Inlägg från: Hyllemor |Visa alla inlägg
  • Hyllemor

Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid

Jag har inte orkat läsa allt i tråden, eftersom allt verkar vara så konstigt.

Givetvis ska du inte straffa ditt barn genom indragna julklappar. Hur skulle det hjälpa?

På min sons skola har de skärmar, hörselkåpor, cykelpedaler för spring i benen etc. för barnen att välja mellan. Eleverna tar det som de behöver under lektionen för att få lugn och ro. Ibland har de ingenting. Ibland har nästan alla i klassen något hjälpmedel. Det beror på vad de jobbar med. Tanken är att samtliga i klassen ska få lugn och ro.

24+ elever intryckta i ett litet klassrum kräver ju att man kan få lugn och ro. Ditt barn är knappast ensam om att få en skärm. Kanske har bara skolan varit dålig på att informera er föräldrar om att barnen har den här möjligheten?

• Hyllemor
    Sessie82 skrev 2021-10-28 21:09:23 följande:
    Bor tyvärr i litet samhälle där de är lite utbud på sådant.

Jag skulle kunna sätta han på bandy som hans kompisar går på. Men kan man tvinga han ? Han hatar allt med boll. Han vill inte ens prova :/
    Finns det ingenting annat som han gillar? Scouterna? Mulle? Eller lek bara med ditt barn utomhus varje dag...
Svar på tråden Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid