• Sk007

Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra

Jag skulle tycka att det vore intressant att se vad som hände om TS totalt ignorerade något av sin sambos behov.
    Om man tar det här med hushållssysslor t ex. Om TS bara skulle göra de hushållssysslor han känner för och bara strunta i resten, undra hur hans sambo skulle reagera då?
    Hon tycker uppenbarligen inte att man inte behöver engagera sig i frågar hon själv inte tycker är viktig. Med det resonemanget blir förhållandet rätt tråkigt. Det är ingen större mening med att vara två om det bara är jaget som spelar roll.

• Sk007
    Anonym (E) skrev 2021-10-20 10:12:58 följande:
    Det var väl en riktigt konstig jämförelse! Hushållsarbete är inget "behov" kvinnor har, 1800-talet ringde och ville ha sin kvinnosyn tillbaka! Hushållsarbete är en nödvändig insats som alla i ett hushåll ska hjälpas åt med för att ha rent omkring sig, sätta mat på bordet, ha rena kläder och annat.
    Visst är hushållsarbete viktigt, men man behöver enligt ovan nämnda tes inte göra mer än man själv finner nödvändigt.
    I flera av mina förhållanden har jag förstått hur tjejen vill ha det i hemmet för att trivas och jag har anpassat mig därefter, vilket jag finner är ganska vanligt.
    Men ska jag fokusera på jaget då skulle jag kunna strunta i hur kuddar ligger, hur gardiner hänger, vilken belysning som ska vara på när, hur ofta det behöver dammsugas, hur ofta det behöver diskas, hur ofta man handlar osv. Vill tjejen ha det på ett annat vis är det helt upp till henne att fixa det.
  • Sk007
    Anonym (E) skrev 2021-10-20 12:45:30 följande:

Hushållsarbete i sig är inte något avgörande, utan hur relationen mår. Bor man i ett hem som på nåt sätt är motbjudande är det klart att det stör, men det hindrar inte sexlusten. Om mannen aldrig lyfter ett finger kan det ha en liten inverkan men det är inte avgörande. Det som brukar ha störst inverkan är hur man har det emellan sig på ett känslomässigt plan. Så det man borde fråga ts är snarare om de gör saker tillsammans, skrattar tillsammans, har intressanta samtal och visar intresse för varandra. Sitter han på soffan och är ointresserad av ett samliv så kan det förstöra väldigt mycket. Jag spekulerar nu bara, säger inte att ts är sån, men där kan han själv göra en stor skillnad även om sambon har svalnat. Och hon kanske inte ens skulle kunna berätta vad som är fel, annars hade hon inte sagt att allt är bra. Det kanske inte ens är nåt riktigt fel, bara lite "meh", men om vissa saker ändras skulle det kunna liva upp relationen ordentligt.

Jag tänkte inte på det men det kan förstås vara så att det redan är obalans. Att tjejen får sköta allt hemma och även förvänstas ställa upp i sängen. Då finns det ju knappast något för ts att kontra med heller och det är ganska uppenbart varför lusten är borta.

Men som det verkade var "allt bra" utom avsaknaden av sex, men det kanske är mer som fattas trots allt.
Svar på tråden Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra