Inlägg från: Anonym (Olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika)

Med handen på hjärtat - älskar du alla dina barn precis lika mycket?

Ja, med handen på hjärtat älskar jag min yngsta mest. Sen kommer det större barnet och sist bonusbarnen. Kan nog inte säga att jag älskar bonusarna nej.

Anledningen att jag älskar min yngsta mest är att hen är snäll och väldigt kramgo, medans det större barnet är mycket otacksam, skäller och bråkar.

• Anonym (Olika)
    jrockyracoon skrev 2021-10-17 13:35:34 följande:

En möjlig anledning till att det större barnet är otacksam, skäller och bråkar skulle kunna vara att hen känner att din kärlek är större hos det större barnet.

Dina barn använder olika strategier och det låter inte rätt i mina öron att älska det ena mindre för att dess strategi är mindre konfrontativ. 

Jag tänker att med vissa barn kanske man behöver kämpa mer för att behålla kärleken, och då behöver man kunna se orsakerna bakom barnets beteende för att lyckas med den uppgiften.

Det större barnet har varit sån sedan hem var liten. Skiljer 8 år mellan yngsta och äldsta så någon konkurrent sedan hen var liten har inte funnits.

Jag har alltid älskat min äldsta massvis, men minsta barnet nu ännu mer. Det går inte att gradera på en skala hur mycket man älskar ett barn, men skulle jag av någon anledning vara tvungen att välja så blir det yngst. Har aldrig sagt det här till någon och verkligen inte visat barnen vad jag känner. Inget jag funderar över i vardagen heller, men frågan ställdes här.

Mitt äldsta barn tar väldigt mycket kraft och energi och skulle nog snarare säga att det yngsta får stå tillbaka för den äldre.

Precis som man inte kan styra över vem man blir kär i kan man heller inte förfoga över känslorna gentemot sina barn. Det finns föräldrar som inte älskar sina barn alls, där är jag långt ifrån.
Svar på tråden Med handen på hjärtat - älskar du alla dina barn precis lika mycket?