Den enda av kompisgänget som inte blev inbjuden på bröllopet...
Jag förstår dig i alla fall. Tror att det där händer alla någon gång, faktiskt, och visst blir man ledsen. Det blir så när man uppfattat att man är närmare en kompis än man är, medan hon i sin tur ser en som ganska långt nere på sin vän-lista, i sådana situationer då hon måste välja. (Att pengar finns betyder inte nödvändigtvis att man kan och vill bjuda hur många gäster som helst; man kanske hellre väljer en dyrare lokal, dyrare catering o.s.v. än att bjuda många - men på något billigare och enklare.)
Jag trodde t.ex. att jag hade en jättenära väninna när jag var i 25-årsåldern. Hon bodde dock i Tyskland det året, och jag blev därför besviken men inte kränkt när hon tackade nej, när jag först bad henne vara min tärna på bröllopet, och sedan bad henne var gudmor på vår sons dop. Det var ju ändå en bit att åka. SÅ nära trodde jag nämligen att vi var, att jag ville ge henne dom hedersupprdragen!
...men sedan, när hon gifte sig i sin tur (hemma i Sverige igen) - så blev jag inte ens bjuden som vanlig gäst... DET gjorde ont!
Jag tror också att det kan vara så, att i och med pandemin så har din väninna umgåtts intensivt med vissa utan att du har vetat om det. Det KAN t.ex. vara så, att de har tänkt att du är en sådan som alltid följer regler, och därför inte bjudit dig på hemmafester, svartklubbar och sådant. Och så har de kommit närmare varandra, och du har åkt ut i periferin.