Inlägg från: Anonym (Lotta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lotta)

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-15 18:22:04 följande:
    Jag menade att nya "kryddan" var viktigare än ditt gamla förhållande. Hoppas han har kommit över din semi-otrohet.

Men om du och din nya inte låg med varandra innan ni båda avslutade era förhållanden, hur visste ni att det skulle bli bra?

Inte många som har bra förhållanden lämnar dessa utan att man provkört varandra ett tag. Är du helt ärlig nu?
    Oj, oj, oj... Vilken uppmaning till smyga bakom rygg och "provköra" utan ärligt uppsåt där man är.... Hm, hamnar åter i nåt som påminner om otrohets eller fredagsrunktråd är jag rädd... var ska det hela sluta?

Vad menas: "inte många som har bra förhållanden lämnar dessa utan att man provkört varandra ett tag. är du helt ärlig nu?"
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (va) skrev 2021-10-15 18:28:44 följande:

Du har ju gjort det här exakta inlägget förut! Känner igen formuleringarna. 

Så gör oxå jag... känner igen inlägget och formuleringarna... en hang up hos TS?... eller ett trevligt sätt att spendera fredagskvällen på? 
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-15 22:36:19 följande:
    Nej, ingen hang up. Bara intresserad. Men visst kan jag någon gång svarat i någon tråd någon gång.
    Sanning eller kånka frågar man sig. Alla spenderar ju iofs sin fredagskväll efter eget tycke och smak. Flört
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-15 22:29:07 följande:
    Hur mycket vin har damen druckigt denna fredag?

Jag menar att det är nog ganska ovanligt att två personer som på varsit håll har förhållanden avslutar dessa för att påbörja ett nytt innan man varit intima med varandra eller åtminstånde kysst varandra och träffats rätt många gånger först.

Eller vad tror du Lotta?
    nej, inget vin här. grön hälsodrin inatt. Använder andra droger... men inte just nu bara.

Okej. fattar. Svar: I traditionella kretsar är avhållsamheten inget nytt. I arrangerade äktenskap inget testa på? utan föräldrars godkännande. I sekulariserade kretsar vill man gärna träffas ett par ggr och kyssa varandra djupt och länge. Innan beslut tas... Som singel går att prova hela racet fast min boyfriend väntade ett halvår...jaaa..I ett etablerat förhållande "får"/"kan" man provsmaka ny kille/tjej om man inte redan avrundat?   

vad tycker du manlig man?
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-16 00:39:34 följande:
    Om din fråga är vad jag tycker om frågan jag ställde så tror jag att 99,5% som träffar en ny samtidigt som man har ett förhållande har sex innan man gör slut med sin partner.

Dit svar var luddigt och svårt att förstå. Svara gärna enkelt som jag gör.

Sorry. i did my very best by night.

Din replik står mer för manligt än kvinnligt. Inbillar mig fler män men långt ifrån alla resonerar som din procentsats. Vågar jag gissa 85% av männen vill sex innan gamla förhållandet avrundas. Kvinnor ser helheten och till känslan och till attraktionen samtidigt. Vågar jag gissa 70% av kvinnorna vill fullskaligt sex med nya killen innan dumpning av gubben hemma.Vill känna om man passar ihop fysiskt. observera att jag tänker kvinnan väger väldigt många variabler hos den nye killen utöver samlivet. Kvinnan vill undvika samma fälla som sist, vilken tog kål på erotiken.

allt skiljer från en kultur till en annan också.

vet inte om jag själv tycker det är okej att leda nya relationen i mål innan den tidigare avklarad. vilket dilemma.   

• Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-16 01:09:29 följande:
    Men blir det inte lite konstigt att liksom avsluta allt för någon man inte har haft sex med. Nästan lite löjligt kan jag tycka.

Kvinnan som skrivit tidigare i tråden att hon och den nya partnern träffades och blev kära. Men de kysstes inte och låg inte med varandra innan de båda avslutat enligt henne. Jag tror hon ljuger och förnekar för sig själv att hon faktiskt var otrogen. Hon har inte vågat svara på min fråga rakt och ärligt än.

Detta trots att hon är anonym..
    Nej, det är inget konstigt. man bör hunnit avsluta sitt förhållande för en ny kärlek, även om man av hänsyn inte "hunnit till sexet". det kallas för ansvarstagande mot alla inblandade parter.

