• LinaFiaK

Ägglossning?

Hej!

Vi har nu under några månader försökt att bli gravida utan resultat. Jag skaffade Natural Cycles för ungefär 1,5 månad sedan och jag gjorde LH-tester flera gånger under månaden men alla var negativa. Igår fick jag mens (ordentlig mens) och den brukar vara i ungefär 1 vecka för mig. Men KAN man få mens om man inte haft någon ägglossning? I så fall har jag ju missat att jag haft ägglossning, men blir lite orolig att jag inte har någon?

Med vänlig hälsning,

Louise

• Svar på tråden Ägglossning?
  • Jag är bara jag

Jo, mens får man även om man inte haft äl innan. Man vet dock aldrig när. De cyklerna brukar ofta bli lite längre och mensen kan bete sig annorlunda. Även de som i princip aldrig har äl får mens till slut för det innebär bara att den gamla slemhinnan lossnar.

Har man däremot regelbunden mens kan man utgå från att man har äl. Alla får inte positiva äl-test, vissa har så kort stegring att de missar den. Då måste man kanske testa 2 ggr per dag.

• LinaFiaK

Tack för svar!

Min mens har varit lite oregelbunden sedan jag slutade med p-piller för några månader sedan.

Nu får jag mens men cykeln blir ganska lång.. oklart då om jag haft några ägglossningar eller inte..

Får hoppas att jag får ÄL nästa månad!

• Limeblad

Jag tempade från att jag slutade med p-piller. Tror det var tredje cykeln som jag bara hade negativa ÄL-tester och temperaturstegringen uteblev så är rätt säker på att det inte var någon ägglossning. Mensen kom dock punktligt. Månaden efter blev jag gravid.

• LinaFiaK

Okej då kanske det är vanligt att den uteblir ibland, för jag tror verkligen att den gjorde det för mig med denna månad.. men man får hoppas att den kommer förr eller senare?

Men vad härligt! Håller tummarna för att det händer mig med nästa månad! :)

• Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2021-10-28 23:06:32 följande:
    Tack för svar!

Min mens har varit lite oregelbunden sedan jag slutade med p-piller för några månader sedan.
    Nu får jag mens men cykeln blir ganska lång.. oklart då om jag haft några ägglossningar eller inte..

Får hoppas att jag får ÄL nästa månad!
    Det är jättevanligt med konstiga cykler när man slutat med p-piller. Det tar nämligen ett tag för kroppen att komma igång igen. Det kan dock hända nästa cykel, vem vet. Glad
Svar på tråden Ägglossning?