Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra

Anonym (X) skrev 2021-10-19 12:58:03 följande:

Ööööh?

Du måste verkligen uppdatera din definition på utpressning.Det är exakt vad du gör, känslomässig utpressning.

Allt handlar om dig, dig, dig och att du ska få utlösning inuti din flickvän.  De flesta kan förstå varför hon inte har lust längre utom du dårå.

Så försöker du pressa henne till att förstå vad det är för fel på henne. Självklart kommer hon aldrig komma på det eftersom felet ligger hos dig och din sexuella egocentrering, känslomässiga utpressning och skuldbeläggning av henne.

Jag tycker du ska göra slut omgående, helst igår så att hon har chans att träffa någon som bryr sig om henne.

Chansen är dock inte stor eftersom det finns alltför många sådana som dig men jag önskar henne lycka till.Skulle du vara attraherad av någon som hela tiden var på dig med att om du inte har sex med mig så dumpar jag dig? Och med du måste ta reda på vad det är för fel på DIG?

Jag tvivlar oerhört starkt på det.

Nej, det är inte utpressning, det är att ställa ett ultimatum. Det måste man ha rätt att göra i en relation där man är olycklig. Har man försökt prata med sin partner utan att det har hjälpt, så kan man komma fram till slutsatsen att ett uppbrott är enda lösningen. Och TS skriver ju just att han har försökt prata med sin sambo, men att det inte hjälpt. Sex är såpass viktigt för honom i en relation att han inte vill vara kvar i en relation där han inte får ha sex. Då har han all rätt att lämna. Han vill bara informera sin sambo om varför han lämnar först, och ge henne en chans att försöka få tillbaka sin sexlust. Det är inte detsamma som utpressning.

Varför framställer du TS som så egoistisk? De allra flesta människor tycker att sex är en viktig del av en kärleksrelation. Sexet är det som skiljer en käleksrelation från en kompisrelation. Avsaknad av sex i en parrelation leder till sexuell frustration, men sex med sin partner handlar också om att få känna sig älskad, bekräftad och åtrådd. Inte konstigt att man mår dåligt om partnern inte vill ligga med en. TS skriver dessutom att sambon knappt vill ha någon närhet alls. En kram på sin höjd. Du framställer det som om sambons sexlust har försvunnit pga att TS ställde ett ultimatum. Jag tycker dock det framgår tydligt av TS att det var precis tvärtom.

Hade du själv velat ha en kärleksrelation där din partner inte ville ha sex med dig? Eller du kanske själv är partnern utan sexlust?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-20 12:54:47 följande:

Bra skrivet. Det är konstigt att det anses helt ok att vilja lämna om man inte trivs på grund av olika syn på ordning i hemmet, hur man ska tillbringa fritiden eller om man ska skaffa barn, men om man vill lämna på grund av att partnern inte vill ha sex är man plötsligt egoistisk.

Ja, det verkar vara en vanlig åsikt på FL. Saknar man sexlust själv är det ju lätt att sitta och säga åt någon att hen är löjlig som inte trivs i en sexlös relation. Man önskar att folk kunde ha lite mer empati och förstå att människor kan ha olika behov.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (X) skrev 2021-10-19 13:15:52 följande:

Så du skulle inte bli ledsen, gråta och kanske skrika om någon hotar att dumpa dig?

Okej. Det säger i så fall mycket om dig och det kan man snarare tolka som känslokyla. Det motsatta, att bli ledsen och gråter med hot om att bli dumpad om du inte har sex är en mycket sund reaktion.

Att bli ledsen och gråta när man är rädd för att bli lämnad är normalt, ja. Att skrika är det inte. Det tyder på att man har separationsångest och är känslomässigt instabil. Har du själv skrikit när du blivit lämnad av en partner?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (X) skrev 2021-10-20 09:58:49 följande:

Men skaffa dig lite självdistans och självinsikt: att säga: om jag inte får knulla så lämnar jag är utpressning och dessutom något som snuddar vid oavsiktlig våldtäkt eftersom samtycke inte finns.

Ta dessutom reda på vad offerkofta betyder för du vet uppenbarligen inte det. Det blir så fel att det blir tragikomiskt.

Det TS har gjort är verkligen inte jämförbart med våldtäkt. Han har inte försökt tvinga sin partner till sex. Hade han exempelvis hotat med våld om han inte fått sex, så hade det varit olaga hot, och våldtäkt om han sedan haft sex med sambon. Men det har han ju inte gjort. Han har informerat henne om att han inte vill vara kvar i relationen om hon inte vill ha sex med honom. Du ska då förvränga allt som TS skriver.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 07:43:07 följande:

Viktigt nja, men inte helt oviktigt. Men ts ser ju sex som det viktigaste i ett förhållande. Då får han som sagt gifta sig med en hora istället.

Var skriver TS att sex är det viktigaste i ett förhållande? Han tycker att sex är såpass viktigt att han inte vill leva i en sexlös relation. Det betyder inte att han tycker att sex är det viktigaste.

Gifta sig med en hora? Är du seriös? Tror du att det bara är horor som har mycket sex? Du tror inte det finns helt vanliga kvinnor som vill ha sex flera gånger i veckan?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (X) skrev 2021-10-20 15:32:06 följande:

Oh. Du är en sån.

FYI: Sedan förra året har viu en samtyckeslag. Googla på den får du se vad det betyder.

Tjatsex och utpressa sig till sex bryter mot den lagen.

Du fattar ju verkligen inte. Det TS har gjort är inte utpressning. Vi är flera här som har försökt förklara det för dig, men du vägrar förstå.

En fråga: tycker du att det är ok att lämna en relation för att man inte får sex? Eller är man en dålig människa då?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (X) skrev 2021-10-20 15:33:04 följande:

Så alla fungerare som dig?

Hur står det till med empatin egentligen? Den verkar vara bedrövligt dålig för att inte säga obefintlig.

Den som får så svår separationsångest att hen börjar skrika och gråta hysteriskt när hen blir lämnad behöver självklart hjälp. Professionell sådan. En mentalt stabil person beter sig inte så. Man är inte empatilös för att man kan identifiera osunt beteende. Återigen har du svårt med begrepp och deras innebörder. Jag antar att du själv är en sådan som skriker när du blir lämnad, eftersom du tycker att det är så normalt?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 18:05:14 följande:
    Eftersom att han tänker att han kan lämna relationen om den inte innehåller sex så verkar det som att han ser det som det viktigaste.

Finns säkert kvinnor som vill ha sex flera gånger i veckan, dock tror jag inte det är det vanligaste.
    Att man tycker att sex är en nödvändig del i en bra relation betyder inte att man anser att det är den viktigaste delen. Man kan tycka att andra saker, såsom kärlek, respekt, humor och trohet, är precis lika viktiga, men att om någon av dessa delar saknar (inklusive sex), så är relationen inte värd att fortsätta.

Vad grundar du den uppfattningen på? Att det är ovanligt att kvinnor vill ha sex flera gånger i veckan?

Varför tycker du att TS ska gifta sig med en ?hora?? (Och varför skriver du hora istället för prostituerad? Ser du ned på prostituerade kvinnor?) Tror du att prostituerade har större sexlust än andra? Du inser väl att de har sex för pengar? Det finns inget som säger att en prostituerad skulle ha mer sex med sin man än en icke-prostituerad.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 18:18:48 följande:
    Lämna en relation för att man inte får sex känns ju väldigt konstigt.
    Det är inte ett dugg konstigt. Varför tycker du det? Som jag skrev i ett annat inlägg: sex är det som skiljer en kärleksrelation från en kompisrelation. Om den ena vill ha en kärleksrelation och den andra bara vill ha en kompisrelation (uppenbarligen, eftersom hen inte vill ha sex), så varför ska man stanna kvar? Sexdriften är något universellt för den mänskliga arten. De allra flesta människor har förmåga att bli kåta och vill ha sex. Sex är en självklarhet för de flesta i en kärleksrelation.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 18:30:34 följande:
    Eh va? Tycker du verkligen att det enda som skiljer en kärleksrelation från än vänskapsrelation är sex? Konstiga förhållanden du har haft i sådana fall.
    Sex och annan intim aktivitet, såsom kyssar, hångel osv, ja. Vilka saker tycker du mer skiljer?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Men) skrev 2021-10-20 20:12:19 följande:
    Jag delar inte bostad eller ekonomi med mina vänner. Jag älskar inte mina vänner på samma sätt som jag älskar min partner osv.
    På vilket sätt älskar du din partner annorlunda än dina vänner? Det där med bostad och ekonomi har ju inte så mycket med karaktären på relationen att göra. Det går att dela bostad och ekonomi med en vän och man är fortfarande bara vänner. Men börjar du kyssas och ha sex med en vän så är ni mer än vänner.

Tycker du verkligen att det är helt normalt att inte ha sex i en parrelation? När du har gått in i nya relationer, har det inte förutsatts att ni ska ha sex då? Har ni behövt göra en uttalad överenskommelse om att ha/inte ha sex?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (SM) skrev 2021-10-20 21:57:17 följande:

Jag har upplevt samma sak du gör nu.

Jag och min sambo, som även friade till mig och jag sa ja, var tillsammans i lite mer än 4 år. Han var mannen i mitt liv, vi hade ett helt fantastiskt förhållande och underbara vänner och familj omkring oss. Det var min bästa kompis, vi skrattade, litade på varandra och det fanns ingen i världen som jag var så attraherad av som honom. Jag kände mig så älskad och han fick mig alltid att känna mig som den enda kvinnan i rummet. Ja, du fattar.

Han ville inte alls ha sex lika mycket som mig, vilket jag var okej med, men sista två åren så kunde det gå 1-2 månader mellan tillfällena, ibland mer. Jag försökte allt, pratade och frågade, tog initiativ och avvaktade för att låta honom ?ta tag i det? när han kände för det för att inte sätta någon press.

Han kollade aktivt på porr, jag erbjöd att vi kunde göra det tillsammans eller frågade om vi skulle göra något speciellt i sängen. Men han sa alltid att vårt sex är det bästa han varit med om, och det kunde jag inte annat än att hålla med om - när (om?) det väl hände.

Mitt självförtroende började svikta, jag slets mellan tanken om jag skulle leva så här resten av mitt liv om det var värt det, eller om jag skulle bryta.

Tillslut, efter mycket prat och försök (2 år) kände jag att det inte gick mer. Jag valde mig själv. Bland det tuffaste jag gjort, men idag 3 år senare är det det bästa jag gjort. Jag har hittat rätt och är så glad att jag faktiskt valde mig själv och inte valde att ?stå ut? längre. Uppenbarligen känner du samma sak.

Lycka till!

Hur reagerade han när du lämnade?
  • Anonym (Kvinna)

TS, hur går det? Du har bara skrivit ett svar i tråden. Vad tänker du om alla svar du har fått? Hur tänker du gå vidare med din sambo?

Svar på tråden Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra