• Stina25

vad ska vi önska i doppresent?

Alla frågar oss vad Lovisa vill ha i doppresent... Jag tycker det är svårt.. Vad har ni önskat/fått i doppresent??

/Stina

• Svar på tråden vad ska vi önska i doppresent?
  • Jennie Brunflo

Min systerdotter ska få ett halsband med berlock...efter önskemål från föräldrarna.

Handmålad stol
    Handmålad pall
    Dopram
    aliansring
    personlig bok
    Skinntossar
    äkta fårskinn

• Joie

Hej! Vi önskade mest sådant som Busan kan ha när hon är lite äldre. Vi kände att hon har mer glädje av minnen och gåvor när hon är ca 20 snarare än sju åtta år. Hon fick jättefina vinglas från KostaBoda till exempel, ett "vuxet" guldhjärta, armband i vuxenstorlek mm mm.
    Lycka till!

• Zebelon

Vi har önskat oss bla böcker av Astrid Lindgren, samt DVD med dessa på, böcker av paret Sandberg.
    Personliga saker ex hemmasytt lapptäcke till barn, kuddvar med namn m.m är skoj att ge bort tycker jag.

• teresan

en sak jag sknade var att man fick en massa smycken men inget att stoppa dem i så ett smyckeskrin eller hennes första skor

• Smillas och Mauritz mamma

Smilla önskade sig böcker och kläder. I princip alla anammade hennes önskan. Vi har verkligen haft nytta av alla presenterna; hon har använt alla kläder och vi läser för henne ur böckerna.
    "Vuxna" presenter som saker i glas, silver & tenn undanbad vi oss särskilt. Smycken o andra saker är bättre att ge som present när man känner personen i fråga och vet vad han eller hon har för stil. Typ till konfiramtionen el studenten. Det är ju inget kul att ge bort sån´t som aldrig kommer att användas...
    Vi själva har gett bort böcker, kläder o presentkort (Polar´n o pyret).

• Stora

Vi har önskat
    Handmålad spargris m namn
    guldhjärta o kedja
    presentkort hos fotograf
    presentkort på ett fruktträd
    ljusstake i form av en skyddsängel från Skultuna messingsbruk
    doptavla målad från målarLIza www.målarliza.se
    bokserien Min Skattkammare
    CD till Nya Barnpsalmboken

Vi har undanbett oss tenn o nysilverföremål.
    Att börja samla på något kan ju vara läge tex glas,bestick eller servis. Det en da är ju att smaken ändras. Jag har tex betick som jag nästan aldrig använder som ajg fått varje födelsedag

• FiaFågel

När jag var på dop senast fick lillen i princip bara barnböcker, även av mig, men jag köpte även bokstöd vilket var mycket uppskattat.

• saelma

Jag har undanbett att Tyra ska få massa trista tennsaker som ska stå och damma.
    Annars har jag betonat att vi inte har dop för att få presenter men vill man ge något så ska det helst vara något hon kan ha nytta av, något personligt eller omtänktsamt

• morsa81

Något som mina barn fick av sin morfar var ett bankkot
    o med pengar som de får när de blr myndiga. en bra pressent tycker jag.

• Miaf

Hej,

Våran lille kille fick massa fina saker när han döptes bl a.
    En skrinda
    Sagobok
    Waldorfsdocka (sydd av mormor)
    hemmasnickrad pall som namnet var målat på.
    barnbestick
    barntallrik

jättebra saker tycker vi föräldrar

Lycka till med dopet!

• Loppan79

En bebisfotografering tycker jag är en bra present (jag har iof inte egna barn än).

• saturnina

Jag hade önskat något praktiskt, min Olivia fick alldeles för mycket gosedjur och saker man inte kan använda.

Svar på tråden vad ska vi önska i doppresent?