• molly50

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-17 09:41:48 följande:
    Varför bli ihop med en slusk?
    Tror du att man alltid märker sådant på en gång?
    En manlig man skrev 2021-10-17 09:44:42 följande:
    Så trots att du tappat attraktionen och sexlusten så stannar du kvar i förhållandet? Sen ksn jag tycka att man visst kan ha sex för att vara schysst mot sin partner. Tycker inte du det?
    Nu var det inte mig du citerade.
    Men jag tycker inte att man ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.
    Tycker du det?
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-17 13:40:56 följande:
    Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?

Eller är de bara trötta på sex i allmänhet. Kanske roligare att runka till porr där de gör saker som du kanske inte vill?
    Eller så tar de en bara för givet efter ett tag i förhållandet.
    Och blir hellre själva tillfredsställda än att tillfredsställa.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-17 19:25:32 följande:
    Lite tvärt om faktiskt. Jag lämnade och hon är bitter som fan.

Men sexbiten var en liten del av det hela.
    Känner du då skuld för det?
    Eller är det bara kvinnan som ska känna skuld?
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-17 21:13:35 följande:
    Jag har bara ställt frågor, inte kommit med tvärsäkra påståenden. Iallafall inte om ämnet i trådstarten.

Men vissa här anser ju att män alltid är orsaken till att kvinnor tappar sexlusten och sen lämnar sin man. Det tyckte jag var lite väl magstarkt. Jag tror det är minst lika vanligt att män tappar lusten att anstränga sig för sin kvinna för att hon är t.ex fet, gnällig och tråkig i sängen.
    Men då kan man ju ställa samma fråga som du gör till kvinnor.
    Varför lämnar han inte förhållandet om han anser att kvinnan har blivit fet,tråkig och dålig i sängen?

Problemet är att många gånger så får kvinnan ta det stora ansvaret för hushållet och barnen.
    Sen undrar han varför hon tappar ork och sexlust.
    Många män skyller ofta på kvinnan men kan inte se sin egen del i att sexlivet stagnerar.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:53:21 följande:
    Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.
    Många gånger så märker man inte att han är ett svin förrän när man har stabiliserat sig och flyttat ihop och bildat familj.
    När förhållandet går tillbaka till vardagen.
    Så det är inte alls säkert att man märker sådant på en gång.
    Framförallt inte i början då man fortfarande befinner sig i det rosa skimret.

Jag kan gå med på att runka eller suga om jag själv inte har lust.
    Men penetrerande sex kan rentav göra ont om man inte har lust.
    Så varför ska man då ställa upp på det?
    Jag har dock turen att ha en man som själv inte vill ha sex om jag inte vill.
    Om jag inte vill så får inte heller han ut något av det.
    Båda ska kunna njuta om det ska kännas bra.
    Det här har också gjort att vi inte har några problem på den fronten trots nästan 20 år tillsammans.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:56:45 följande:
    Du svarar som de flesta här. Märkligt att så många kvinnor har hittat så många dåliga män. Undrar hur det ska gå att träffa någon ny man. Han är väl troligen också skild för han var dålig på något sätt.
    Jag har inte någon dålig man i min nuvarande.
    Han är faktiskt den bästa jag har haft.
    Visst händer det att vi tar varandra för givet efter alla år.
    ;Men det är inget vi inte kan lösa.
    En bra kommunikation är A och O för att ett förhållande ska kunna fungera.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 12:47:44 följande:
    Då kanske hans skillsmässa berodde på hans kvinna. Skönt med ett undantag.
    Vems skilsmässa? Vi är inte skilda. Vi har det bra.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 14:32:04 följande:
    Jag menade innan ni träffades. Som du ser skrev jag i dåtid.
    Han har faktiskt inte haft någon innan mig. I alla fall inget seriöst.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 15:01:58 följande:
    Då är han oerfaren och antagligen inte så kräsen. Jag märkte på mig själv att ju fler kvinnor jag träffat desto mer kräsen har jag blivit när det gäller sex.

