• Tom Araya

Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra

Anonym (H) skrev 2021-10-19 16:56:45 följande:
    Exakt som E skriver. Det handlar om sex i olika former. Varför vill ni omskriva det? Han skriver dessutom att han inte får ha sex med andra. Det är ju uppenbart att det inte är närheten och inimiteten med frun han söker, utan sex. Jag har full förståelse för att man har ett behov av sex. Men skriv inte om det till något annat för att göra det mer legitimt. Han vill ha sex. Om han inte får ha det med frun, så vill han ha det med någon annan, okejat av frun. Om han inte får det vill han lämna.
    Det är väl inte alls uppenbart att det bara är sex och inte även annan intimitet TS saknar!?

TS citerad:
    Anonym (lys) skrev 2021-10-19 12:32:54 följande:

Jag märker att detta tär på vårt förhållande. Vi har inga barn. Vi har ett bra förhållande i övrigt, förutom att sexbiten saknas och hon vill inte heller vara intim på andra sätt. Det blir väl en kram som mest.

Jag förväntar mig absolut inte sex varenda dag men jag kan inte heller tänka mig att leva i ett sexlöst förhållande utan närhet och intimitet. 

För mig är det uppenbart att det är sex och annan intimitet/närhet TS saknar och att detta är starkt sammankopplat till den kärlek han känner för sin sambo.
  • Tom Araya
    New Dawn skrev 2021-10-19 17:57:37 följande:
    I samband med att hon skriker verkar hon ha sagt att hon vill försöka få lust, så hon kanske vill försöka, men hur ska hon kunna det. Känns i princip omöjligt nu när hon vet hans uppfattning.
    Du menar att det var möjligt att försöka innan TS sa något?
    Vad var då skälet till att TS's sambo inte försökte då?
  • Tom Araya
    Anonym (H) skrev 2021-10-19 18:02:14 följande:
    Kärleken till hans sambo... Hur kommer den in när han kan tänka sig att få den där "inimiteten" utan frun? 
    För att det alternativ sambon lämnar är att inte få sex eller intimitet alls amnars, om inte TS lämnar henne, vilket hon inte heller önskar.
  • Tom Araya
    New Dawn skrev 2021-10-19 18:30:49 följande:
    Jag tror att de har stora problem i relationen. Hon verkar väldigt instabil. Jag tror att båda saknar känslor för varandra (kärleken är för låg) och jag tror att båda brister i förståelse för varandra.

En anledning till att hon inte ville "försöka" skulle ju kunna vara att hon inte känner sig förstådd eller älskad och att hon själv känner sig värdelös. Det är ju svårt att "ta itu med", samtidigt som hon troligen inte älskar honom tillräckligt (hon kan ändå vara förtvivlad över att bli lämnad om hon är beroende av honom på ett psykologiskt och praktiskt plan)

En anledning är uppenbarligen att hon inte vet hur hon ska göra för att få igång lusten. Visst kan man tänka sig att hon skulle föreslå terapi, men det kan finnas en rädsla för det också. Hon vet att hon blir lämnad om hon misslyckas att få igång lusten. En väldigt press. Därav (oacceptabel) skrik och gråt.

Nej jag tror att det är kört för detta par, men det kan vara så att kvinnan faktiskt hade önskat att hon ville.

Det är som, sagt inte konstigt att sakna sex, men jag tror inte att det skulle räcka med närhet om han inte får sex... och det vet hon.

Jag tror de skulle må bäst av att skiljas. Jag lider mer med TS för att han riskerar en riktigt jobbig skilsmässa, men det får definitivt hon också. Att leva kvar så som ts föreslår, genom att ha sex med andra, kommer förmodligen bara leda till ett långdraget elände.
    Så kan det förstås vara.

Jag utgick från att TS och hans sambo var på det klara med vad de känner för varandra och att de helst vill fortsätta ihop, men det kan som du säger, vara något de inbillar sig av andra skäl (som du ger exempel på).
  • Tom Araya
    Anonym (Men) skrev 2021-10-19 19:57:26 följande:

Men vilken fjantig tråd. Återigen en man som ser sex som det viktigaste i ett förhållande. Vad sägs om att gifta dig med en hora istället?

Töntigt inlägg som inte bidrar med någonting.

Det finns inget fel i att vilja ha sex med sin kärlekspartner.

Vad som anses som normalt ingå i ett kärleksförhållande anser du är okej att vara utan och hur motiverar du det?
  • Tom Araya
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 18:05:14 följande:
    Eftersom att han tänker att han kan lämna relationen om den inte innehåller sex så verkar det som att han ser det som det viktigaste.
    TS beskriver att det inte finns mycket av annan fysisk närhet heller, vilket han också saknar.

Vad TS tycker är viktigast är ovidkommande i sammanhanget, det räcker att han tycker det är viktigt för att frågan ska vara relevant.
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 18:05:14 följande:
    Finns säkert kvinnor som vill ha sex flera gånger i veckan, dock tror jag inte det är det vanligaste.
    Det är väl inte direkt ovanligt att älskande och sexuellt aktiva par har sex flera gånger i veckan.
  • Tom Araya
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 18:18:48 följande:
    Lämna en relation för att man inte får sex känns ju väldigt konstigt.
    Nej, det är rätt vanligt, liksom för andra orsaker och saker som inte fungerar väl i ett förhållande.

Dock har inte TS lämnat sin partner och han vill försöka hitta lösningar utan att lämna sin partner, men självklart ingår det bland övervägandena bland flera andra alternativ, vilket inte är konstigt.
  • Tom Araya
    Anonym (Men) skrev 2021-10-21 12:03:28 följande:
    Säkert? Onani kan mycket väl ersätta sex. Närhet och sex är inte samma sak.
    Vilken närhet hade du tänkt dig att TS ska få då?
  • Tom Araya
    Anonym (Men) skrev 2021-10-21 12:47:54 följande:
    Han verkar bara vilja ha sexuell närhet så då blir det svårt.
    Var får du det ifrån?

TS citerad:

Jag har påtalat att detta är ett problem för mig. Jag förväntar mig absolut inte sex varenda dag men jag kan inte heller tänka mig att leva i ett sexlöst förhållande utan närhet och intimitet

• Tom Araya
    Anonym (Dr. Temperance) skrev 2021-10-21 13:34:17 följande:
    Med tanke på TS trådtitel (han vill t o m ha sex med andra) så är det väl givet att det är sexuell närhet han saknar!!??
    Det han mer nämner i sin text ska alltså inte räknas enligt dig?
Svar på tråden Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra