• Liii19

    Bebis bajsar VÄLDIGT sällan

    Hej!

    Orolig mamma här - det är nämligen så att min 5 månaders bebis bajsar ca var 9onde dag. Bebis verkar inte må dåligt de dagar bebis ej bajsar förutom sista 2 dagarna kan vara lite gnällig (extremt lite gnällig skall dock tilläggas). Bajset är löst så förstoppning är det nog inte. Men är det verkligen vanligt att bajsar så sällan? Bebis har gjort det sen 2 månader tillbaka.

    Helammar ska tilläggas.


    Amning blöjor
  • Svar på tråden Bebis bajsar VÄLDIGT sällan
  • lövet2

    Eftersom du helammar, så räknas det som normalt. En av mina bajsade en gång varannan vecka, så länge jag helammade. Blöjkostnaderna var väldigt låga ...

  • Frenja07

    Helt normalt vid helamning.

    Sen kan ju dock förstoppning ge diarré. Men ovanligt med förstoppning vid helamning.

  • Friger
    Liii19 skrev 2021-10-17 22:15:35 följande:

    Hej!

    Orolig mamma här - det är nämligen så att min 5 månaders bebis bajsar ca var 9onde dag. Bebis verkar inte må dåligt de dagar bebis ej bajsar förutom sista 2 dagarna kan vara lite gnällig (extremt lite gnällig skall dock tilläggas). Bajset är löst så förstoppning är det nog inte. Men är det verkligen vanligt att bajsar så sällan? Bebis har gjort det sen 2 månader tillbaka.

    Helammar ska tilläggas.


    Nej, det låter som väldigt sällan. Kan vara löst även vid förstoppning.

    Jag skulle helt klart sökt för den saken... Att bli av med avfall är en rätt viktig förmåga.
  • Frenja07
    Friger skrev 2021-10-17 22:19:26 följande:

    Nej, det låter som väldigt sällan. Kan vara löst även vid förstoppning.

    Jag skulle helt klart sökt för den saken... Att bli av med avfall är en rätt viktig förmåga.


    Fast det ÄR normalt. Ett av mina bajsade var 14:e dag. Som sagt. Helt normalt så länge man helammar.
  • Friger
    Frenja07 skrev 2021-10-17 22:22:56 följande:
    Fast det ÄR normalt. Ett av mina bajsade var 14:e dag. Som sagt. Helt normalt så länge man helammar.
    Okej, ingen av mina ungar har varit i närheten av det.

    Jag hade i vart fall undersökt saken. Det är en så pass basal funktion att jag velat kontrollera saken mot en läkare.
  • Frenja07
    Friger skrev 2021-10-17 22:28:15 följande:

    Okej, ingen av mina ungar har varit i närheten av det.

    Jag hade i vart fall undersökt saken. Det är en så pass basal funktion att jag velat kontrollera saken mot en läkare.


    Det är vad vi säger när vi skickar hem våra patienter från bb. Att helammar man är det normalt att de bajsar 10 ggr om dagen eller var 10:e dag. Så vet vad jag pratar om.
  • Friger
    Frenja07 skrev 2021-10-17 23:11:56 följande:
    Det är vad vi säger när vi skickar hem våra patienter från bb. Att helammar man är det normalt att de bajsar 10 ggr om dagen eller var 10:e dag. Så vet vad jag pratar om.
    Säger inte emot dig. Jag säger bara vad jag skulle ha gjort i ts läge.
  • syntharen

    Det är helt normalt när man helammar. Min dotter bajsade ibland inte på 10-11 dagar när hon blev helammad. Det var en bajsfest sen när det kom

Svar på tråden Bebis bajsar VÄLDIGT sällan