• molly50

    Sambons dotter äter upp allt

    TS: Jag tycker du ska prata med din sambo igen och be honom prata med sin dotter.
    Hon är 21 år och vuxen och har studielån. Hon borde kunna betala för sig om hon ska bo hos er och äter så mycket.
    Framförallt när din vuxna son betalar för sig.
    Och sminket ska hon absolut inte ta utan att fråga. Det är även en fråga om hälsa och hygien.
    Visst kan ni påminna henne och säga att ni också vill ha av det hon tar.
    Men hon ska också kunna fråga om ni också vill ha innan hon bara tar.
    Hon verkar bete sig lite som en tonåring som bara tänker på sig själv.

  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-27 20:19:14 följande:
    Fast jag frågade hur ts kan veta hur många skinkor det var kvar om hon kontrollräkningar och även väger all juice. Fick svaret "jag bara vet" 

    Så ts håller alltså inte reda på nåt utan antar en hel del. För veta säkert behöver hon räkna alla skink skivor även föra anteckingar om hur mycket som tas av varje medlem. Men det gör hon inte 

    Fast in ditt fall kan det ju bara vara maken om era barn inte när. Men här når ju även hennes 17 åring kylen som hon är så mån om att bedyra hans oskuld .För 17 åringar är tydligen perfekta änglar som aldrig tar för mycket 

    Jag tycker det verkar som ts hysser agg mot bonusdotter och hon agerar efter det 
    Och det har TS förklarat flera gånger i tråden.
    Varför läser du inte vad TS skriver istället för att hitta på egna scenarier?
    Du anklagar TS för att anta,men om det är någon här som antar så är det ju du.
    Antar du kanske också att det är den 17-årige sonen som tar av TS smink också?

    Du verkar hysa agg mot TS eller åtminstone bonusmammor.
  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-27 23:02:25 följande:
    Nej det är just de hon inte har gjort. Svara "jag vet" på en fråga är inte ett svar det är snarare att man undviker frågan 

    Jag har inte direkt antaggit nåt. Jag har snarare ställt frågan om hon är säker att det inte är hennes son . Det kan det aboslut inte vara för han äter tydglien minnsan ingenting

    TS är så snabb på att skylla allt som går fel på dottern .Och sen väggrar se att det kanske kan vara nån annan för hennes barn gör inte fel, alla fel gör alltid bonusdotter hon bär skulden till allt ont

    Skriver man så då tror jag det är för man hysser agg mot personen och vill att det ska vara hennes fel . Vad än sanningen må vara 
    Men det är väl inte så konstigt att TS vet att mat försvinner när det bara är hon och bonusdotter som är hemma och TS själv inte har tagit av maten.
    (Med ditt resonemang kanske det var grannen eller att maten hoppade ut genom fönstret?)
    Hon har själv också sett när bonusdottern står med huvudet i kylskåpet.
    Såväl dagtid som på natten då TS går på toaletten.
    Skulle hon ljuga om det,menar du?
    Bonusdottern har ju dessutom själv erkänt att hon tar mycket mat.
    TS har också koll på hur mycket hon handlar.
    Brukar du inte ha någon som helst koll på vad och hur mycket du handlar när du går till affären?
    Ginsinggeng skrev 2021-10-27 23:06:51 följande:
    Varför hyser jag agg.? För att jag och några få till här säger emot till denna vad som nästan liknar en häxbränning . Ja jag tycker det är fel . Jag tycker det verkar som TS behandlas ts dottern dåligt .Därför väljer jag att säga ifrån 
    TS har berättat hur det ligger till. Det är ett faktum.
    Men några,framförallt du,vägrar att ta till er/dig av det TS skriver och hittar på egna scenarier. 
    Du har ingen aning om vad som händer hemma hos TS,om du själv inte har varit där.
    Du har heller ingen aning om hur bonusdottern blir behandlad.
    Ändå så uttalar du dig som om du visste det.
    Då får man räkna med att bli emotsagd.
  • molly50
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-28 00:54:16 följande:
    Hur funkar det, hon får tillräckligt med mat men hon äter mer mellan måltiderna ändå?
    Ja absolut att hon, eller pappan, ska betala detta, men det viktigaste är väl att alla i familjen blir mätta? Jag hoppas att du inte missunnar henne att bli mätt. 
    Det är väl klart att det viktigaste är att alla i familjen blir mätta.
    Men det är ju inte det tråden handlar om,utan om att TS bonusdotter tar all mat utan att fråga om någon annan vill ha innan.
    Tar hon då hänsyn till att någon annan ska få äta sig mätt?
    Om hon är så pass stor i maten så borde hon kanske börja betala för sin mat själv.
    Hon är ju trots allt vuxen.
  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-28 14:29:14 följande:
    Sa aldrig att det var en granne . Men det finns ju fler i huset , men dom andra kanske lever på luft enligt ditt resonemang?

    Nej jag kotrollväger inte varje matförpakning kontrollräknar alla riskorn , eller sitter och kontrolerar exakt vilken mängd alla i vår familj äter. Eller blir helt till mig om sambon tar 10 köttbullar i stället för 9 . Hon får till och med ta 20 om hon vill =) Eller 100!!! Men då får hon nog ont i magen

    Jag vet på ett ungefär vad vi har i kylen, men knappast exakt 

    Vad exakt är en nomralmängd mat? Jag äter betdligt mer än min partner. Jag blir inte mätt på vad hon anser är en normal mängd mat. För tro det eller ej alla är inte lika!!!!!!!! Än ett årrings normala mängd skiljer sig ganska stort från en vuxen mans

    Aha jag har ingen anning för jag var minnsan inte där. Var du där eller? Nej exakt men endå så vet du  LMAO

    Med tanke på att TS har ändrar historian flera gånger och lägger till saker bara för det ska passa. Och hon konstant förnekar att den ens kan röra sig om hennes 17 åring för han gör minnas aldrig fel .Så kan TS räkna med att bli emotsagd även om du har svårt att hantera när folk inte tycker lika 
    Nej,du har inte sagt att det var grannen. Men jag frågade om det är vad du tror eftersom du verkar så tvärsäker på att det inte är bonusdottern som har tagit maten. (Fast bonusdottern t om själv har erkänt det)

    Om du har köpt ett helt paket med skinka så måste du väl se om hälften av det har försvunnit nästa gång du tittar i kylskåpet?
    Det är ju liksom en viss skillnad på om halva paketet har försvunnit och om det bara är 2 skivor som du vill få det till.

    Nej,jag har inte varit där. Men jag läser vad TS skriver,till skillnad från dig, och jag har ingen anledning att tro att TS hittar på.
    TS har bara berättat hur det ligger till.
    Så om det är någon här som antar,skarvar och lägger till så är det du.

    Du skyller gärna på TS 17-åring. Du kanske tror att det är han som har tagit TS smink också?
  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-28 15:19:17 följande:
    Att hon har tagit mycket ja. Vad är mycket? Ser vi samma där eller kan det vara olika till person till person?

    Vet att vi har typ 3 olika sorters förpackingar skinka i kylen , har ingen anning om hur mycket eller vem som har tagit vad.Bryr mig inte så mycket för att vara ärlig 

    Intresant. I ts åt hon ALL skinka nu är det plötsligt hälften. Hur ska ni ha det?Ganska stor skilnnad på allt och hälften Jag läser också ts, och märker hur ts ändrar på en hel del 

    Jag skyller faktiskt inte på 17 åringen utan ställer frågan om det KAN vara han? Finns det en möjlighet? Men nej för 17 åringen gör aldrig fel eller tar för mycket? Ok? När ts skriver sånt och uppenbarligen vill att dotter ska vara den skyldiga blir jag misstänksam  
    Om du hade läst vad TS har skrivit så hade du sett att TS har skrivit att bonusdottern tar mycket.
    T ex halva förpackningen med skinka och dricker ur hela juiceflaskan osv.
    Det är väl ändå mycket?
    Men problemet är väl egentligen inte mängden utan att hon bara tar utan att fråga om någon annan vill ha.
    Hon är en vuxen människa som har studielån.
    Ska hon bo hemma och äta så mycket så borde hon åtminstone betala för sig.

    Ja,du vill gärna ha det till att det är 17-åringen som länsar kylskåpet.
    Men du verkar bortse ifrån att bonusdottern har erkänt att det är hon som har gjort det.
    Och att TS själv har sett henne göra det. Varför skulle TS hitta på det?
    Du kanske tror att det är 17-åringen som har tagit TS smink också?
  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-28 17:44:54 följande:
    Jo tack jag märker. Först var det allt sen mycket och ändras konstant vilka bevisar min point att TS har inte den blekaste anning om vem som tar vad eller hur mycket, men pga bonus dotter tog 8 köttbullar i stället för 4a så måste det ju alltid vara henne

    Sen också med tanke på att ts kontrolerar exakt hur mycket mat alla tar ,så kanske dom andra familjemedlemarna springer i kylen under natten för dom är hungriga? Passar på när ts sover för dom vill kunna äta sig mätta utan att hon blir sur?

    Nej det vill jag inte, men jag är derimot lite misstänksam varför ts inte ens kan tänka tanken att det absolut inte kan vara 17 åringen 

    Som jag sa i tidigare inlägg, när jag själv var 17 och kom hem sent hungrig som en varg så åt jag en hel del, och inte fan började morsan skälla på lillasyster för hon tog en skiva för mycket av skinkan till frukost, Utan räknade ut att allt tar slut snabbt pga tonårsdjuret som är ute sent och sen ligger och sover hela dagarna 
    Antingen har du svårt med läsförståelsen eller så väljer du att misstolka allt TS skriver.
    Ingenting har ändrats utan det är du som antar saker.

