• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (Fisken) skrev 2021-10-15 17:55:20 följande:

Jag känner inte det minsta skuld och det var jag som valde att gå. Visst sexlivet var en stor orsak till det hela och min sexlust dog ut efter några år så sista åren hade vi knappt sex. Varför skulle jag ha sex när jag inte fick någon njutning? Jag försökte i 3-4 år att få sexlivet bättre men noll respons så min sexlust dog ut helt. Han ville inte röra mig så sexlivet gick ut på att han kröp nära och ville hångla. Jag skulle smeka honom. Jag fick använda massa glidmedel för jag var inte kåt eller våt. Han kom in i mej och 5 juck senare kom han och var nöjd. Ibland kunde han anstränga sig genom att smeka mig 4 sekunder och sen ville han in... Några gånger försökte jag smeka mej till orgasm efter att han kommit men det gick inte för han låg bredvid och suckade och undrade om jag inte var klar efter 1 minut = det låste sig och jag kunde inte komma. Jag bad han smeka mina bröst nån gång och han gjorde ett halvdant försök samtidigt som han gäspade och suckade.... Väldigt konstigt att jag tappade sexlusten eller kanske inte. 

Jag förstår att du lämnade. Starkt (eller svagt?) Att stå ut så länge.
  • En manlig man
    Anonym (abc) skrev 2021-10-15 17:52:32 följande:

Det kanske man hade hur mycket som helst men behövde ny krydda som det så fult heter. 

Så kan det vara.
  • En manlig man
    Anonym (abc) skrev 2021-10-15 17:52:32 följande:

Det kanske man hade hur mycket som helst men behövde ny krydda som det så fult heter. 

Och då var ju sex viktigare för dig än förhållandet var. Bra med självinsikt.
  • En manlig man
    Anonym (Fisken) skrev 2021-10-15 17:56:55 följande:

Absolut ingen skuld..... jag har äntligen upplevt vad bra sex är och njuter för fullt!!!

Grattis att du insett hur viktigt sex var för dig. Många män med kvinnor som tappat lusten tycker också det.
  • Anonym (abc)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:01:09 följande:
    Och då var ju sex viktigare för dig än förhållandet var. Bra med självinsikt.
    Nej så var det inte, förhållandet är lika viktigt och det är bra! 

Träffade en man för några år sedan som det klickade med ganska bra och jag tyckte om honom väldigt mycket. Vi hade skitkul! Hoppades att vi skulle förbli vänner men jag började få känslor och då valde jag att avsluta relationen. Det vore inte schyst mot någon av våra partners. Vi hörs av ibland och frågar hur det är. Hoppas han är lycklig. 
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-15 17:52:12 följande:
    Är det då ok för en man att lämna en kvinna som tappat sexlusten när du lämnar för att du tappat lusten till honom?
    Ja, absolut.
    Alla skäl som gör att man lämnar är ett ok skäl.
    Man ska aldrig stanna kvar i ett förhållande som man inte trivs i.
  • Anonym (Fisken)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:03:20 följande:
    Grattis att du insett hur viktigt sex var för dig. Många män med kvinnor som tappat lusten tycker också det.
    Sex har alltid varit viktigt och jag har alltid haft hög sexlust. Men dåligt/uselt sex får det att dö ut = dags att byta partner. 
  • En manlig man
    Anonym (abc) skrev 2021-10-15 18:12:35 följande:

Nej så var det inte, förhållandet är lika viktigt och det är bra! 

Träffade en man för några år sedan som det klickade med ganska bra och jag tyckte om honom väldigt mycket. Vi hade skitkul! Hoppades att vi skulle förbli vänner men jag började få känslor och då valde jag att avsluta relationen. Det vore inte schyst mot någon av våra partners. Vi hörs av ibland och frågar hur det är. Hoppas han är lycklig. 

Jag menade att nya "kryddan" var viktigare än ditt gamla förhållande. Hoppas han har kommit över din semi-otrohet.

Men om du och din nya inte låg med varandra innan ni båda avslutade era förhållanden, hur visste ni att det skulle bli bra?

Inte många som har bra förhållanden lämnar dessa utan att man provkört varandra ett tag. Är du helt ärlig nu?
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-15 18:16:24 följande:

Ja, absolut.

Alla skäl som gör att man lämnar är ett ok skäl.

Man ska aldrig stanna kvar i ett förhållande som man inte trivs i.

Så är det. Men jag har uppfattat det som att män som lämnar kvinnor för att de tappat sexlusten är skitstövlar enligt de flesta kvinnor. Skönt med någon som resonerar logiskt, tack!
  • En manlig man
    Anonym (Fisken) skrev 2021-10-15 18:19:52 följande:

Sex har alltid varit viktigt och jag har alltid haft hög sexlust. Men dåligt/uselt sex får det att dö ut = dags att byta partner. 

En kvinna till som tycker det är ok att mannen lämnar sin kvinna om hon tappar sexlusten. Det är inte vanligt här på FL.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?