Inlägg från: Anonym1Ha |Visa alla inlägg
  • Anonym1Ha

    Pcos och försöker få barn

    Roligarepcos skrev 2021-10-20 08:56:03 följande:

    HUR kan man se om man har ägglossning vid PCOS? Letar febrilt efter svar! Har nu försökt i snart 2 år, dock ganska avdramatiserad att bli gravida.. "Lyckas vi så lyckas vi" Vi har två barn sedan innan som kom till naturligt. Men nu går det bara inte. I mig snurrar oron. Jag har gått ner i vikt men blir aldrig gravida. Nu är vi snar 35 och tiden börjar rinna ut så funderar på att bara ge upp.. Någon mer om är i denna sits? Letar stöd och tips på vägen. Vi får ej hjälp då vi redan har barn..:( 


    Håller med ovan. Gå till en gyn och få hjälp att hitta din ägglossning.

    Jag har PCOS, men även vi brukar ju få mens ca 14 dagar efter ägglossning. Så när mensen kom även om det gick 40-45 dagar gick jag tillbaka i min flo-app och kollade vilka symtom jag haft då, för 14dagar sedan eller lite innan, typ flytningar och sånt! Och på så sätt kunde jag veta när jag hade ägglossning, vilket jag flera gånger fick bekräftat med VUL hos gyn. Provade även letrozol som stimulerar en äggblåsa att växa (vid rätt dos) och det hjälper för många med PCOS för då har man bättre koll. Fick regelbundna cykler på 31 dagar men blev tyvärr ändå inte gravid. För oss krävdes IVF av oklar anledning. Perfekta spermier hos mannen och alldeles för många ?tvångsligg vid ägglossning?.. men ändå inget pluss.

    Lycka till med barn nr 3 <3 ge inte upp om det är det ni vill! T.ex letrozolbehandling behöver nog inte vara så dyrt att pröva.
Svar på tråden Pcos och försöker få barn