• Anonym (AB)

Att bli bonusförälder

Håller med om mycket som redan skrivits. Alldeles för tidigt att flytta ihop efter 6 månader när han dessutom har barn. Dessutom vet du inte hur han är som pappa, hur mkt han kommer att lägga över på dig. (Är det så som du skriver, så är det ingen fara, tycker jag.)

Men kommentarerna om att han måste sitta klistrad vid sina barn 24/7 bara för att han endast träffar dom varann helg är lite löjliga. Självklart kan han duscha om TS är där, vad spelar det för roll? Och ärenden, om något akut dyker upp som är viktigt, är det väl bara bra att ungarna slipper följa med (beror naturligtvis på vad det är). 

Anledningen till varann helg vet vi inte, så man ska nog inte vara så snar att döma. 

• Anonym (AB)
    Anonym (X) skrev 2021-10-18 12:44:34 följande:
    Jag tycker inte att det är det minsta löjligt att killen får duscha när barnet sover. TS är inte barnvakt. Inte bonusmamma än. Det är något som kommer längre fram. De få dagar killen har barnen handlar det också om för TS att kunna backa och iaktta - är killen en bra pappa. Osv. Och också se och känna hur det är att dejta någon med barn, att se att barnen kommer först. Ja, men får lukta lite sunk en stund, men som sagt - för barnens skull kanske det går vara så. Typ.
    OK, då tycker vi olika. Jag anser inte att man är barnvakt om ens sambo tar en dusch på 10 minuter. Jag kan inte se hur en sådan enskild händelse skulle påverka något alls. 

Ja, jag skrev ganska tydligt att jag tycker de flyttar ihop för tidigt, eftersom det finns barn inblandat.  Men nu bor de ihop, och då anser jag inte att det är fel att han tar en dusch när barnen är vakna. 
  • Anonym (AB)
    sextiotalist skrev 2021-10-18 14:40:14 följande:
    Men barnvakt är man. 
    Jag tycker inte det. Bor man tillsammans med barn, så hjälps man åt. Jag kallar inte det att vara barnvakt, i alla fall inte om det handlar om en dusch på 10 minuter. 
  • Anonym (AB)
    sextiotalist skrev 2021-10-18 15:02:02 följande:
    Jag var barnvakt åt sambons barn, nu var det lite större. Det enda barnet jag aldrig var barnvakt åt, var mitt eget. 
    Ja, har redan läst att du tycker att det är så. Tack för infon!
  • Anonym (AB)
    sextiotalist skrev 2021-10-18 15:09:30 följande:
    Då måste du också veta att alla har inte samma inställning som du. Du är inte barnvakt åt din sambos/mans barn, jag var barnvakt åt min sambos barn. Inget är fel, inget är rätt. 
    Har jag skrivit att du inte får tycka olika? Det var väl du som skrev "Men barnvakt är man" som om det vore en sanning. Jag har hela tiden skrivit att jag inte ser det så. Inget annat. Så läs inte in saker som det inte står något om.
  • Anonym (AB)
    Anonym (X) skrev 2021-10-18 15:57:47 följande:
    Nej, men det var du som uttryckte att det var löjligt att killen inte skulle duscha medan barnet var vaket. Vi är uppenbarligen fler här i tråden som faktiskt anser att det är barnvaktande på det stadium TS och hennes kille befinner sig just nu.

Framöver, förutsatt att det håller, kommer kanske rollerna att ändras men för nu anser jag inte att TS fråga egentligen är irrelevant eftersom hon inte ens ska behöva fundera på barnsäkring, hon ska bara kunna vara där nästan som gäst under de få dagar barnen är där, med en gästs ansvar, vilket är noll och inget frånsett möjligen om killen behöver gå på toaletten - utan att han drar benen efter sig.

Ja, jag har väl rätt att uttrycka min åsikt, precis som alla andra. Jag tycker det löjligt att hänga upp sig på att han duschar när han har barnen. 

TS bor där, så hon ska inte behöva agera gäst i sitt eget hem, tycker jag.

För att inte fler ska missförstå, detta är mina åsikter, ni andra får gärna tycka annorlunda.

Svar på tråden Att bli bonusförälder