En manlig man skrev 2021-10-16 01:09:29 följande:
Men blir det inte lite konstigt att liksom avsluta allt för någon man inte har haft sex med. Nästan lite löjligt kan jag tycka.
Kvinnan som skrivit tidigare i tråden att hon och den nya partnern träffades och blev kära. Men de kysstes inte och låg inte med varandra innan de båda avslutat enligt henne. Jag tror hon ljuger och förnekar för sig själv att hon faktiskt var otrogen. Hon har inte vågat svara på min fråga rakt och ärligt än.
Detta trots att hon är anonym..
Nej, det är inget konstigt. man bör hunnit avsluta sitt förhållande för en ny kärlek, även om man av hänsyn inte "hunnit till sexet". det kallas för ansvarstagande mot alla inblandade parter.
Hur kan man då veta om man är sexuellt kompatibel med nya kärleken? Det vet man inte men den risken får man ta.
Varför? Därför att allt inom kärleksområdet är ett risktagande. Och inte minst är det bra om man håller låg profil innan en ny kärleksrelation tar fart.
T o m är det sundaste att vara singel ett bra tag, för att landa i sig själv, innan en ny passion tar över.
Tror inte kvinnan i tråden nödvändigtvis ljuger. Har hört om en tjej eller två som gör som hon.