New Dawn skrev 2021-10-19 18:30:49 följande:
Jag tror att de har stora problem i relationen. Hon verkar väldigt instabil. Jag tror att båda saknar känslor för varandra (kärleken är för låg) och jag tror att båda brister i förståelse för varandra.
En anledning till att hon inte ville "försöka" skulle ju kunna vara att hon inte känner sig förstådd eller älskad och att hon själv känner sig värdelös. Det är ju svårt att "ta itu med", samtidigt som hon troligen inte älskar honom tillräckligt (hon kan ändå vara förtvivlad över att bli lämnad om hon är beroende av honom på ett psykologiskt och praktiskt plan)
En anledning är uppenbarligen att hon inte vet hur hon ska göra för att få igång lusten. Visst kan man tänka sig att hon skulle föreslå terapi, men det kan finnas en rädsla för det också. Hon vet att hon blir lämnad om hon misslyckas att få igång lusten. En väldigt press. Därav (oacceptabel) skrik och gråt.
Nej jag tror att det är kört för detta par, men det kan vara så att kvinnan faktiskt hade önskat att hon ville.
Det är som, sagt inte konstigt att sakna sex, men jag tror inte att det skulle räcka med närhet om han inte får sex... och det vet hon.
Jag tror de skulle må bäst av att skiljas. Jag lider mer med TS för att han riskerar en riktigt jobbig skilsmässa, men det får definitivt hon också. Att leva kvar så som ts föreslår, genom att ha sex med andra, kommer förmodligen bara leda till ett långdraget elände.
Men varför skulle hon vara rädd för terapi för att hon är rädd för att bli lämnad? Om hon struntar i att göra något är ju chansen ännu mindre att hon lyckas få igång lusten. Om hon inte alls gör något åt situationen utan bara fortsätter att förneka problemen och skrika och gråta är hon väldigt omogen och bör nog egentligen inte ha ett förhållande överhuvudtaget. I så fall är det nog bäst att ts lämnar henne.