Antar att du inte heller har haft något långt förhållande än och att ni är rätt unga. Risken finns att han förändras och blir en slusk, speciellt när ni skaffar barn. Iallafall om man ska tro de kvinnor som skriver här.
    Vet du vad. Jag har haft flera långa förhållanden och vi är gifta och har barn.
    Och vi är inte heller så unga som du tycks tro.
    Alla fungerar inte på samma sätt som du.
  • molly50
    Anonym (Ojdå) skrev 2021-10-18 22:56:01 följande:

Phew! Nu har jag läst hela tråden. Det är helt uppenbart att kvinnorna på Familjeliv inte känner någon som helst skuld för att de gått vidare till en ny man efter deras gamla förhållande tog slut p.g.a. brist på sex.

Då behöver med andra ord inte kvinnorna här inne ödsla tid på att kasta skit på de män som inte känner någon som helst skuld för att de dumpade sina fruar som inte ville ha sex med dem, och gick vidare till en ny kvinna.

Fast det lär ju aldrig hända...

Trivs man inte i relationen så är det väl inte fel att lämna. Oavsett kön.
    Man ska ju inte stanna i en relation man inte mår bra i.
    Sen är det ju skillnad på om man väljer att lämna eller vara otrogen för att ens partner tillfälligt inte kan ha sex.
    T ex av medicinska skäl.
    Men då är ju det något man får försöka lösa tillsammans.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 23:27:21 följande:
    Nej, allt är alltid mannens fel.
    Är det någon som har påstått det?
    Du verkar däremot gärna vilja lägga ansvaret på kvinnan.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-19 11:40:27 följande:
    Om du läser tråden så kommer du se att nästan varenda kvinna skyller på att mannen är egoistisk i sängen och lat när det gäller barn och hushållet och att det var orsaken till minskad sexlust och separation. Så rätt många som påstått det!

Jag tror inte jag lagt skulden på någon, bara ställt frågor. Men visa gärna var jag lagt ansvaret på kvinnan.
    Jag tycker det lyser igenom i dina svar att du gärna vill lägga över ansvaret för kvinnan.
    Det verkar t ex ok för en man att vilja lämna pga sexbrist utan att behöva känna skuld.. Men inte om kvinnan gör samma sak. Då ska hon känna skuld.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-19 13:10:19 följande:
    Om mannen har sexbrist p.g.a kvinnan saknar sexlust och att kvinnan har sexbrist p.g.a att hon inte vill ha sex är samma sak då enligt dig?
    Är det vad jag skrev?
    Det är självklart en skillnad på att vilja och att inte vilja ha sex.
    Men oavsett vem det är som inte vill ha sex så är det väl ok att lämna om man inte trivs med det. Oavsett kön.
    Man är inte tvingad att stanna kvar.
  • molly50
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-19 13:17:10 följande:
    Tror att Molly menade om kvinnar har sexbrist för att mannen saknar lust.
    Exakt så! Tack! Glad
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-19 15:40:58 följande:
    Så när kvinnor skämmer bort blir det ingen sexlust, men när mannen skämmer bort då blir det sexlust. Är det inte märkligt att männen i båda fallen vill ha sex men kvinnan bara i ena fallet?
    Men om det bara är kvinnan som skämmer bort utan att få något tillbaka så är det kanske inte så konstigt om hon förlorar sexlusten till slut.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:15:18 följande:
    Jojo, men jag tänkte motsvarande situation men en man istället.

Så som du skrev.

Hur kan det komma sig att det då blir sex?
    Kanske för att de flesta män aldrig säger nej till sex?

Många män verkar se sex som ett bevis på kärlek.
    Annan närhet och ömhetsbetygelser,som t ex kramar och pussar,verkar inte räknas.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:31:10 följande:
    Känner igen mig lite där, får jag ingen sex har jag svårt för den andra biten. Funkar sexbiten är jag väldigt gosig och gillar närhet. Kvinnor är lite tvärt om. Man och kvinna, som hund och katt
    Ja,många män och kvinnor är nog olika på den biten.
    Jag kan tappa lusten till sex om jag inte får annan närhet.
    Samtidigt vill jag inte ha så mycket att jag känner mig kvävd heller.
    Och att kramar,pussar och kel många gånger förväntas leda till sex kan också kännas jobbigt för kvinnor.
    Det kan göra att man känner sig kvävd.
  • molly50
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 17:58:39 följande:
    Tre....jag kräktes lite i min mun nu....
    Hellre "normalsnygg" och normalvettig i sängen än snygg, vältränad och asshole både i och utanför sängen. 
    Fyra. Jag känner direkt avsmak.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?