• Anonym (Ts djuräg­are)
    Fri 15 Oct 2021 18:14
    4188 visningar
    27 svar
    27
    4188

    Så ledsen, behöver en virtuell kram

    Har nu gråtit i två dagar i rad så jag behöver verkligen en virtuell kram.

    Har en katt som följt mig genom livet i tio års tid nu, alltid varit där sen han kom som en vuxen omplacering. Älskar den här katten något alldeles enormt, han betyder allt. Jag är ingen kattmänniska men han valde ut mig på något vis.

    Har i veckan fått reda på att han sannolikt har en tumör i magen i något organ. Det ska undersökas vad det är och vilka behandlingsalternativ som kanske finns. Men jag är så vansinnigt ledsen och oroad att det här kanske är slutet och målar fan på väggen konstant i huvudet. Ser bara värsta möjliga scenario.

    Han är min älskling och en sån katt man hittar en gång i livet. Att tänka att det kanske är slut känns som att jag faller ned i ett mörkt hål. Han är den enda katt jag kommer ha, tror inte jag kommer någonsin köpa en annan.

    Så fort jag pratar med någon börjar jag gråta.

    Han är en äldre katt men han har varit så pigg och alert och allt har alltid sett bra ut, så jag hade trott att vi hade många år kvar och att han skulle somna in själv. Har tom fått höra av veterinärer att han kommer bli en gammal katt. Och så kommer denna kalldusch från absolut ingenstans.

    Som sagt, sitter bara redan nu och störtgråter så behöver nog bara alla virtuella kramar jag kan få som stöd.

  • Svar på tråden Så ledsen, behöver en virtuell kram
  • Anonym (Kisse­miss)
    Fri 15 Oct 2021 18:18
    #1

    Jag beklagar verkligen, tänker inte säga att det kommer bli bra, för så känns det inte alltid. Istället tänker jag säga att vilken otroligt lyckligt lottad katt! Han har ju världens bästa matte med ett så stort hjärta! Du har gett honom det bästa tänkbara livet så passa på att njuta tillsammans nu, oavsett vad som händer. Så klarar ni två detta tillsammans

    Kram!

  • Anonym (Ts djuräg­are) Trådstartaren
    Fri 15 Oct 2021 18:28
    #2
    Anonym (Kissemiss) skrev 2021-10-15 18:18:51 följande:

    Jag beklagar verkligen, tänker inte säga att det kommer bli bra, för så känns det inte alltid. Istället tänker jag säga att vilken otroligt lyckligt lottad katt! Han har ju världens bästa matte med ett så stort hjärta! Du har gett honom det bästa tänkbara livet så passa på att njuta tillsammans nu, oavsett vad som händer. Så klarar ni två detta tillsammans

    Kram!


    Tack. Jag har försökt att alltid ta hand om honom som mer än en katt eftersom han varit min stora älskling sen dagen han flyttade in. Låtit honom ha alla sina egenheter. Alltid tagit honom till veterinär vid behov, alltid kelat och myst och fixat noggranna kattvakter vid behov. Testat mig fram genom mathyllorna för att hitta det bästa fodret.

    Men känner ändå att jag borde gjort mer. Varit mer. Prioriterat honom ännu mer, trots att jag vet att jag gjort mycket. Just nu har jag bara svårt att känna att jag varit tillräcklig. Jag är rädd för katter men han fick mig att verkligen älska ett djur sådär totalt 100%.

    Jag hoppas bara att det kommer gå att behandla på något vis så vi kan få lite mer tid tillsammans.
  • Anonym (Kram)
    Fri 15 Oct 2021 18:28
    #2

    En stor kram från en som kan föreställa mig vad du går igenom men utan att göra anspråk på att veta. Stor stor kram, det är fruktansvärt. Du låter väldigt stark dock, och han låter så väldigt lyckligt lottad som har fått tillbringa så många år med dig <3

  • Anonym (Ts djuräg­are) Trådstartaren
    Fri 15 Oct 2021 18:35
    #3
    Anonym (Kram) skrev 2021-10-15 18:28:22 följande:

    En stor kram från en som kan föreställa mig vad du går igenom men utan att göra anspråk på att veta. Stor stor kram, det är fruktansvärt. Du låter väldigt stark dock, och han låter så väldigt lyckligt lottad som har fått tillbringa så många år med dig <3


    Jag vet inte om jag är så stark. Just nu känner jag mig svagare än isarna på senvåren.

    Skulle bara ringa upp veterinären med en allmän fråga idag och det slutade med att jag satt och grät i telefonen.

    Har haft andra djur tidigare som gått bort men den här kissen är en del av mig. Det känns som att förlora en del av hjärtat när jag tänker på risken nu.

    Tror också det är just att mina andra djur som gått bort har varit dåliga länge innan, detta har kommit som en hundraprocentig chock. Från att höra att han är en rikrig frisk liten katt till detta, i en total omkastning.

