Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 15:55:25 följande:
Min man ljög hela tiden och ekonomin var katastrof från dag ett. Varningssignaler från innan vi flyttade ihop ignorerade jag raskt.
Vi var ju varandras stora kärlek! Vi mot världen.
Sexet var bra fram till barn två är väl rättvist att säga. Sen med ytterliga gäng barn, kåk, hund, fortsatta lögner om ekonomi, införsel, oftast bortajobb för maken blev sexet lidande. Jag kunde inte ha sex med han som var så opålitlig. Vem lämnade? Inte vad det jag iaf....han kände sig inte uppskattad, älskad, åtrådd. "Vi bråkar ju bara, det är en sån kyla mellan oss, man ska växa och få styrka av varandra'"....Vi är inte bra för varandra....nä det är svårt att vara bra för två när den andra fortsätter ljuga om saker som är så pytte men när de upptäckts blir som vulkanutbrott.
Det är oxå svårt att vara bra för två när den andra inte är på plats. När man hittar högar med obetalda räkningar eftersom han plundrade lådan innan jag kom hem. När man får sitta på en affär och gå igenom 12 fakturor och se vad " vi köpt", svara på frågor varför 3- 4 påminnelser inte upptäckts, inte hitta sina guldsmycken....
Nu är jag skild sedan nästan 10 år och börjar erkänna för mig själv att mitt äktenskap var en bluff och ett helvete, barnens pappa är en stor idiot som jag aldrig skulle gift med med. Han är om inte fullt en psykopat så besitter han många drag. Det han säger tror man på. Det mesta är inte sant.
Vi provade igen och jag lärde mig inte läxan. Det blev fullständig katastrof och jag sitter plötsligt med 12 egna betalningsanmärkningar.
Han lämnar mig igen. Efter skilsmässan har jag betalat av allt på mig själv och är nu helt ren.
Han har +800 ' i skuld och fortsätter i samma spår. Hans nya har ingen aning om vad som väntar.