15 17:44:13 följande:

Självklart kan det vara så men det är ju många förhållanden som spricker av den anledningen och när det tar slut så går det brs att ha sex med någon ny. Varför hade man inte sex med mannen istället då?

För att man tänder på den nya partnern och vill ha sex med honom. Varför man inte hade sex med exet man inte tände på? Det säger sig väl själv? Varför skulle man ligga med någon man inte vill vara nära?
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:23:03 följande:

Hur och varför stod du ut så länge för att till slut ta steget.

Varför blev du ihop med honom från början när han var så usel?

Vi har två barn ihop och under småbarnsåren rullar liksom allt bara på. Kände till slut att jag inte stod ut att leva så, var tvungen att göra något för att inte vara olycklig.

Man hoppas väl att det ska bli bättre - det blev det inte :)

Nu har jag en sambo som gör mig jättekåt, som har samma preferenser, som jag har sjukt bra sex med.
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:24:37 följande:

Talade du om för din man att du inte tände på honom längre?

Nej. Jag sa att jag inte hade några känslor kvar. Det innefattar ju det mesta.
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-16 22:13:59 följande:

Nej, det är vanligt att kåthet och känslor inte hör ihop. Har du haft ett ons eller kk någon gång?

Har jag sagt att det hör ihop? Jag svarade på frågan om jag hade berättat för exet att jag inte tände på honom.

Självklart har jag det, jag knullar när jag är kåt - behöver inte vara kärlek inblandat
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-17 09:37:31 följande:

Jag tänte att när du skrev att du hade sagt till ditt ex att dina känslor hade försvunnit så innefattade det de mesta inkl att du inte tände på honom längre. Men det är ju inte nödvändigtvis sant då många kvinnor här älskar sina män men har slutat tända på dem. Du skrev väl först att det var orsaken till att du lämnade så då undanhöll du sanningen för att skydda honom.

Jag försökte definitivt inte skydda honom :) Det var ingen vänskaplig separation direkt. Att jag inte ville leva i ett förhållande utan sex var en orsak, att jag inte hade känslor för honom en annan. I det fallet hängde det ihop även om det inte nödvändigtvis gör det
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?