Anonym (HH) skrev 2021-10-19 07:14:12 följande:
Trivs man inte i relationen så går man vidare. Jag har en vän som avslutat en relation p.g.a. det. De hade inga barn, inga husdjur och bara en liten tvåa att städa. Han tränade fotboll 1-2 gånger i veckan och spela i band ibland, men annars var han hemma. Jag har en period bott med honom och vet att han kan laga mat och tvättar ofta. Det KAN ju såklart ha varit så att han sket i allt därhemma när han levde med sitt ex, men helt hopplös verkar han inte ha varit.
Brist på sex kan givetvis bero på annat än att mannen är kass. Och det är helt okej att lämna om man inte trivs, oavsett skäl och kön.
(Sen är det såklart lite svinigt att dumpa sin kvinna för att man tillsammans beslutat att skaffa barn och hon sen inte kan ha sex första året, eller om hon blir allvarligt sjuk en period, men då får man i alla fall se hans rätta jag.)
Fast det viktiga är inte bara engagemanget för kroppen och hemmet utan även för relationen. Just därför det är så viktigt att kvinnan håller sig snygg. Då ökar mannens vilja och motivation att göra det.