Norrländskan123 skrev 2021-10-24 08:18:26 följande:
Vi skjutsar båda två ungefär lika mycket. Har testat säga att jag inte kan men det accepterar inte han. Så för mitt barns skull som jag tycker ska få umgänge med pappan så ställer jag upp. Ställer man inte upp blir man väl anklagad för att försvåra umgänget.
Vadå "accepterar inte"...? Det är bara att stå fast vid det. Kan du inte så kan du inte! Vill han då umgås så får han hämta hos dig. Varför låter du honom bossa runt dig på det här sättet?? Du ser ju själv att han skiter totalt i att ha nån vettig vuxen relation mellan er, stå upp för dig själv istället för du har inget för det ändå att du försöker vara tillmötesgående.
Och nej, det kallas inte att försvåra umgänget om man har verkliga förhinder. Bra att du tänker på barnets behov, men hen lider inte av att inte träffa pappa nån gång då och då. Snarare måste du se till det långa loppet, att det bästa du kan göra för ert barn är att sätta gränser mot pappan så han lär sig att han inte kan få som han vill genom att bråka, för det kommer han göra tills barnet är myndigt, räkna med det.