Inlägg från: Anonym (Dumpad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumpad)

Kvinnor, känner ni skuld?

Min man ljög hela tiden och ekonomin var katastrof från dag ett. Varningssignaler från innan vi flyttade ihop ignorerade jag raskt.

Vi var ju varandras stora kärlek! Vi mot världen.

Sexet var bra fram till barn två är väl rättvist att säga. Sen med ytterliga gäng barn, kåk, hund, fortsatta lögner om ekonomi, införsel, oftast bortajobb för maken blev sexet lidande. Jag kunde inte ha sex med han som var så opålitlig. Vem lämnade? Inte vad det jag iaf....han kände sig inte uppskattad, älskad, åtrådd. "Vi bråkar ju bara, det är en sån kyla mellan oss, man ska växa och få styrka av varandra'"....Vi är inte bra för varandra....nä det är svårt att vara bra för två när den andra fortsätter ljuga om saker som är så pytte men när de upptäckts blir som vulkanutbrott.

• Anonym (Dumpad)
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 15:55:25 följande:

Min man ljög hela tiden och ekonomin var katastrof från dag ett. Varningssignaler från innan vi flyttade ihop ignorerade jag raskt.

Vi var ju varandras stora kärlek! Vi mot världen.

Sexet var bra fram till barn två är väl rättvist att säga. Sen med ytterliga gäng barn, kåk, hund, fortsatta lögner om ekonomi, införsel, oftast bortajobb för maken blev sexet lidande. Jag kunde inte ha sex med han som var så opålitlig. Vem lämnade? Inte vad det jag iaf....han kände sig inte uppskattad, älskad, åtrådd. "Vi bråkar ju bara, det är en sån kyla mellan oss, man ska växa och få styrka av varandra'"....Vi är inte bra för varandra....nä det är svårt att vara bra för två när den andra fortsätter ljuga om saker som är så pytte men när de upptäckts blir som vulkanutbrott.

Det är oxå svårt att vara bra för två när den andra inte är på plats. När man hittar högar med obetalda räkningar eftersom han plundrade lådan innan jag kom hem. När man får sitta på en affär och gå igenom 12 fakturor och se vad " vi köpt", svara på frågor varför 3- 4 påminnelser inte upptäckts, inte hitta sina guldsmycken....

Nu är jag skild sedan nästan 10 år och börjar erkänna för mig själv att mitt äktenskap var en bluff och ett helvete, barnens pappa är en stor idiot som jag aldrig skulle gift med med. Han är om inte fullt en psykopat så besitter han många drag. Det han säger tror man på. Det mesta är inte sant.

Vi provade igen och jag lärde mig inte läxan. Det blev fullständig katastrof och jag sitter plötsligt med 12 egna betalningsanmärkningar.

Han lämnar mig igen. Efter skilsmässan har jag betalat av allt på mig själv och är nu helt ren.

Han har +800 ' i skuld och fortsätter i samma spår. Hans nya har ingen aning om vad som väntar.
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:04:33 följande:

Du verkar vara en bra kvinna. Träffade han en annan när han avslutade?

Tar han sitt ansvar för barnen nu?

Är du glad nu i efterhand?

Tack. Bra vet jag inte men lojal. Helt vanlig kvinna som accepterar alldeles för mycket skit. Barnen är vuxna idag men nej han var inte bra då när yngsta var 11 och vi skildes åt för gott.

Han lånar pengar av mig och barnen.

Han var otrogen med kvinnor på jobbet som också jobbade borta i flera dygn. Jag var aldrig otrogen.

Jag är glad att han lämnade mig. Det skulle jag aldrig orka.

Det var viktigare för mig att ha en familj än att vara lycklig.

Jag kommer aldrig få uppleva just det, att vara lycklig. Tror inte jag är värd det. Faktiskt...
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:24:57 följande:
    Kvinnor dras till dåliga män, det finns det mycket bevis för i den här tråden.
    Ja... men antingen så är de inte dåliga i början, det märks inte eller så är de det men kvinnan (jag i mitt fall då) förnekar det. De "dåliga" sidorna kanske inte kommer förens det ställs nya krav iom föräldraskap och hus och.....
    Man kanske tror att det man ev. borde se som röd flagg kommer "gå över"....
    det var en engångshändelse osv. 
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:28:36 följande:
    Jodå, ut och leta och ha kul under tiden.
    Nej men det går ju inte. Jag är ju en av de som aldrig fått orgasm under samlag och vi är ju värdelösa i sängen....Det har jag läst på FL ha ha...

Jo jag dejtar och har fått mer kuk i år än under de senaste 10 åren med gubben. Men ff singel. Lycka är för andra. 
  • Anonym (Dumpad)
    New Dawn skrev 2021-10-19 16:27:42 följande:
    Det var inte min fråga. Känner du skuld för att du lämnade?

I ditt eget resonemang skriver du om värdet att leva kvar som kärnfamilj, med barn och hus, varför har du inte tagit med dessa parametrar när du själv lämnar?

Har du inte haft barn?
    Precis! Varför värdesatte inte min man familjen, stor kåk och en stuga. Plats i jaktlaget...Lojal fru...
    Varför lämnade han mig, hus, barn och hundar från en dag till en annan och drog till en fin lght i en stad? Slapp visserligen pendla tre timmar och fick en väldig massa fritid men de lades inte på barnen. 
  • Anonym (Dumpad)

Vi får väl hoppas att dina yttre kvaliteter är i linje med dina inre.  Personligen är jag lite tveksam där....

En manlig man skrev 2021-10-19 16:21:28 följande:
    Jag är inte lättstött så det är lugnt. Lite stämmer av det du skriver men inte att hon var i pereferin. Jag var singel ett tag och låg runt i nätdejtingträsket tills jag tröttnade på det. Så otroligt lätt att få kvinnor på nätet om man ser bra ut och är vältränad.

Hur framtiden ser ut vet jag inte.
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:25:36 följande:
    Jag passar inte alla men är omtyckt av kvinnor. Dominant och bestämd och ingen mes. Ordning och reda och tar hand om min kvinna. Bra pappa. Det är egenskaper som tilltalar många kvinnor.
    Det tror jag säkert och jag gillar det med. Det säger däremot inte så mycket  om din kvinnosyn eller din egen syn på dig själv. Knappast om hur du är som pappa och vad dina barn får med sig i sin ryggsäck ut i livet.
    Vad händer om din nuvarande läser den här tråden? Eller andra inlägg du gjort i andra trådar? 
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:37:46 följande:
    Har jag skrivit dåligt om någon kvinna? Jag ställer mest frågor.
    Jo men det är tydligt vad du menar. De är inte bara "mest frågor" Du är ganska genomskinlig enligt mig. 
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:48:55 följande:
    Tråkig och begränsad är medioker t.ex.

Bra är öppen, kåt och varierande. För mig personligen är det viktigt att man gillar kuk i alla hål, är undergiven och gillar smisk mm och har lätt för att komma.
    Japp... där kom det ! Har lätt för att komma...
    Vill du slippa anstränga dig eller är du en dålig älskare? 
    Är det viktigare att du sprutar? 
    Jag har aldrig kommit under sex. Älskar att knulla och är kuksugare av rang sedan 33 år. Men troligen medioker....Gråter
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?