• Anonym (Drömbilder)

Smink på killar?

Verkar som att smink på killar åter blivit populärt. Min dotter och hennes kompisar fullkomligen dreglar över androgyna män och killar som har kajal och långt hår, vilket blev väldigt uppenbart när deras nya idoler Måneskin som vann mellon nu senast uppträdde på Idol.

När jag var i hennes ålder var sminkade killar något som var otroligt populärt och vanligt. De flesta kända band sminkade sig mer eller mindre och emokulturen var ganska stor världen över.
    Jag och mina vänner hade också tapetserat väggarna med allt fån Bowie, Duran Duran, Boy Gerorge, Marc Bolan mfl och det var helt klart något som eggade oss otroligt mycket och faktiskt fortfarande gör trots att jag närmar mig medelåldern.

Vad tycker ni andra om sminkade män?Sexigt/osexigt?

• Svar på tråden Smink på killar?
  • Anonym (Fredagstråd)

Det är inte fredag än.

• Tessarion

Jag växte själv upp som emo och det fanns inget hetare under gymnasietiden. Osäker hur jag känner nu attraktionsmässigt, men män ska absolut få ha lika kul med smink som tjejer utan att folk ska döma dem. Så oavsett om jag personligen går igång på det nu så är jag glad att killar gör det som känns bra för dem.

• Anonym (Syster)

Jag tycker det är snyggt, om det görs rätt så klart :) Precis som för tjejer kan ju killar se antingen jättehäftiga ut eller nerkladdade.

• Anonym (Androgynt är sexigt)

Jag har alltid tyckt att androgyna killar är sexiga. Jag är närmare 50 och var synthare när jag var ung, i de kretsarna var det vanligt att killar lekte med könsöverskridande klädsel, kroppsspråk och smink. Martin Gore med kajal och bar överkropp med BDSM-läderkoppel var mitt manliga ideal. Kjol på killar är vansinnigt sexigt, helst i kombination med en naturligt muskulös kropp.

Numera märker jag att killar kan sminka sig naturligt också, för att diskret förbättra sitt utseende på samma sätt som tjejer. Smink på killar behöver inte bara vara emo-svart kajal utan det kan vara osynlig snygg sminkning med foundation, lätt kajal och ögonskugga så man ser osminkad ut. Det finns en manlig YouTuber som lägger ut otroligt bra sminktutorials, jag lär mig massor av att titta på dem.

• sextiotalist
    Anonym (Drömbilder) skrev 2021-10-21 15:12:24 följande:

Verkar som att smink på killar åter blivit populärt. Min dotter och hennes kompisar fullkomligen dreglar över androgyna män och killar som har kajal och långt hår, vilket blev väldigt uppenbart när deras nya idoler Måneskin som vann mellon nu senast uppträdde på Idol.

När jag var i hennes ålder var sminkade killar något som var otroligt populärt och vanligt. De flesta kända band sminkade sig mer eller mindre och emokulturen var ganska stor världen över.
    Jag och mina vänner hade också tapetserat väggarna med allt fån Bowie, Duran Duran, Boy Gerorge, Marc Bolan mfl och det var helt klart något som eggade oss otroligt mycket och faktiskt fortfarande gör trots att jag närmar mig medelåldern.

Vad tycker ni andra om sminkade män?Sexigt/osexigt?

För mig är inte det samma sak när artister sminkar sig och blir sitt alter ego, mot att ha det i vardagen.

Själv gillade jag Bowie, men jag har aldrig sett det som sexigt med en man som var androgyn och sminkade sig. Jag förknippar inte heller Bowie med Emokulturen. När emokulturen var som störst, så hade Bowie släppt sin androgyna look sedan länge. Tror han släppte den redan i slutet av 70-talet. Konserten 1976 var han väldigt maskulin med kostym och hatt

• Anonym (Frun)

Nej, inga sminkade killar. det ser androgynt eller bögigt ut och inget som jag går igång på.

• Anonym (Drömbilder)
    Anonym (Fredagstråd) skrev 2021-10-21 15:13:29 följande:

Det är inte fredag än.

Vilken tur att du påmindeSkål Då kan jag ju skriva samma tråd imorgon!
  • Anonym (Drömbilder)
    sextiotalist skrev 2021-10-21 15:34:02 följande:

För mig är inte det samma sak när artister sminkar sig och blir sitt alter ego, mot att ha det i vardagen.

Själv gillade jag Bowie, men jag har aldrig sett det som sexigt med en man som var androgyn och sminkade sig. Jag förknippar inte heller Bowie med Emokulturen. När emokulturen var som störst, så hade Bowie släppt sin androgyna look sedan länge. Tror han släppte den redan i slutet av 70-talet. Konserten 1976 var han väldigt maskulin med kostym och hatt

Ja Bowie var ju Ziggy Stardust på tidiga 70-talet. Glammen kom ju sedan och varade ett par decennier innan Emon kom på 2000-talet. Bowie var ju föregångaren till allt mer eller mindre och går inte att mäta i sin klass.

Instämmer i att det är mer okej att ha mycket smink på scen. I vardagen är det ju nästan bara unga killar som ser bra ut i smink. Tycker personligen att det kan vara riktigt sexigt och vackert att titta på.
  • Anonym (Drömbilder)
    Anonym (Frun) skrev 2021-10-21 15:59:36 följande:

Nej, inga sminkade killar. det ser androgynt eller bögigt ut och inget som jag går igång på.

Förknippar inte alls det med bögeri. Tycker mest det är sexigt med det androgyna.
Svar på tråden Smink på killar?