Miisery skrev 2021-12-16 09:48:52 följande:
Hej igen, ledsen för mitt sena svar.
Åh okej, var de tre missfallen också i tidigt stadie? <3
Och Wow, vad kul att du väntar barn nu!
I vilken vecka befinner du dig i? :)
Jag kan förstå att det måste vara en enorm rädsla när man äntligen blivit gravid, att något ska bli fel. Hela den resan är en enda boll av oro.
Men om allt flyter på som det ska så skulle jag nog bara försöka vara i nuet och njuta av det som sker. Kommer säkert gå jätte bra <3
Du säger att denna graviditet skiljer från de andra, vad är det som skiljer tycker du? :) Bara nyfiken. Kram
Ja precis alla har skett tidigt, omkring vecka 6. Det sista kom dock inte igång förens kring vecka 8.
Jag är nu i vecka 15 så det tuffar på. Det senaste ultraljudet var i vecka 11+6 och då såg allt superbra ut, ändå börjar man nu fundera på om allt verkligen är som det ska. Haha man kan bli knäpp för mindre!
Dels har jag inte haft någon blödning alls denna gång, jag har haft enorma bröst som ömmat sedan BIM och svullnaden runt magen kom rätt tidigt. De tidigare gångerna har jag bara varit trött och dessutom ganska ont, vilket jag varit förskonad från nu. Sen har jag känt mig mer gravid denna gång och haft ett större lugn kring allt. Mycket sitter säkert psykiskt också, att man jämför allt och känner av minsta lilla grej.
Jag har beställt en doppler så att jag förhoppningsvis kan lyssna på bebis hjärta, jag hoppas jag kan känna ett större lugn därefter. