• Anonym (anonym)

Ligga med någon som har partner

Hej, jag har en fråga angående otrohet.
    Hur ställer ni er till att ligga med någon som är i ett förhållande? Gör man själv fel eller är det den andres ansvar, den som är i förhållandet?

Har jobbat på samma jobb i 4år. Kommer in en ny kollega som uppenbart flörtar och är intresserad av mig och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är det tillbaka. Den sexuella attraktionen finns. Jag är singel. Hon är i förhållande.
    Gör jag fel om jag ligger med personen? Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Ligga med någon som har partner
  • Anonym (Yena)
    Anonym (anonym) skrev 2021-10-25 09:43:26 följande:

Hur ställer ni er till att ligga med någon som är i ett förhållande? Gör man själv fel eller är det den andres ansvar, den som är i förhållandet?

Har jobbat på samma jobb i 4år. Kommer in en ny kollega som uppenbart flörtar och är intresserad av mig och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är det tillbaka. Den sexuella attraktionen finns. Jag är singel. Hon är i förhållande.

Undvik det. Du får mycket sårade känslor på ditt samvete från flera personer. Du är med och förstör en relation (och kanske inte en utan även till svärföräldrar, eventuella barn osv) talar utifrån egen erfarenhet.

Tycker du kan vara tydlig mot henne att du inte är med upptagna tjejer och att hon isf får avsluta sitt gamla först.

Är det bara ligg som är intressant här så kan du välja någon annan. Det är inte värt det i slutändan tro mig.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (anonym) skrev 2021-10-25 09:43:26 följande:

En fråga som stötts och blötts i en jäkla massa trådar. Bara att leta upp en.
  • Anonym (Anonym 666)

Naturligtvis gör båda fel, men hon är den enda som har personligt ansvar gentemot sin partner. Men, jag tror att du läser in väldigt mycket. Även om hon flörtar med dig så betyder inte det att hon faktiskt skulle göra något om ni hade tillfälle. Så det är inte upp till dig om du ska ligga med henne, utan snarare om hon är villig att vara otrogen och isf lär du märka det. Lämna henne ifred. Det kommer bara leda till problem. Don't shit where you eat.

• Anonym (Z)

Det du beskriver är en mycket vanlig situation, finns tusentals trådar på temat ?kollegan?. Kollegan kanske flörtar för skojs skull utan att mena något, eller är ute efter en affär vid sidan om. Eller står mitt i en skilsmässa.

Du väljer givetvis själv hur du hanterar detta. En del bryr sig inte och för andra är det big no-no både med kollegor och med upptagna.

• Anonym (ALDRIG)

Ser två stora fel här. Hon är i ett förhållande redan och att strula med nån på jobbet är långt ifrån att rekommendera. Vad händer om ni strular och det går skit och ni sen ska vara på samma jobb?

LÅT BLI!

• Anonym (sådär)

Du kommer aldrig få ett svar på den frågan för människor som ligger med upptagna eller gjort det kommer aldrig vilja se sig som egoister och argumentera för att de minsann inte har något som helst ansvar för vad de väljer att delta i.

Den här frågan har diskuterats tusentals ggr på FL och man kommer aldrig någonvart för folk gillar helt enkelt inte att se sig själva som skithögar.

• Jonnynilsson

Det är ju den som är i förhållande som gör fel.

Men man skall aldrig bedriva hor på kontor och där man bor.

Alltså knulla inte jobbarkompisar och sätt inte på grannen. Det skiter sig för eller senare. Som personalansvarig mellanchef ser jag en hel del sådana ärenden passera i ledningsgruppen. Aja baja!

• Anonym (I)

Ja det är fel. Bättre moral än så kan man ha tycker jag. Jag har aldrig och kommer aldrig i mitt liv vara med nån som är i förhållande. Äcklas av tanken.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-25 15:28:43 följande:

Du kommer aldrig få ett svar på den frågan för människor som ligger med upptagna eller gjort det kommer aldrig vilja se sig som egoister och argumentera för att de minsann inte har något som helst ansvar för vad de väljer att delta i.

Den här frågan har diskuterats tusentals ggr på FL och man kommer aldrig någonvart för folk gillar helt enkelt inte att se sig själva som skithögar.

Välkommen
Svar på tråden Ligga med någon som har partner