• Crissy

Svagt streck som blir starkare efter utgången tid!?

Fick ett svaaagt streck på RFSU testa tidigt kollade ca 20 min efter och då var strecket rosa!? Vet att man inte ska läsa av efter utgången tid men har aldrig varit med om detta!? Strecket är fortfarande kvar flera timmar senare, gravid eller inte?

Bild 1 är efter ca 10 min och bild 2

efter 30 min

• Svar på tråden Svagt streck som blir starkare efter utgången tid!?
  • Anonym (f)

Ser en antydan till streck på en av dem. Har själv fått så väldigt tidigt när jag testat precis när jag ska ha mens, lagt ifrån mig testet och det har varit ett svagt streck, har alltid varit positivt då för mig i alla fall.

Crissy skrev 2021-10-27 16:07:20 följande:

Fick ett svaaagt streck på RFSU testa tidigt kollade ca 20 min efter och då var strecket rosa!? Vet att man inte ska läsa av efter utgången tid men har aldrig varit med om detta!? Strecket är fortfarande kvar flera timmar senare, gravid eller inte?

efter 30 min

• Anonym (E)

Vad är det med er som lägger ut bild efter bild på graviditetstest och ber andra tolka dem? Är ni för snåla för att kosta på er ett digitalt test ifrån CB där man får veta om man är gravid eller inte 4-5 dagar innan bim och utan att behöva tyda dessa streck?

• malva90
    Anonym (E) skrev 2021-10-28 02:51:44 följande:

Vad är det med er som lägger ut bild efter bild på graviditetstest och ber andra tolka dem? Är ni för snåla för att kosta på er ett digitalt test ifrån CB där man får veta om man är gravid eller inte 4-5 dagar innan bim och utan att behöva tyda dessa streck?

Vad är det med dig som går in i en tråd skapad just i syftet att lägga ut en bild på graviditetstest och be andra tolka det? Är du inte intresserad av ämnet så behöver du ju inte gå in i tråden kan man tycka. :)

Men som svar på din fråga så finns det nog många anledningar men ekonomi är såklart en av dem. Om man har försökt i månader/år och inte har en jättestark ekonomi sen tidigare så vill man kanske inte lägga pengar på att köpa de dyra testen varje månad när de ändå alltid visar negativt. Och även om man kan testa tidigt med Clearblue så är de inte alls lika säkra då utan är (precis som de flesta test) bäst att testa med efter BIM. Så jag tänker att många sparar de digitala tills de har sett något på en vanlig sticka för att mer ha som bekräftelse på att det man ser faktiskt är sant och när det är väldigt svagt vill de ha någon annans bekräftelse på att det faktiskt är värt att gå och köpa ett Clearblue.

Plus att det här med testning nog fungerar för en del som ett sätt att få tiden att gå fram till BIM.. Sen är det ju så att forum är till för att byta erfarenheter, diskutera med människor och kanske knyta kontakter vilket man ofta gör genom att ställa frågor och dela med sig av hopp och oro genom  resan att bli gravid, t.ex. genom sökande efter streck som kanske eller kanske inte betyder en graviditet. 

• malva90

Ser tyvärr inget streck men det kan ju vara svårt på bilder så om du gör det i verkligheten är det säkert där. När jag själv fick streck som uppstod efter tidens slut så var det positivt :) Så håller tummarna att även det här var det! Testa igen idag eller imorgon så borde det ha blivit starkare och komma direkt. 

Crissy skrev 2021-10-27 16:07:20 följande:

efter 30 min

Svar på tråden Svagt streck som blir starkare efter utgången tid!?