Inlägg från: Anonym (Dåtid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dåtid)

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-16 11:40:19 följande:
    Om allt annat var bra så troligen inte. Iallafall inte direkt.

Men jag tycker hon borde tillåta mig träffa någon annan för sex det hade jag gjort. Sen beror det givetvis på ålder och om man har småbarn mm.
    Det är bra. Att lämna en partner är alltid mer eller mindre svårt. Att lämna någon som blivit sjuk av anledningen att man inte får sex är... värre. (Tror jag, har som tur är inte den erfarenheten.)

Tja, är man överens så är det såklart ok. Jag hade inte godtagit det, vare sig för egen del eller för partnerns. Då avbryter jag hellre.
    Bara tanken på att krama sin partner som nyligen haft kuken i en annan kvinna skulle få mig att kräkas.
  • Anonym (Dåtid)
    Xenia skrev 2021-10-16 11:47:53 följande:
    Som om partnern var en bil. "Den här modellen har gjort sitt, dags att byta upp sig!"

Inte att undra på att många förhållanden tar slut med den inställningen. Lika illa vare sig det är mannen eller kvinnan som resonerar så. Synd bara att man skaffar barn då.

Men är det verkligen enbart pga "dåligt sex"/bristande sex som förhållandet tar slut? Är det inte egentligen kärleken som försvunnit? Eller den kanske aldrig fanns, bara en tillfällig attraktion/förälskelse
    Jag tror att det ligger mycket i din spaning här.
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-16 21:00:17 följande:
    Men hade du dålig sexlust så drev du honom kanske till otrohet?
    Stackars, stackars man som måste gå bakom ryggen på sin partner för att han serveras för lite sex.
    Se till att göra slut först. Sen kan du knulla bäst fan du vill.

------------

Vet du om att klimakteriet kan mer eller mindre döda sexlusten?
    Och detta kan inträffa relativt tidigt i livet.
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:53:21 följande:
    Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.
    Man ska vilja ställa upp även om man inte vill???
    Det är att bruka våld på sig själv.

Och vilken någorlunda frisk individ vill ha sex med någon som faktiskt inte ens vill? Det är ju vidrigt!

Ska hon läsa en bok medans han använder hennes kropp som tömningshink eller? Eller måste hon låtsas att det är skönt, samtidigt som hon ser på klockan och hoppas att det snart är över?
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 12:49:01 följande:
    Har du aldrig sugit av din man utan att själv få något?
    Jag har ingen man, men jo det har hänt tidigare. Helt värdelöst, jag slutade med det men hänvisning till... att jag inte vill. 
    Fast å andra sidan avskyr jag oralsex.

En avrunkning är det längsta jag skulle gå om jag inte har lust. 
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 13:52:38 följande:

Det kanske är dig det är fel på då? Min kvinna älskar att sugs kuk och ber om att få göra det.

Fel på?

Tror du att alla gillar samma saker?

Är din kvinna något sorts facit?
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 14:36:29 följande:
    Ok, det var fel ordval.

Men har du lämnat eller blivit lämnad?
    Jag lämnade efter drygt tio år.
    Men det var av andra anledningar, hade alltså inget med sex att göra.

Mitt ex är en tolerant och medkännande man, jag lyckönskar den kvinna som får honom på fall. Fast det lär dröja, han ville definitivt inte separera.
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 23:27:21 följande:
    Nej, allt är alltid mannens fel.
    Nej, det behöver det inte alls vara.
    Sen skulle jag inte säga att det är någons "fel" om lusten försvinner, det kan finnas orsaker som ingen kan läggas någon skuld för.

Varför skulle man skämmas för att lusten eller känslorna falnat? Varför skulle det vara fel att träffa någon som kan göra en lycklig igen?
    Var ligger skulden för att man väljer det man mår bra av?
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 23:27:21 följande:
    Nej, allt är alltid mannens fel
    Säger han som skulle knulla andra om hans fru blev sjuk och inte kunde ha sex med honom...
     Lör 16 okt 11:40#150CiteraAnmäl
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-16 11:26:54 följande:

Är det skillnad för dig om det handlar om sjukdom?

Säg att din kvinna drabbas av någon sjukdom som gör att hennes sexlust försvinner t ex pga medicinering?

Skulle du lämna henne?

Om allt annat var bra så troligen inte. Iallafall inte direkt.

Men jag tycker hon borde tillåta mig träffa någon annan för sex det hade jag gjort. Sen beror det givetvis på ålder och om man har småbarn mm.
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-19 13:10:19 följande:
    Om mannen har sexbrist p.g.a kvinnan saknar sexlust och att kvinnan har sexbrist p.g.a att hon inte vill ha sex är samma sak då enligt dig?
    Tror att Molly menade om kvinnar har sexbrist för att mannen saknar lust.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?