Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid

Lösningen man hade när jag gick i skolan var att den som störde fick gå ut. Något jag önskade att man tillämpade även idag, äldsta dottern har en som pratar och stör hela dagarna. Lyssnar ingenting på tillsägelse från lärare utan bara fortsätter.

Dottern och hennes kompis pratar dagligen om hur störda dom blir och vi har tagit upp det med lärarna. Men jag tycker dom är på tok för flata, sätt han i en skrubb själv om han inte vill lyssna. Jag förstår inte varför dom ska offras som faktiskt vill lära sig och göra det man ska. Du får sätta blåslampa på både son och lärare ts, du ska ha kudos som tar det på allvar. Pga. olika anledningar så vet vi att pratkvarnen i dotterns klass ses som ett helgon hemma så där har skolan ingen hjälp tyvärr.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    AndreaBD skrev 2021-10-28 23:05:11 följande:

Man får inte göra det. Inte med så pass unga barn. Om det händer något så.... Vi får egentligen inte göra det senare heller, men jag har gjort det ändå. Högstadieelever då. Vad ska hända dem? 

Nej med en etta förstår jag att det inte går men dottern går i fyran, det går ju att ordna med en egen obs-klass el.dyl alltså att dom som stör får sitta någon annanstans under uppsyn.

Vi fick sitta i kapprummet på -90 talet.
  • Studentpappa
    Sessie82 skrev 2021-10-29 15:02:57 följande:

Fick precis ett sånt fint sms av hans fröken !

Hon skrev att hon sagt till min pojk att hon ska skriva till mig att han lyssnat jätte bra idag !

Va glad ja blir nu :)

Skönt, då har ni nog bra lärare!
Svar på tråden Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid