• Wed 20 Oct 2021 12:23
    1827 visningar
    5 svar
    5
    1827

    Tjafs med kuratorn

    Jag var hos en kurator idag angående min oro inför förlossningen (gravid nu) då jag under min förra förlossning knappt hade någon personal samt inga apparater fungerade som de skulle. Vi pratade en stund och sedan kom vi in på vad jag har för känslor kring det här. Jag berättade att jag absolut lider med barnmorskorna som går på knäna och inte hyser något agg mot dom. Jag är arg på Sverige som land för att de inte tar hand om personal och privatpersoner under t.ex en förlossning. Jag fortsatte förklara att jag är besviken på att ett land där jag betalar så mycket i skatt varenda månad och alltid försöker bidra till ett bättre samhälle, ska bli straffad. Jag skulle behöva utstå en hemsk förlossning som jag vet att flera andra kvinnor tyvärr behöver genomgå. Jag fortsatte med att säga att jag verkligen känner mig besviken på ett så bra land som Sverige som är rikt, inga krig, fredligt osv inte kan erbjuda sitt folk bra vård.

    Det jag ska komma fram till och varför jag ens skriver detta inlägg är att när jag då berättat hur jag känner så får jag till svar "du pratar så mycket om "det här landet", får jag fråga kommer du från Sverige? vi är ju inte här för att prata politik men jag blir fundersam i och med att du upprepat nämner Sverige"

    För det första har jag ingen aning om vad det har med saken att göra i att jag är besviken på att vi har en dålig förlossningsvård. För det andra har jag gått till henne för att hon ska hjälpa mig med min förlossningsoro som är helt befogad. istället svarar hon mig med det konstigaste och mest irriterande svar som gjorde mig förbannad och jag ville bara att samtalet skulle ta slut. När tiden var slut frågade hon mig om vi skulle boka en ny tid. Nej tack!

    Jag har alltid sagt att det inte är något för mig att gå och prata med någon om jag besväras av något. Detta bekräftade mina tankar kring det. För mig är det bästa att prata med familj och vänner. Kuratorn hade inget vettigt att säga ALLS under hela mötet på 1 timma. 

  • Svar på tråden Tjafs med kuratorn
  • Magica­l
    Wed 20 Oct 2021 12:26
    #1
    -1 +5

    Du styrde själv in samtalet på samhällsperspektivet och inte så mycket fokus på dig själv och din förestående förlossning. 

  • Wed 20 Oct 2021 12:33
    #2

    Hon styrde in mig i det spåret. jag hade inte ens tänkt prata om det men hon frågade gång på gång att jag skulle gå in mer på vad som gjorde mig arg. vi pratade tidigare om min oro specifikt för förlossningen och hon sa att det är viktigt att jag bearbetar alla känslor även ilska. När jag berättade vad som gjorde mig arg då är det helt plötsligt inte ok? finns det ett perfekt svar som är mer okej än andra? 

  • Wed 20 Oct 2021 20:51
    #3

    Plingar

  • Sweene­yToad
    Wed 20 Oct 2021 21:06
    #4
    -3

    Ja du ser, kuratorer är inga bra, om man ska prata med någon, ska det vara som säger, familj och vänner, eller psykologer. 

    Kuratorer är inga bra för att de är ''daddister'', de daddar med en.  

  • Wed 20 Oct 2021 21:39
    #5
    SweeneyToad skrev 2021-10-20 21:06:09 följande:

    Ja du ser, kuratorer är inga bra, om man ska prata med någon, ska det vara som säger, familj och vänner, eller psykologer. 

    Kuratorer är inga bra för att de är ''daddister'', de daddar med en.  


    Jag gick till henne med anledning av att jag fått dålig förlossningsvård och efter att jag var klar hos kuratorn kunde jag även skriva ner ytterligare ett dåligt vårdbesök
Svar på tråden Tjafs med kuratorn