Oro för missfall
Beklagar vad du tvingats gå igenom. Jag har ?bara? ett ma i bagaget i v 12 så vet ändå hur fruktansvärt ont det gör att förlora det som skulle blivit ett barn. Vet också att oron aldrig försvinner, man letar tecken på att de inte kommer gå bra denna gången heller.
Kvinnokliniken har ju väll tider? Jag har alltid fått komma in och gör vul där när jag ringt. Orolig som person som i senaste tre graviditeterna haft småblödningar från v 6-12. Med ett ma i bagaget är de missfall man tänker. Men det har gått bra. Ring och kolla, förklara hur du mår osv. Tänker oxå att det kan vara bra att få samtalsstöd. Mödravården erbjuder gratis psykolog. Tänker oxå att om du haft tre missfall borde du väll få en utredning och extra kontroller?
Oron kommer aldrig försvinna. Den kommer fortsätta hela livet. Jag har tre barn och ett fjärde i magen (v.22) och ända sedan min äldsta dotter låg i magen, 9 år sedan nu så har oron funnits där även om den går hantera. Att skaffa barn gör att man aldrig riktigt blir den samme igen. Man har ju ständigt en del av sitt hjärta utanför sin kropp.