Inlägg från: Anonym (HH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HH)

Kvinnor, känner ni skuld?

Nu hade vi visserligen inga barn, men svarar ändå.

Nej, ingen skuld. Att tillfredsställa honom innebar att jag skulle behöva göra våld på mig själv. Han var aningens porrskadad, lyssnade inte alls på mig utan tyckte han visste bäst hur jag skulle få orgasm, medan sexet för mig var dötråkigt. Kändes bara dumt, obekvämt och slöseri med tid.

Jag slutade ha sex med honom, han sa att han då hade all rätt att gå till andra. Jag brydde mig inte ett dugg, vet inte om han nånsin gjorde det. Några månader senare lämnade jag honom, inte bara p.g.a. det kassa sexet.

Idag har jag en ny man som jag levt med i snart tio år. Vi har fortfarande mycket och väldigt bra sex.

• Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:02:01 följande:

Varför stod du ut så länge?

Det var inte värdelöst från början, då hade jag ju inte blivit seriös med honom. Det kom successivt. Efter tre år började jag tröttna, efter två år till avslutade jag relationen.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:44:23 följande:

Varför blev han sämre tror du. Flera har skrivit som du så jag undrar om det är att männen tröttnar på sexet med kvinnan?Som ni skriver låter det som att allt är mannens fel. Kan det vara tvärt om? Tror du din exman blev bättre i sängen igen när han träffade en ny pingla?

Hade det varit så att jag var tråkig så är det inte hans fel. Då passar vi inte ihop helt enkelt. T.ex. ville jag inte bli filmad eller fotad och det var okej för honom. Men att tala om för mig att jag ska göra si och så för då blir det skönt, då är man bara korkad. Han brydde sig inte alls om min njutning.

Ingen aning om hur hans sexliv är nu. Han hade en relation med nån ny i ett halvår hörde jag, sen var han singel några år tills han gifte sig och skaffade barn. Nu är han singel igen. Väldigt snygg och välklädd, bra jobb, mycket pengar (hade han då i alla fall). Men en jävla narcissist...
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-17 12:24:36 följande:

Har det hänt dig flera gånger i förhållanden?

Tror du att det är den vanligaste orsaken till att kvinnor tappar sexlusten i ett förhållande?

Nu var detta inte till mig, men det har hänt i 3 av 4 stabila relationer för mig. Och eftersom jag inte vill ligga med människor som irriterar mig så har det absolut påverkat sexlivet.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-17 13:40:56 följande:

Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?

Eller är de bara trötta på sex i allmänhet. Kanske roligare att runka till porr där de gör saker som du kanske inte vill?

De vill ju ha en massa sex, men de vill inte anstränga sig. Sen är det inte bara sexet utan livet överhuvudtaget. Slutar anstränga sig. På hans födelsedag fixar man middag och bubbel och går runt i snuskiga underkläder, på min födelsedag blir det pizza och hyra en film. Typ. För att inte tala om hushållsarbetet.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-17 21:45:19 följande:

Det genomgående temat igen. Så många kvinnor som drar nitlotten och väljer fel man. Har du träffat någon som är bra och beter sig som du vill någon gång?

Ja, min nuvarande.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:49:29 följande:

Har ni varit ihop länge eller riskerar han att också att bli likadan?

Snart tio år.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:53:21 följande:

Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.

Att "ställa upp" innebär antingen

1. Du är trött/inte sugen/har ont i magen men VILL ändå vara intim med din partner för att det är värt det, eller,

2. Du vill INTE men ställer ändå upp och gör därmed våld på dig själv.

Antingen vill man eller inte. Det finns liksom inget mellanting.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 13:54:28 följande:

Men är nr 1. Ett alternativ för dig någon gång och hur ofta i så fall?

Har aldrig hänt i nuvarande förhållande eftersom jag alltid vill (har nobbat max fem gånger, och då p.g.a. sjukdom eller liknande) men nån enstaka gång har alternativ 1 skett i tidigare relationer. Måste varit sällan eftersom jag inte ens minns det som en "grej".

Alternativ 2 hände mig en gång, helt galet att mannen som påstår sig älska mig kan tycka det är okej (samma man jag nämnde i tidigare inlägg). Hur kan man vilja ha sex med någon som inte vill? Det var nog början på slutet, när jag såg den sjuka sidan hos honom.
  • Anonym (HH)
    Anonym (Ojdå) skrev 2021-10-18 22:56:01 följande:

Phew! Nu har jag läst hela tråden. Det är helt uppenbart att kvinnorna på Familjeliv inte känner någon som helst skuld för att de gått vidare till en ny man efter deras gamla förhållande tog slut p.g.a. brist på sex.

Då behöver med andra ord inte kvinnorna här inne ödsla tid på att kasta skit på de män som inte känner någon som helst skuld för att de dumpade sina fruar som inte ville ha sex med dem, och gick vidare till en ny kvinna.

Fast det lär ju aldrig hända...

Trivs man inte i relationen så går man vidare. Jag har en vän som avslutat en relation p.g.a. det. De hade inga barn, inga husdjur och bara en liten tvåa att städa. Han tränade fotboll 1-2 gånger i veckan och spela i band ibland, men annars var han hemma. Jag har en period bott med honom och vet att han kan laga mat och tvättar ofta. Det KAN ju såklart ha varit så att han sket i allt därhemma när han levde med sitt ex, men helt hopplös verkar han inte ha varit.

Brist på sex kan givetvis bero på annat än att mannen är kass. Och det är helt okej att lämna om man inte trivs, oavsett skäl och kön.

(Sen är det såklart lite svinigt att dumpa sin kvinna för att man tillsammans beslutat att skaffa barn och hon sen inte kan ha sex första året, eller om hon blir allvarligt sjuk en period, men då får man i alla fall se hans rätta jag.)
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 23:27:21 följande:

Nej, allt är alltid mannens fel.

För det är ju någon här som har påstått, eller? Att Bögarnas fel kan sjungas som Männens fel. Buu-fucking-huu...
  • Anonym (HH)
    Anonym (mannen) skrev 2021-10-19 07:22:02 följande:

Fast det viktiga är inte bara engagemanget för kroppen och hemmet utan även för relationen. Just därför det är så viktigt att kvinnan håller sig snygg. Då ökar mannens vilja och motivation att göra det.

Det handlar om ansträngning från båda håll. Jag är inte ett fan av människor som slappar till sig, såvida det inte är okej från båda håll. Jag ökade rejält i vikt p.g.a. sjukdom och medicinering och det har varit svårt att komma tillbaka. Men jag har ändå samma "standard" som när jag och maken träffades. Inte först och främst för hans skull, utan för min skull. När jag var sjuk däremot var jag ett vrak, men det brydde han sig inte om eftersom det var tillfälligt. Precis som jag inte brydde mig om att jag fick göra nästan allt i hemmet under en period när han i princip hade dubbla jobb.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-19 11:40:27 följande:

Om du läser tråden så kommer du se att nästan varenda kvinna skyller på att mannen är egoistisk i sängen och lat när det gäller barn och hushållet och att det var orsaken till minskad sexlust och separation. Så rätt många som påstått det!

Jag tror inte jag lagt skulden på någon, bara ställt frågor. Men visa gärna var jag lagt ansvaret på kvinnan.

För det första: Detta innebär inte att allt alltid är mannens fel. Det är ingen som har påstått det.

För det andra så "skyller" vi inte på att mannen är egoistisk och lat. Det ÄR så. Och det är uppenbarligen väldigt vanligt.
  • Anonym (HH)
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 11:54:01 följande:

Mannen tycker det är för jobbigt att hitta någon annan och stannar ändå och gnäller. ;)

Läste om det nånstans för 100 år sedan. Kvinnan lämnar för att kvalitén på relationen är för dålig, mannen lämnar om/när de träffar en ny. Statistiskt sett alltså.
  • Anonym (HH)
    Anonym (mannen) skrev 2021-10-19 13:38:06 följande:

Nej, dwt är inte så det är. Det är kvinnan som inte förstår att hon är blind knför mannens behov ocb därmed för honom framstår som egoistisk.

Hans behov av att knulla någon som ligger där och hatar det?
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?