Anonym (mannen) skrev 2021-10-19 13:39:40 följande:
Om du själv var snygg som en fotomodell och tog hand om din man väl är jag beredd att lyssna. Annars blir du bara en i raden av alla människor som skyller sina misstag på andra.
En gång undrade han varför jag gnällde på honom eftersom han aldrig gnällde på mig.
Då svarade jag att jag skulle inte heller ha mage att gnälla om jag kunde komma och gå som jag ville, någon annan tog hand om barnen, hemmet, sociala livet. Lagad mat på bordet varje kväll, rena underkläder i byrån och alltid fullt i kyl och frys utan min inblandning.
Då blev han faktiskt tyst, så jag var väl inte helt ute och cyklade.
Jag skötte hem, barn, trädgård, bilar, renovering, semester/socialt liv osv till 95%
Även när jag jobbade 150%! Och det har alltid vara prydligt hemma.
Sedan måste man väl inte vara snygg som en fotomodell för att vara värd att lyssnas på i frågan om att man tappar attraktionen till någon som inte tar ansvar vare sig för familjelivet eller sin egen hälsa. Två väldigt oattraktiva val i mina ögon. Kräver inte att någon ska vara modellsnygg och synliga magmuskler utan normal och bry sig och inte bara äta kakor och vägra allt som innebär annan rörelse än i och ur ett fordon...