Hur kan man då veta om man är sexuellt kompatibel med nya kärleken? Det vet man inte men den risken får man ta. 

Varför? Därför att allt inom kärleksområdet är ett risktagande. Och inte minst är det bra om man håller låg profil innan en ny kärleksrelation tar fart.

T o m är det sundaste att vara singel ett bra tag, för att landa i sig själv, innan en ny passion tar över. 

Tror inte kvinnan i tråden nödvändigtvis ljuger. Har hört om en tjej eller två som gör som hon.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-16 01:28:58 följande:
    Ok, säg att det är så.

Men man har ju träffats i smyg och haft det där pirret i kroppen under längre tid och kännt av att det ökar hela tiden.

Är inte det att betrakta som otrohet i sin värsta form egentligen.

Man går ju medvetet under lång tid bakom ryggen på sin partner med vetskapen om att det är fel. Jag tycker det är värre än ett randomknull på fyllan med någon man träffat på krogen.
    Båda varianterna som du nämner blir i något avseende fel hur jag än vänder och vrider på det.

Randomknull i fyllan och villan är både lätt att förklara inför sig själv och för omgivningen att förstå. även om risken är stor att man utsätter sin kvinna/man för risker.

Att smyga runt i smyg och träffa sin käraste med allt mer känslor av attraktion och kåthet är som du vidrör ett större svek. Ja det blir en grad av utvecklad otrohet när band knyts utöver de sexuella. mentalt. känslomässigt. allt.

Allra bäst blir därför att hålla mötet med nya kärleken till ett eller två och såklart utan avancerat hångel eller samlag.

Sen måste budskapet ut och fram till alla.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-16 01:45:07 följande:
    Håller med. Men vem blir kär efter ett eller två möten? Inte jag iallafall.
    Det var inte vad jag syftade på. Mer om du kunde landa som singel däremellan. Går det med en paus mellan två förhållanden?

Omvänt. Om din nya varit otrogen mot sitt ex med dig. Tilltro?

Behövs ett övergångsobjekt innan du lämnar ditt förhållande? Ett strategiskt tänk som sällan går i lås. En pojkvän till mig testade med ny tjej flera månader medan vi var tillsammans men visste inget bättre i alla fall hur göra,, romantiska weekends, resor, orgier. Ingen vet "hur det går" eller om känslorna räcker till förrän vardagen kommer. 

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Rund) skrev 2021-10-17 19:44:43 följande:

Märkligt då att du utan egen erfarenhet av detta är så enormt intresserad av denna, ganska udda, frågeställning......

Att kvinnor ska känna skuld över detta. Tycker du själv då?

Aktiv i kyrkan eller?

Håller med en smula. Undrar hur män som slutar tända på sin partner känner det. Får de skuldkänslor om det fungerar bättre med den nya? Låter underligt.

Ett påhittat ämne för att ta reda på folks vanor?

Eller en lonely man som vill ha något att kåta upp sig på?
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-16 01:45:07 följande:
    Håller med. Men vem blir kär efter ett eller två möten? Inte jag iallafall.
    Tror inte att jag fick nåt svar på min replik till dig. Anser du det m a o juste att utforska sin nya kärlek fullt ut i fler möten än två, alltmedan partnern inget vet? Därtill kan kärleken och attraktionen slagit till innan första dejten, men inte så för dig? Där börjar ju nämligen förförelsen långt innan dejten, om inte anonymt hook up skett på internetforum. Fixar du aldrig en välbehövligt sund paus mellan passionerna till kvinnorna? Det finns flera inlägg som vittnar om noll garanti i kärlek. Oavsett hur bra sexet funkar med en ny partner behöver parförhållandets alla andra områden klicka någotsånär, och det är inget lätt uppgift med allas livspussel att få dem att passa. Om inte är samma repris som tråden handlar om att vänta. Det finns för övrigt tusen andra skäl än bristande sexlust, med inställt samliv i förlängningen av någon av livskamraterna, som leder till separation/skilsmässa. En del av dem kommer fram i tråden men mest rätt så skuldbeläggande kvinna/man påhopp på rätt så banal nivå (förenklande). Det i sig hänger väl ihop med den redan skuldtyngda trådöppningen.      
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?