Kvinnor, känner ni skuld?
Menar du i min fantasi?
Menar du i min fantasi?
Ja, det förstod jag och det är det jag menar. Kvinnan tar tag i att förbättra sitt sexliv genom att byta man till någon som är bättre på att tillfredsställa henne.
Du pratar om sexlust som om det vore något statiskt.
Men det handlar inte om att SEXLUSTEN är borta. Det handlar om att lusten till JUST HONOM är borta. Det brukar inte bara vara sexet som är kasst då. Man vill inte ha sex med en person man inte gillar, det betyder inte att det är sex som är fel utan fel person att ha sex med.
Och då vill man inte antingen tvinga sig själv, och "ställa upp", eller leva i ett sexlöst förhållande (trots sexlust) utan då hittar man nån ny.
nej, inget vin här. grön hälsodrin inatt. Använder andra droger... men inte just nu bara.
Okej. fattar. Svar: I traditionella kretsar är avhållsamheten inget nytt. I arrangerade äktenskap inget testa på? utan föräldrars godkännande. I sekulariserade kretsar vill man gärna träffas ett par ggr och kyssa varandra djupt och länge. Innan beslut tas... Som singel går att prova hela racet fast min boyfriend väntade ett halvår...jaaa..I ett etablerat förhållande "får"/"kan" man provsmaka ny kille/tjej om man inte redan avrundat?
vad tycker du manlig man?
Finns många som stannar av ekonomiska skäl, för barnens skull och av praktiska skäl. Både den som har mycket sexlust och den som har lite.
Tycker överhuvudtaget inte att det handlar om att få cred. Människor är olika, relationer är olika och man gör olika val i livet.
Min åsikt borde du kunna utläsa av mitt svar. Läs om det så fattar du förhoppningsvis. Det är inte så svårt.
Sorry. i did my very best by night.
Din replik står mer för manligt än kvinnligt. Inbillar mig fler män men långt ifrån alla resonerar som din procentsats. Vågar jag gissa 85% av männen vill sex innan gamla förhållandet avrundas. Kvinnor ser helheten och till känslan och till attraktionen samtidigt. Vågar jag gissa 70% av kvinnorna vill fullskaligt sex med nya killen innan dumpning av gubben hemma.Vill känna om man passar ihop fysiskt. observera att jag tänker kvinnan väger väldigt många variabler hos den nye killen utöver samlivet. Kvinnan vill undvika samma fälla som sist, vilken tog kål på erotiken.
allt skiljer från en kultur till en annan också.
vet inte om jag själv tycker det är okej att leda nya relationen i mål innan den tidigare avklarad. vilket dilemma.
Nej, det är inget konstigt. man bör hunnit avsluta sitt förhållande för en ny kärlek, även om man av hänsyn inte "hunnit till sexet". det kallas för ansvarstagande mot alla inblandade parter.
Hur kan man då veta om man är sexuellt kompatibel med nya kärleken? Det vet man inte men den risken får man ta.
Varför? Därför att allt inom kärleksområdet är ett risktagande. Och inte minst är det bra om man håller låg profil innan en ny kärleksrelation tar fart.
T o m är det sundaste att vara singel ett bra tag, för att landa i sig själv, innan en ny passion tar över.
Tror inte kvinnan i tråden nödvändigtvis ljuger. Har hört om en tjej eller två som gör som hon.
Båda varianterna som du nämner blir i något avseende fel hur jag än vänder och vrider på det.
Randomknull i fyllan och villan är både lätt att förklara inför sig själv och för omgivningen att förstå. även om risken är stor att man utsätter sin kvinna/man för risker.
Att smyga runt i smyg och träffa sin käraste med allt mer känslor av attraktion och kåthet är som du vidrör ett större svek. Ja det blir en grad av utvecklad otrohet när band knyts utöver de sexuella. mentalt. känslomässigt. allt.
Allra bäst blir därför att hålla mötet med nya kärleken till ett eller två och såklart utan avancerat hångel eller samlag.
Sen måste budskapet ut och fram till alla.