• C20swb

    Privat klinik GBG

    Hej! Vi är ett par som försökt i över ett år nu, vilket har tärt på oss men framförallt mig. Jag har PCOS och vi har testat Letrozol utan framgång men fick för 1,5 månad sen remiss till Sahlgrenska för IVF, i tron om att kön var tre månader(som det står på hemsidan). Idag skrev jag ett meddelande till dem och kollade läget och hur det såg ut för oss, då visade det sig att kön är åtta(!) månader för oss.

    Vi orkar inte vänta så länge på att få komma på ett första möte, och därför har vi nu valt att kolla möjligheter på privata kliniker här i Göteborg.

    Ni som har gjort ivf på privat klinik i GBG, vilken rekommenderar ni? Nordic IVF eller Livio?

    Vill inte höra om att vi ska ha is i magen och vänta osv..

  • Svar på tråden Privat klinik GBG
  • C20swb
    Dibella skrev 2021-10-21 07:46:50 följande:

    Först så ett tips är att kontakta SU och säga att ni vill stå på kortvarsel listan som de har, då kan det kanske bli av en månad tidigare ungefär.

    Jag gjorde 2 IVF på Nordic under väntan på SU, tyckte de var bra, men valde dem främst för närheten till mitt jobb. Statistiskt så är Livio och Nordic bra på olika saker. Hoppas ni kommer igång och lyckas på första försöket så ni slipper väntan på SU 


    Tack för svar! Ska kontakta SU

    Okej, vi har varit inställda på Nordic då vi gjorde fertilitetsutredningen på kvinnokliniken intill. Vad är det för olika saker de är bra på menar du?

    Tack!
Svar på tråden Privat klinik GBG