• Näng

Vad vill du ha i julklapp av din chef? Najs och bajs!

Hej!

Jag är verksamhetschef på en vårdcentral och ska nu köpa julklappar till mina medarbetare. Jag vill ge dem något riktigt bra! Så berätta vad du hade velat ha samt vad du absolut inte vill ha.

De kommer få en jättefest med allt inkluderat samt julbord på lunchen men jag vill ge något annat med.

Tack!

• Svar på tråden Vad vill du ha i julklapp av din chef? Najs och bajs!
  • nernu

Slöseri med pengar att ge alla de här korgarna/faten med äppelmust och knäckebröd och senap och skit. Det är ju ändå beställt och massproducerat. Tror faktiskt att alla blir gladast av ett presentkort som är så brett som möjligt.

• Anonym (Julia)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-10-29 14:23:02 följande:

Nu är jag ju på tok för cynisk. Men är det någon som kollar så att pengarna kommer in också?

Det hoppas jag den som anordnade betalningarna samt chefen gjorde. Men jag kan självklart inte garantera att de kom till avsedd organisation? Chefen kanske skrattade hela vägen till banken.
  • Anonym (123)
    Anonym (3 mån) skrev 2021-10-29 14:29:48 följande:

Vi fick presentkort till lokala butiker/frisörer/massörer. Det gällde tre endast månader. Flera hann inte utnyttja dem däribland jag.

Bra gåva annars.

Om man inte hann på tre månader så prioriterade man nog inte det. 
  • Anonym (3 mån)
    Anonym (123) skrev 2021-10-29 15:10:48 följande:

Om man inte hann på tre månader så prioriterade man nog inte det. 

Aha ok. Tack.

Eller hade inte koll på att det var tre månaders endast.
  • Anonym (123)
    Anonym (3 mån) skrev 2021-10-29 15:14:13 följande:
    Aha ok. Tack.

Eller hade inte koll på att det var tre månaders endast.
    Nej, då får man skylla sig själv. 
  • Anonym (3wd)

3 månaders presentkort borde vara ekonomiskt om det finns någon retur på ej inlösta kort. Vi brukade också få det på förra jobbet och var nog inte ens hälften som använde dom. Blir bara besvärligt att använda.

En dags extra ledighet eller motsvarande flextimmar hade uppskattats här.

• Anonym (3 mån)
    Anonym (123) skrev 2021-10-29 15:24:13 följande:

Nej, då får man skylla sig själv. 

Ja...har jag sagt nåt annat? Jag missade att det var 3 månader, det har jag ju redan konstaterat.
  • Anonym (Fröken Zoom)

Överväg en halvdag ledigt. Det kan ju vara värt en del för utslitna vårdanställda, tänker jag?

Annars är ju maten allt dyrare (har precis summerat våra egna matkostnader här för 2 månader och fått lite hicka) så en bra delikatesskorg eller en julmatkasse från lokal affär kan också funka fint.

• Anonym (Litet men fint)
    Anonym (Julia) skrev 2021-10-28 19:50:35 följande:

Vår chef skänkte pengar till välgörenhet (läkare utan gränser om jag minns rätt). Det var uppskattat. De flesta tyckte klapparna tidigare varit onödiga och legat oanvända.

Tidigare har vi fått broddar (som jag uppskattade iof men det var jag ganska ensam om), reflexväst (jag hade redan en så det var onödigt), en bag (den har jag knappt använt), universal presentkort på 500 kr (bra för varje anställd kan välja även om det är lite tråkigt. För min del köpte jag saker till barnen för det och inte något till mig själv).

Jag tycker det är väldigt svårt att köpa något som passar alla. Ätbart som någon ovan nämnde uppskattar de flesta (det fick alltid min pappa när jag var liten och det var lika spännande varje gång). Presentkort är bra men lite tråkigt enligt mig. Personliga kaffekoppar till fikarummet kan vara kul beroende på om det behövs och vad dina anställda gillar.

Min man fick en gång välja mellan fyra saker (några glass, en gjutjärnsgryta, bestick och något annat). Det var bra för att vi behövde just en gjutjärnsgryta precis då.

Annars brukar upplevelser fungera bra. Åka luftballong, vinprovning, flyga segelflyg, hoppa fallskärm etc.

Hoppas du kommer på något riktigt bra att ge dem! God jul!

Jag tycker det är den absolut sämsta present som finns. Jag är månadsgivare till ett flertal olika organisationer och det blir runt 6-7000 om året jag ger bort till välgörenhet. Det är mitt val att ge och mitt val till vad det ska gå till.

Som present är det slött och godhetsknarkande att ge bort i någon annans namn (om man inte önskat sig just det). Vill man ge bort pengar ger man bort sina pengar, inte istället för att köpa en gåva till någon annan som den har en personlig nytta av.

De julklappar jag uppskattat mest är sådant som är litet men fint. Utvalda delikatesser, fin karaff mm
  • Anonym (Jag personligen?)

Att chefen ligger naken och styv på golvet, tomteluva på huvudet och jag får gränsla honom. Men sånt får man väl inte säga längre. Inte för att jag hade vågat säga det förut heller, men ja det där hade vart en fin julklapp och den julklappen vill jag ha av min chef. 

Svar på tråden Vad vill du ha i julklapp av din chef? Najs och bajs!