Anonym (TS) skrev 2021-10-28 23:27:23 följande:
Nu är måttet rågat. Nuvarande jag spräckt ytterligare ett tiotal på vågen och behöver gå upp ytterligare en storlek och känner att jag behöver göra något åt min vikt.
Vad har funkat bäst för er för att gå ner i vikt?
Vad är ett bra upplägg för en nybörjare?
Behöver alla tips jag kan få!
Den bästa metoden är ju den som du faktiskt orkar hålla. Och tyvärr är nog det något du måste testa dig fram med.
Min sambo kör 5:2 eftersom han klarar av att äta väldigt lite när han väl bestämmer sig medan jag vare sig kan tänka eller hålla humöret om mitt blodsocker inte ligger bra.
Jag har aldrig testat LCHF eftersom jag tycker det är så gott med bröd och pasta (och inte ersättningarna till dem). Annars kan jag tänka mig att den passar en del eftersom man alltid kan se till att vara mätt. Men den är knepigare när man går ut och äter eller är bortbjuden.
Så för min del fungerar den där man räknar kalorier (eller viktväktarnas points) bäst. Alltså ät lite och för min del hyfsat ofta.
Till frukost äter jag Mild lättyoughurt och lite musli. Till det en macka med kalkon på.
Om jag tar mellanmål sen kan det vara ett kokt ägg.
Sen äter jag rätt vanligt men försöker äta rätt små portioner.
Min utmaning är att barnet verkligen inte behöver gå ner i vikt (utan tvärt om) så därför vill jag inte att våra måltider är allt för fetsnåla.