• Anonym (Ts)

Frågor om graviditet

Min första graviditet. Senaste gången jag hade mens var 24/9. När skedde befruktningen med störst sannolikhet? Har sedan heller inga symtom för graviditet, endast kissnödig oftare samt ont i ländryggen.

Är det normalt?

Ska prata med barnmorskan givetvis med fick en första tid sent i november.

• Svar på tråden Frågor om graviditet
  • Anonym (14)

Som allra tidigast 10 dagar före du testade +. Mer troligt 13-14 dagar. Mvc kommer dock räkna graviditeten från 24/9.

• Anonym (Ts)
    Anonym (14) skrev 2021-10-26 21:11:58 följande:

Som allra tidigast 10 dagar före du testade +. Mer troligt 13-14 dagar. Mvc kommer dock räkna graviditeten från 24/9.

Vilket/vilka datum blir det? Är för trött för att räkna ut;)
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Ts) skrev 2021-10-26 20:19:56 följande:

Min första graviditet. Senaste gången jag hade mens var 24/9. När skedde befruktningen med störst sannolikhet? Har sedan heller inga symtom för graviditet, endast kissnödig oftare samt ont i ländryggen.

Är det normalt?

Ska prata med barnmorskan givetvis med fick en första tid sent i november.

Hade min senaste mens 23/9. Vet att jag hade ägglossning 5/10 och blev även befruktad samma dag. Ägget fäste 10/10. Har 26 dagars cykel och plussade första gången på bim -5 den 14/10. Tog nytt test 19/10 när jag borde fått mens och det visade starkt positivt. De symptom du uppger är väldigt vanliga vid graviditet. Mitt bf är enligt bf-räknare online 30/6. Hoppas datumen kan vara till hjälp (:
  • Anonym (E)

Det går inte att säga utifrån den information du gett. Verkligen inte alls. Om du har regelbunden mens och kan berätta hur långa dina menscykler är kan man dock göra en ungefärlig gissning.

• Anonym (huh?)

Hur kommer du fram till detta? Dels vet du ju inte när hon plussade, och även om du hade vetat det kan man ju inte utgå från det för att avgöra befruktning? 
  • Anonym (huh?)
    sofin526 skrev 2021-10-26 22:52:36 följande:

Befruktning runt 8/10.

Beräknad födelse 30/6

eller rättare sagt: troligtvis mellan 4/10 och 15/10
  • Anonym (14)
    Anonym (huh?) skrev 2021-10-26 23:45:46 följande:
    Hur kommer du fram till detta? Dels vet du ju inte när hon plussade, och även om du hade vetat det kan man ju inte utgå från det för att avgöra befruktning? 
    De är ytterst få som plussar tidigare än 10 dagar efter äl och de allra flesta får plus 14 dagar efter äl. Befruktningen sker i regel inom 12 timmar efter ägget släppt. Det spelar liksom ingen roll vilken dag ts plussade. Det borde rimligen vara minst 10 dagar efter äl. Skulle ju dock kunna vara mer än 14 dagar också om ts väntade länge med att testa. De flesta brukar dock testa nån dag före BIM eller senast dagen efter.
  • Anonym (huh?)
    Anonym (14) skrev 2021-10-27 13:20:29 följande:
    De är ytterst få som plussar tidigare än 10 dagar efter äl och de allra flesta får plus 14 dagar efter äl. Befruktningen sker i regel inom 12 timmar efter ägget släppt. Det spelar liksom ingen roll vilken dag ts plussade. Det borde rimligen vara minst 10 dagar efter äl. Skulle ju dock kunna vara mer än 14 dagar också om ts väntade länge med att testa. De flesta brukar dock testa nån dag före BIM eller senast dagen efter.
    Ah, nu fattar jag hur du menade! Det du skrev var ju:

Som allra tidigast 10 dagar före du testade +. 

Detta innebär ju att befruktning inte kan ha skett tidigare än 10 dagar innan hon testade, eller hur? Och det blir ju rätt knasigt. Men, jag borde ju ha fattat att du menade "minst" och inte "som allra tidigast", med tanke på det du sen skrev:

Mer troligt 13-14 dagar. Mvc kommer dock räkna graviditeten från 24/9.

men då hade jag redan fastnat på "som allra tidigast" haha. Jag är inte så bra på att tänka utanför boxen...

Svar på tråden Frågor om graviditet