    Jag vet att det inte är över än, undersökningen kan visa på något som går att operera och där han kan få flera år till. Men rädslan och oron är så totalt förlamande.
  • Fri 15 Oct 2021 18:45
    #4

    Jag håller tummar och min kisse tassar för att allt går bra!

    Massor av kramar från mig, förstår att allt känns tungt, men som en annan sa: din katt kan skatta sig lycklig som har dig som matte! <3

  • Anonym (så klart)
    Fri 15 Oct 2021 18:58
    #5

    Du får en av mig, självklart.

    Katter är så sjukt coola, men du vet, livet, det tar slut för alla, en dag.

  • Anonym (Ts djuräg­are) Trådstartaren
    Fri 15 Oct 2021 19:07
    #6
    Kexsmula skrev 2021-10-15 18:45:11 följande:

    Jag håller tummar och min kisse tassar för att allt går bra!

    Massor av kramar från mig, förstår att allt känns tungt, men som en annan sa: din katt kan skatta sig lycklig som har dig som matte! <3


    Tack. Har fått lite olika bud, så att om undersökningen visar en sak är prognosen god, men mindre god vid en annan prognos. Jag kan bara hoppas och be (trots min icke-religiositet) att det visar sig vara det bättre utfallet. Då går det troligen att ?bara?operera bort problemet med en operation och så löser det sig och han kommer leva gott i ett antal år till.

    Tyvärr har ju alla undersökningar och nätter på sjukhuset för att utreda allt som var diffust tills vi först nu hittat ett troligt fel dragit iväg i kostnad med akutavgifter och nätter, så trots att kissen är försäkrad så har försäkringen ju också en maxgräns. Just nu undersöker jag om det finns vårdinrättningar där jag kan dela upp kostnaden på tid för alla kostnader som kommer. Jag har en ekonomisk buffert jag kan ta av men djursjukvård skjuter ju snabbt i taket, så jag försöker planera långsiktigt.

    Men jag gör allt jag kan för honom genom tårarna och oron som aldrig tar slut känns det som. Orkade vara stark tills igår när jag kom hem och bara bröt ihop i soffan och idag har jag bara gråtit omväxlande med att försöka hitta olika lösningar och sätt att hålla hoppet uppe.

    Är så glad att få förståelse; många jag vet tycker jag överdriver för en katt. Men han är så mycket mer efter så många år och så mycket han givit mig bara genom att finnas. Så jag försöker verkligen att hoppas på att det kommer en positiv nyhet kring detta efter undersökningen efter alla mörka resultat senaste tiden.
  • Anonym (Hm)
    Fri 15 Oct 2021 19:09
    #7

    En stor kram kommer här och från katten med

  • Anonym (Kram)
    Fri 15 Oct 2021 19:40
    #8
    Anonym (Ts djurägare) skrev 2021-10-15 18:35:05 följande:

    Jag vet inte om jag är så stark. Just nu känner jag mig svagare än isarna på senvåren.

    Skulle bara ringa upp veterinären med en allmän fråga idag och det slutade med att jag satt och grät i telefonen.

    Har haft andra djur tidigare som gått bort men den här kissen är en del av mig. Det känns som att förlora en del av hjärtat när jag tänker på risken nu.

    Tror också det är just att mina andra djur som gått bort har varit dåliga länge innan, detta har kommit som en hundraprocentig chock. Från att höra att han är en rikrig frisk liten katt till detta, i en total omkastning.

    Jag vet att det inte är över än, undersökningen kan visa på något som går att operera och där han kan få flera år till. Men rädslan och oron är så totalt förlamande.


    Tyvärr upplevde jag den saken med vår hund. Åkte in för en vad jag trodde dussinsak men kom hem med ett väldigt jobbigt besked och beslut. Chocken är fruktansvärd. Lider med dig väldigt.

    Kram igen
  • Anonym (Ts djuräg­are) Trådstartaren
    Fri 15 Oct 2021 20:27
    #9
    Anonym (Kram) skrev 2021-10-15 19:40:47 följande:

    Tyvärr upplevde jag den saken med vår hund. Åkte in för en vad jag trodde dussinsak men kom hem med ett väldigt jobbigt besked och beslut. Chocken är fruktansvärd. Lider med dig väldigt.

    Kram igen


    Ja, chocken är den värsta jag varit med om. När jag inte hamnar i panikkänsla försöker jag tänka att det faktiskt finns möjligheter att det kommer ett positivt besked efter kontrollen, att det är behandlingsbart. Att en operation kommer räcka pga en lokal tumör som inte är spridningsbenägen och att det ger flera år till.

    Men så slår oron till och jag känner bara rädsla och en känsla av att allt hamnat i worst case hittils. Så varför skulle det ändras....
Svar på tråden Så ledsen, behöver en virtuell kram