Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-15 17:19:15 följande:

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

Nej, jag känner ingen skuld om bristande sex varit orsaken till att jag och ett ex gått isär. Om min sexlust försvinner är nämligen alltid orsaken att mannen jag då har varit tillsammans med inte kunnat ge mig det jag vill ha. Antingen sexuellt eller på andra vis. 

• Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:41:22 följande:
    Är det så? Jag tyckte själv att jag märkte en liten skillnad faktiskt när sambon började med sina. Jag drog ut första månaderna vi var ihop. Men mest troligt är väl den naturliga avmattningen efter ett tag.

Ja, alla preventivmedel för kvinnor påverkar de flesta på så sätt att deras sexlust minskar mer eller mindre drastiskt. 

• Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-16 11:23:20 följande:
    Va skönt att du inte har någon skuld i att dina förhållande inte fungerat. Men har du blivit lämnad någon gång?

Det är aldrig ens fel att två träter. Men bara en person kan inte rädda ett förhållande. 

Jag har alltid varit tydlig med vad jag behöver i ett förhållande och jag gör vad jag kan för min partner både i vardagen och sexuellt. Sexuellt är jag öppen för att testa nya saker, men jag testar inte vad som helst. Vissa saker vet jag helt enkelt att jag inte skulle gilla, även utan att testa. 

Jag älskar sex, är ofta kåt och har alltid varit den som velat ha sex mest i mina förhållanden. Om den jag är tillsammans med inte vill lika ofta som jag kan jag acceptera det om sexet är bra när det väl sker. 

Men jag accepterar inte att en man inte vill göra det han kan för att tillfredsställa mig utan bara vill 'stoppa in den och jucka tills han kommer' för att det är bekvämt för honom. 

Inte heller vill jag ha en man som låter mig sköta markarbetet medan han själv sitter som en slapptask och latar sig i soffan. Och jag har inga höga krav på städning och liknande, för mig är det gott nog om man diskar/ställer in disken i diskmaskinen varje dag, dammsuger och städar toaletten ordentligt en gång i v, tvättar vid behov och storstädar när det behövs. Jag kollade tidsåtgången en gång, ca fem minuter per dag och person krävdes för att hålla min nivå. 

Har nog inte blivit lämnad som så, men jag blev dumpad, via facebookmessenger av en kille jag dejtat ett tag. Det var ledsamt så klart, men eftersom vi inte var ett par som så, så gick det snart över. Den killen dejtade jag trots att vi aldrig hade penetrerande sex (som jag älskar) eftersom han hade prostatacancer. Men han gjorde så mycket annat sexuellt att det inte bekom mig nå nämnvärt. 

• Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:16:26 följande:
    Många skriver att de träffat på män som är usla i sängen. Är det verkligen så vanligt? Och varför inleder ni kvinnor långvariga förhållande med dem när de är så dåliga att ni ändå lämnar dem senare för stt sexet är dåligt. Dessutom står ni ut i flera år och skaffar även barn med dessa män. Varför?

Ja, det är jättevanligt att män inte har en aning om vad de sysslar med i sängen. 

Jättevanligt är det också att män inte kan ta att man försöker visa dem hur man själv fungerar. Jag är bara tacksam om en man visar mig hur han vill bli berörd, alla är ju olika tänker jag. En del vill ha det hårt, andra lite mjukare osv. Men män (min erfarenhet, jag vet att inte alla är så) verkar ofta ha svårt att ta det. 

En man jag skulle till att ha sex med för första gången smekte mig först på ett sätt som var väldigt skönt, men bytte sen till ett som inte alls var skönt. Jag bad honom göra som han gjort nyss för det var så vansinnigt skönt. Jag sa det inte alls ovänligt, jag snarare stönade fram det men svaret jag fick var ett drygt: Du, jag KAN det här! Då gick jag hem. 

Andra män kan bryta ihop och man får ägna en evighet åt att trösta dem och deras sårade ego. 

Många män anstränger sig i början, men lägger sen ner och hoppas på att bara få köra sitt race. Kvinnor är ofta lite dumma där tycker jag, jag är det iaf och tänker: Nästa gång blir det bättre. Och jag säger också ifrån vilket leder till att mannen skärper sig ett tag igen osv. sen går tiden. 

Vi är obotliga optimister kanske som hoppas på en varaktig förändring. Ofta älskar vi ju karlsloken också, trots hans brister i sängen. Är mannen bra på 'alla andra' områden står vi ut. Dels för att man vet vad man har men inte vad man får och många kvinnors, som du ju ser, erfarenhet av män är att det är så många som är dåliga så orka leta en ny.

Egentligen borde vi lämna om mannen inte visar intresse av förbättring för det är ju en form av brist på respekt för sin partner. 

Min man har tex en fetish som jag inte delar, den är dock inget jag äcklas av eller har något emot att 'ge' honom då det handlar om ett plagg han älskar att jag bär under sexakten. 

Ett ex fetish var att jag skulle röka under sexet och jag röker inte och har heller ingen önskan att börja så det gjorde jag inte då det skulle påverka min hälsa negativt. Att bara hålla en cigarett i handen var inget alternativ för honom. Även det är ju dock något som påverkar ens hälsa negativt, men jag var villig att göra det någon gång då och då, men det räcket alltså inte. Han var dessutom tjatig om det och inget vidare på andra områden så det blev ändå inte långvarigt.

• Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-16 12:00:48 följande:
    Men de hade troligen mycket sex under ett par år i början. Då borde det väl gå att ha sex regelbundet även senare i förhållandet. Iallafall 1-2 ggr i veckan.

Eh nej. Jag har inte sex med någon för att vara snäll mot denne. Jag har sex med någon för att jag vill, för att jag är kåt och attraherad av den personen. 

• Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:33:18 följande:
    Tänkte mer att en man ca 45 år träffar en pigg 35 åring med fast kropp och glatt humör. Rätt vanligt om mannen tagit hand om sig. Inte lika vanligt att kvinnor har seriösa förhållande med 10 år yngre män.

Att kvinnor mer sällan har en seriös relation med yngre män är för att de inte vill ha ett barn att ta hand om och för att de flesta kvinnor uppskattar en bra konversation och det upplever jag att yngre män sällan kan ge i en relation. 

Med en man i sin egen ålder eller en äldre har man iaf förhoppningen om att han dels har lärt sig en smula om sex och att kvinnor fungerar olika och att han har något intressant att prata om. 

• Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-17 09:40:23 följande:
    Du skriver att du "ofta älskar vi karlsloken" men du har väl upptäckt att han är dålig i sängen innan du fått så starka känslor. Eller börjar du älska någon direkt?
    Män skärper sig oftast i början och är lyhörd, sedan latar de till sig. 
  • Anonym (Nej)
    En manlig man skrev 2021-10-16 21:00:17 följande:
    Men hade du dålig sexlust så drev du honom kanske till otrohet?
    Man har alltid ett val. Om sexet är dåligt och det inte görs något åt det, oavsett orsak, då gör man slut och sen letar man ny. 
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?