• Birman

Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra

Anonym (L) skrev 2021-10-19 14:03:36 följande:
    Du väljer att se det som känslomässig utpressning, förmodligen för att du är en manshatare som prompt måste ta kvinnas parti och du tycker ju att det är sååå synd om henne. Snyft. Av med offerkoftan.

Vi andra förstår att ts säger detta på grund av att han vill vara ärlig. Ärlighet kanske inte är något du värderar i ett förhållande dock. Vad vet jag? Det är jättebra att han är ärlig och berättar att det inte fungerar för honom. Hade det varit bättre om han lämnade utan att förklara varför eller utan att ge henne en chans att göra något åt problemet? Hon vägrar ju låta honom ha sex med någon annan så då får hon väl skylla sig själv.

Ts försöker ta reda på varför hon tar tappat lusten så att de ska kunna göra någonting ÅT det. Han vill ju försöka lösa det. Han vill egentligen inte lämna henne.

Nej, de flesta här kan nog inte förstå varför hon inte har lust längre. Hon vet inte ens själv så då kan verkligen inte du veta. Såklart att man inte bara tänker på sin partner. I ett förhållande är det viktigt att man själv mår bra också. De flesta vill faktiskt inte leva i ett sexlöst förhållande. Då kan man lika gärna vara vänner och ingenting annat. Klart att det handlar om ts, det är ju hans liv och hans välmående han måste tänka på.

Varför leva med någon som knappt ens vill ta i en? Det kommer bara få en att må psykiskt dåligt till slut. Ingen vill stanna med en sådan person. Ts har inte heller sagt att det är något fel på henne.

Av med offerkoftan. Jag är en kvinna och jag är rätt säker på att du också är en kvinna. Jag skäms när jag ser att det finns kvinnor som dig.
    Jag kan bara hålla med dig. Jag skäms som kvinna när jag läser vad många har skrivit. Varför är det alltid killens fel och inte tjejens? Jag tycker synd om TS då han bara vill ha lite närhet och ömhet. 
  • Birman

Snälla någon lämna henne du är värd så pass mycket bättre än en tjej som inte mår bra psykiskt och som bara vägrar att ändra på sig eller ta reda på vad det är som är fel.

Just det här beteendet där hon säger att hon går under om du lämnar henne det är bara ett sätt för att få dig att må dåligt och skämmas för att du har sådana tankar. Tro mig jag vet då jag själv ha varit sådan men jag tog tag i mina problem genom att ta kontakt med en psykolog vilket jag idag är extremt glad över då jag lever ett fantastiskt liv med mitt livs kärlek. 

Jag tycker att din sambo är elak som håller dig kvar för att hon kommer aldrig att ändra sig eller sitt beteende. Hade jag varit dig så hade jag tagit kontakt med en psykolog för din egna skull så att du inte går under. 

Visst kan man  tappa sexlusten men den brukar komma tillbaka om man verkligen vill och kämpar för det. Jag tror tyvärr att hon stöter bort dig medvetet för att hon ska kunna skylla allt på dig. 

Du skriver att hon säger att hon älskar dig men är det på riktigt eller är det bara som hon säger vilket många gör tyvärr.

Jag hoppas verkligen att du lämnar henne så fort som möjligt för att det är inte bra för någon av er att vara kvar i ert förhållande. 

Om du stannar kvar så finns det en risk att ni fortsätter bara för att ni är vana och hamnar i ett hamsterhjul där ingen av er vill lämna för att ni inte tror att ni är värda något annat eller någon annan. Både du och din sambo är värda att en ny partner. 

Just det här beteendet med att hålla kvar någon bara för att man är rädd för att bli själv är väldigt farligt och sjukt. 

Svar på tråden Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra