Inlägg från: Shnyggingen |Visa alla inlägg
  • Shnyggingen

Hjälp! Varför går jag inte ner i vikt?

Behöver verkligen fråga någon om vad jag gör för fel då jag inte kan gå ner ett endaste gram. Jag tycker själv att jag kämpar och håller igen hyffsat bra men gör uppenbarligen fel. Börjar känna mig uppgiven och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag äter ungefär så här.

Frukost: 3 knäckebröd eller 2 skivor grovt bröd med skinka eller mager ost 10%, bregott mellan, 1 kokt ägg, kaffe.

Lunch: Havregrynsgröt (1,5 dl gryn), 2 dl alpro sojamjölk, 2 matskedar hemlagat äppelmos med mindre socker.

Mellanmål: keso eller naturell yoghurt med ca 3 msk musli eller whey 80 med sojamjölk 2 dl. Ibland 1 frukt även.

Middag: vanlig mat med familjen men försöker tänka på tallriksmodellen med mindre mängd kolhydrater och mycket grönsaker. Alltid 15% grädde vid såser och mindre mängd.

Övrigt: Har helt slutat med godis och choklad sedan flera veckor tillbaks. Mycket sällan fikabröd och glass osv. Gör hemgjorda popcorn med olja till fredag och lördag. Inga chips osv, dricker Cola Zero endast. Tar max 4 glas vin sammanlagt under helgen. Kan festa till med lite godare helgmat men försöker hålla igen lite ändå. Pizza och dylikt max 1 ggr i månaden och då inte en hel pizza ex.

Har under 1 års tid nästan varje dag gått ca 1 timme per dag men ger inget resultat för mig. Obs äter inte mer för att jag går.

Snälla, kan någon utifrån se vad jag gör för fel och komma med råd och tips. Jag är säkert blind för mina egna brister. Behöver gå ner ca 10 kg, gärna 15 men det känns faktiskt omöjligt.

Svar på tråden Hjälp! Varför går jag inte ner i vikt?