Inlägg från: Anonym (Gränser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gränser)

Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra

Min erfarenhet av vad man hör om hur folk gör och hur de har det är att vissa som faktiskt tappar lust att ha sex med sin partner.

Åh antingen så jobbar man på att lösa det och försöker på olika sätt. Eller så tycker den utan lust att det är så som den faktiskt vill ha sitt liv och sin relation. Och är nöjd.....

Så, ge det lite tid, men ge upp sen. Man kan ju inte tvinga nån att vilja ha sex och hittar man inte lusten igen så kanske inte en monogam parrelation är rätt livsval för den partnern som faktiskt har lust och faktiskt vill ha sex.

• Anonym (Gränser)
    Anonym (X) skrev 2021-10-20 15:32:06 följande:

Oh. Du är en sån.

FYI: Sedan förra året har viu en samtyckeslag. Googla på den får du se vad det betyder.

Tjatsex och utpressa sig till sex bryter mot den lagen.

Det är inte tjatsex att berätta att man tänker att separera om man inte får någon typ av sex. Det är att faktiskt ge sin partner en heads up om hur viktigt man tycker detta är i en relation.

Sex är frivilligt och ingenting man kan eller bör tvinga sig till. Samtidigt kan man inte i ett parförhållande tro att en partner ska vara helt utan all typ av sex och närhet.

Det TS gjort är att faktiskt lägga korten på bordet och föreslå olika lösningar och faktiskt varnat för separation. Det är inte samma sak som att faktiskt tjata.
    Anonym (X) skrev 2021-10-20 15:33:56 följande:

Skaffa dig lite självdistans och självinsikt. När någon säger: Om du inte ger mig sex så lämnar jag dig ÄR per definition utpressning.

Fast förhoppningsvis har TS snarare uttryckt att sex är viktigt för honom och att han saknar det. Och att han vill ha det. Så det är inte utpressning, utan att faktiskt vara ärlig innan man slänger bort en relation som faktiskt på andra plan fungerar.
Svar på tråden Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra