Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra

Birman skrev 2021-10-19 14:09:57 följande:
    Jag kan bara hålla med dig. Jag skäms som kvinna när jag läser vad många har skrivit. Varför är det alltid killens fel och inte tjejens? Jag tycker synd om TS då han bara vill ha lite närhet och ömhet. 
    Fast det är ju sex han vill ha. Det skriver han ju själv redan i rubriken. Det är väl lika bra att vi är ärliga med det, eller? Varför omskriva det till något annat?
  • Anonym (H)
    Anonym (man 50) skrev 2021-10-19 16:43:49 följande:
    TS skriver ordagrant "jag kan inte heller tänka mig att leva i ett sexlöst förhållande utan närhet och intimitet" och att "hon vill inte heller vara intim på andra sätt". Det handlar med andra ord inte bara om känslokall sex utan om den intimitet och närhet som sex med någon man älskar ger.
    Exakt som E skriver. Det handlar om sex i olika former. Varför vill ni omskriva det? Han skriver dessutom att han inte får ha sex med andra. Det är ju uppenbart att det inte är närheten och inimiteten med frun han söker, utan sex. Jag har full förståelse för att man har ett behov av sex. Men skriv inte om det till något annat för att göra det mer legitimt. Han vill ha sex. Om han inte får ha det med frun, så vill han ha det med någon annan, okejat av frun. Om han inte får det vill han lämna.
  • Anonym (H)
    Anonym (Li) skrev 2021-10-19 16:56:18 följande:
    Sex och kärlek är samma sak- för mig iallafall. Kanske också för TS.
    Uppenbarligen inte då han kan tänka sig att ligga med andra.
  • Anonym (H)
    Anonym (L) skrev 2021-10-19 17:16:42 följande:
    Sex och intimitet. Sambon vill knappt röra vid honom. Varför är det så hemskt eller konstigt att förstå att han vill ha sex? Hon får väl gå med på hans lösning eller acceptera att relationen inte håller.
    Jag har inte sagt att det är konstigt eller hemskt att han vill ha sex. Sexlusten kan vara stark. Det jag säger är att han vill ha sex. Det är sex det handlar om. Sex med frun. Eller sex med någon annan kvinna. Han vill ha sex. Punkt. Det är absolut inget fel i det. Men jag tycker inte om att det ska omskrivas till något "finare", som du försöker göra. För det är uppenbart att det är sexet han saknar. Med eller utan fru.
  • Anonym (H)
    Anonym (L) skrev 2021-10-19 17:32:17 följande:
    Jag har inte försökt omskriva det till något finare så nu syftar du på fel person. Jag har hela tiden pratat om sex. Sedan är det väl förmodligen också ett problem (om än inte lika stort) att hon inte heller vill vara nära på andra sätt.
    Ja, jag misstog dig för Birman. Ber om ursäkt för det.

Att hon inte vill vara nära på andra sätt är absolut ett problem. Min gissning är att hon är rädd för att han ska se det som start på sex. Men det är bara min gissning. Själv haft pojkvänner som man inte ens kunnat krama förrän de fått stånd och vill få sex, för att sedan bli besvikna för att jag inte menade mer än en kram just då.
  • Anonym (H)
    Tom Araya skrev 2021-10-19 17:57:44 följande:
    Det är väl inte alls uppenbart att det bara är sex och inte även annan intimitet TS saknar!?

TS citerad:
    För mig är det uppenbart att det är sex och annan intimitet/närhet TS saknar och att detta är starkt sammankopplat till den kärlek han känner för sin sambo.
    Kärleken till hans sambo... Hur kommer den in när han kan tänka sig att få den där "inimiteten" utan frun? Den går ju även bra att inhämta hos annan kropp. Det säger mig allt jag behöver veta.
  • Anonym (H)
    Tom Araya skrev 2021-10-19 18:39:10 följande:
    För att det alternativ sambon lämnar är att inte få sex eller intimitet alls amnars, om inte TS lämnar henne, vilket hon inte heller önskar.
    Ser inte att det på något sätt är kärlek för sambon, men vi släpper det där. Du kommer inte att övertyga mig och jag kommer inte att övertyga dig.
Svar på tråden Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra