Inlägg från: Anonym (Skulden är inte din) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skulden är inte din)

Kvinnor, känner ni skuld?

Ska en man känna skuld när hans kärlek tar slut? Ska en man känna skuld om han efter äktenskapet tagit slut och när han hittar en ny kvinna så tänds gnistan igen? Livet blir inte alltid som man vill. Orsakas skilsmässan av otrogenhet spelar det ingen roll om du är kvinna, man eller hen. Då borde du känna skuld.

En manlig man skrev 2021-10-16 21:00:17 följande:
    Men hade du dålig sexlust så drev du honom kanske till otrohet?
    Jamen det är ju klart! Det är ju kvinnans fel att mannen är ett svin. Det finns många orsaker till att man tappar sexlusten, en kan vara att mannen är en slusk. Men mannen har alltid skyllt många av sina brister på kvinnan.
    En manlig man skrev 2021-10-17 09:41:48 följande:
    Varför bli ihop med en slusk?
    För att mannen kan bli en slusk under förhållandet. Varför blir en man ihop med en kvinna som efter några år tappar sexlusten?
    En manlig man skrev 2021-10-17 15:06:47 följande:
    Som flera skrivit tidigare. Mannen förändras till det sämre men kvinnan består. Så det är altså männen som är skulden till kvinnans tappade sexlust?

Har det hänt dig flera gånger?
    Det har aldrig hänt mig. Jag kan acceptera om någon tappar sexlusten och sen finner den igen. Du verkar ha en annan människosyn än jag. Du utstrålar bitterhet och incelvarning.
    En manlig man skrev 2021-10-17 16:48:17 följande:
    Så du skriver en åsikt utan egen erfarenhet.....seriöst

Nej, väldigt långt ifrån incel. Bitter, nä inte det heller.
    Åhhh! Förlåt! Jag såg ingenstans att man behövde erfarenhet för att ha en åsikt. Men....jag har erfarenheter av folk som vill provocera, lägga skulden på andra och inte ta sitt egna ansvar, Så då svarar jag på det. Du verkar ha en konstig syn på livet, svårigheter att se saker från mer än en vinkel och ta ansvar för dina egna handlingar. Men jag lämnar nu. Du har bara givit mig märkliga svar och du är enkelspårig.
    En manlig man skrev 2021-10-17 17:49:43 följande:
    Jag tycker det är svårt att ta dig på allvar när du bara gissar och slänger ut dina åsikter.
    Jag antecknar det.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?