    Ingenstans framgår det heller att TS kontrollräknar allt.
    Hon ser ju själv att bonusdottern går i kylskåpet och hur mycket hon tar.
    Och när det bara är hon och bonusdottern hemma,och det inte är TS som tar maten.vem är det då?
    Och du har uppenbarligen också missat att TS har sett att dottern går i kylskåpet då TS är uppe på natten och går på toaletten.
    Du verkar ärna vilja ha det till at det är 17-åringen.
    Men kan du då svara på de frågor jag har ställt ett par gånger nu,utan att få svar?
    1.Tror du att det är 17-åringen som har tagit sminket också?
    2.Och har det helt gått dig förbi att bonusdottern själv har erkänt att hon äter mycket och att det är hon som tar maten?
    Eller vill du inte se det för att du då måste erkänna att du har fel?
  • molly50
    Ginsinggeng skrev 2021-10-29 14:14:58 följande:
    Om hon inte kontrollräknar hur vet hon då att dottern tar mest?

    Jag var så fruktasvärd fräck att jag tog dom två sissta skivorna i morse. Jag har ingen anning om vem som har tagit resten för jag kontrollräknar inte eller väger allt. Om man garanterat vet hur mycket och vem som har tagit vad eller vem som har tagit mest har man kontrollräknar innan annars kan man omöjligt veta

    Jasså så ts har inte ändrar sig? Konstigt då att hon skrev i TS att dotter äter ALL mat, sen ändrade sig till nästan allt.. Är ditt vokabulär så pass bristfälligt att du inte förstår vad ordet "ändra" betyder?

    Vad exakt i min text gör så att du ställer frågan om jag tror det är 17 åringen som har tagit sminket? Har jag sagt det eller?

    Nej jag påstår ingenting jag har en hypotes baserat på att TS flertalet gånger ändrar histroien , Det verkar också som TS är helt oförmögen att tänka tanken att hennes son någonsin kan göra fel 

    Baserat på dessa faktorer ställer jag en hypotes och tror TS vill att dotter ska vara skyldig till allt ont i världen vad än sannigen än må vara 
    Men herregud! Läser du ens vad TS skriver?
    Hon SER ju att bonusdottern går och tar mat i kylskåpet!
    Och dessutom har ju bonusdottern själv erkänt att hon äter mycket och att hon tar mat i kylskåpet.
    Så jag frågar igen,har du missat att bonusdottern själv har erkänt?
    Kan du svara på den frågan nu?

    Du verkar gärna vilja lägga skulden på 17-åringen. Precis som du anklagar TS för att göra med bonusdottern. Som att du anser att bonusbarn aldrig kan göra fel.
    Du verkar ha något emot bonusmammor.

    Du och jag tolkar uppenbarligen saken på olika sätt.
    Och så länge du inte läser vad TS skriver och tar till dig det så är det svårt att försöka diskutera med dig.
  • molly50
    Anonym (Beror på vad hon äter) skrev 2021-10-29 15:04:40 följande:
    Vi tycker olika men nu förstår jag varför vissa vägrar bjuda andras barn på mellis. Är det så här vi vill att våra barn/ungdomar ska bete oss?

    Pinsammaste jag varit med om var på julbord med jobbet vi fick ha med respektive. Julbordet är vida känt både för maten och dess gigantiska gotterum med handgjorda praliner m.m. 
    Kollegans fru hämta full tallrik med praliner och äte ett par sen frågar hon efter en doggiebag för hon orkar inte mer. Pinsamt tyckte vi andra vid bordet men dom var så snälla så hon fick en ask. Då går människan och fyller hela den asken med praliner från gottebordet. Detta är praliner so på konditoriet kostar 15-20 kr/st. 
    Jag var med om något liknande när jag jobbade på restaurang.
    En kvinna kom in och skulle äta lunch.
    Det var också under juletid och vi hade en buffé med julmat.
    Döm om min förvåning när jag ser henne plocka upp ett godishus (ett sådant man kan köpa på affären) och tömmer ut godiset i sin handväska och fyller på huset med köttbullar från buffén!
    Där stod även andra gäster i kö och skulle ta mat.
    En del verkar inte ha några gränser.
  • molly50
    Anonym (Micke) skrev 2021-10-29 15:15:58 följande:
    Nu har du skrivit SOVEL två gågnger. Vad eller vem är sovel ?
    Ett djur ?  Sobel ? Sobel är en mård, tror ingen i landet äter mård-skinka
    på mackan
    Sovel = pålägg eller kallskuret.
Svar på tråden Sambons dotter äter upp allt