Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

    Blir kvinnor ointressanta efter 40?

    Anonym (Mörel) skrev 2021-10-23 16:41:38 följande:

    Jag har arbetat med att retuschera bilder till kataloger och kan säga att just izabella är den enda kändisen som inte behövt retusch alls i princip. Alla andra behöver minst 4 timmars arbete för att kunna sälja.

    Hon är riktigt vacker!


    Det är hon !

    Jag misstänker att hon lever ett hälsosamt liv, utan stress, bra sömn , träning och kost. Hon ser väldigt hälsosam ut.

    De flesta kvinnor lever inte som henne och är överviktiga. Det är stort samhällsproblem kan man säga...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Linn) skrev 2021-10-23 18:26:37 följande:

    Jag ser dig i tråd efter tråd efter tråd där du enbart talar om kvinnors vikt, kvinnors BMI. Är du på riktigt så besatt av ämnet? Jag häpnar.

    Det finns så väldigt mycket mer där ute, om du bara öppnar dig för det. Skaffa intressen som verkligen ger dig något. Var med vänner, besök familjen, börja med en ny hobby.


    Du har rätt. Jag gör mycket annat också och har projekt på gång.

    Men jag blir frustrerad över hur uselt utbudet på kvinnor är...

    95% är allt från mulliga till tjocka...

    Man hoppas träffa någon man är attraherad utav. Men det är som att alla tjockisar är de som är singlar.
  • Anonym (Pelle)
    EmelieE1996 skrev 2021-10-23 19:11:04 följande:

    Det kanske är så i din umgängeskrets men nej, de flesta kvinnor är inte överviktiga.


    Både i min umgängeskrets och på Tinder. Jag kan svepa höger på 1/50 tjejer kanske.

    Jag vet att jag bor i ett län som ligger i topp när det gäller övervikt men man tycker ju att någon borde vara smal. De smala jag ser är alla upptagna eller för unga.

    De enda smala jag matchar någon gång ibland med är om någon Stockholmare kommer inom mitt sökområde.
  • Anonym (Pelle)
    EmelieE1996 skrev 2021-10-23 19:25:44 följande:

    Men om man ser till vad dina preferenser är när du pratar smal vs överviktig så överrensstämmer inte den riktigt med verkligheten. Du vill inte ha smala tjejer, du vill ha underviktiga tjejer


    Du måste tänka på att normalvikt är ett väldigt brett spann. Inom normalvikt finner du både mulliga och smala. Du kan ha BMI 22 och vara överviktig enligt fettprocent.

    Mitt ex hade BMI 18,5 och var normalviktig enligt BMI. Hon var smal. Men smal är man endast om man är i nedre spannet av BMI. Dvs, under 20.
  • Anonym (Pelle)
    Aurora Borrealis skrev 2021-10-23 21:36:00 följande:

    Men om alla är överviktiga och du hellre är singel än med en överviktig så har du ju inget att klaga på eftersom du är singel nu. Bara för dig att fortsätta vara singel. Problem solved.


    Jag har fått en smak av det goda. Mitt konto ex som var så otroligt attraktiv, slank och 12 år yngre. Vi var dessutom super bra vänner och hade väldigt roligt tillsammans.

    5 år sen det tog slut nu och jag sa till henne att jag kommer aldrig att träffa någon som henne igen.

    Jag visste det redan då. Men har man en gång fått smak av det goda är det svårt att inte drömma om nåt liknande igen ... Om du förstår vad jag menar ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Linn) skrev 2021-10-23 22:17:55 följande:

    Så det enda som finns kvar efter den relationen är en besatthet av magra kvinnokroppar? Om hon nu var så bra, varför tar du inte något annat med dig, att hon var rolig och du söker en kvinna som du kan ha roligt med och vara både partner och bästa vän med?


    Nej, att hon hade en attraktiv kropp var ju bara toppen av isberget.

    Problemet är när 1/50 kvinnor är kvinnor som kanske kommer halvvägs till att vara lika attraktiv. Ändå färre som är på hennes nivå.

    Sen ska hon dessutom gilla mig och jag henne och personligheten stämma då blir chanserna lika med noll.

    Så ja hade det funnits fler slanka kvinnor eller i närheten iaf så hade ju chanserna ökat exponetsiellt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Linn) skrev 2021-10-23 22:17:55 följande:

    Så det enda som finns kvar efter den relationen är en besatthet av magra kvinnokroppar? Om hon nu var så bra, varför tar du inte något annat med dig, att hon var rolig och du söker en kvinna som du kan ha roligt med och vara både partner och bästa vän med?


    Svaret på din fråga var princip att jag söker inte en vän utan en partner. Saknas attraktion är det inte ett förhållande längre.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Linn) skrev 2021-10-23 23:32:49 följande:

    Jag förstår, du är låst vid det magra och vill inte ändra dig.

    Det du kan ändra är att du slutar att försöka ta över tråd efter tråd med tjat om hur magra kvinnor ska vara.

    Kan du inte köpa en bok där du varje dag skriver in hur bra det är att kvinnor är magra? Bestäm att klockan 18 varje dag ska du skriva i boken att kvinnor måste ha lågt BMI, kvinnor måste vara magra, det är inte tillräckligt många kvinnor som är magra så som jag vill ha dom etc. Sedan stänger du boken och tänker på annat. Saker som faktiskt leder till glädje och för dig framåt i livet.

    Dagen efter kl 18 öppnar du boken igen och skriver en sida om kvinnors BMI, de måste vara magra osv. Skriv en hel sida. Sedan stänger du boken och lämnar tankarna där i.

    Kan det vara något att prova?


    Fast det gynnar ju ingen.

    Om jag kan få en person att ta tag i sin övervikt har jag ju hjälpt en person iaf.

    Jag ser hur söt många tjejer skulle vara om de vore överviktiga. Varför man inte tar tag i sin vikt är ett mysterium för mig. Hur man kan låta sig tjocka till sig så mycket som många gör...
  • Anonym (Pelle)
    EbSmith skrev 2021-10-23 23:56:10 följande:

    Med andra ord; det du egentligen vill ha är en 12-årig pojke (alternativt att du själv är en 12-årig pojke). Bra då vet vi!


    Och du vill ha en flodhäst ?

    Bra då vet vi !

  • Anonym (Pelle)

    Jag tror huvudanledningen att kvinnor efter 40 inte är intressanta för män är att deras fertilitet droppar ganska mycket.

    Kvinnors äggstockar börjar att åldras redan efter 20 år.

    Så ja det börjar att gå utför för kvinnor redan efter 20 års åldern. Inte bara genom vikten utan också fertiliteten. Unga kvinnor med fasta kroppar osar fertilitet. Unga kvinnor är också smalare och övervikt är en stor riskfaktor vid barnafödande...

Svar på tråden Blir kvinnor ointressanta efter 40?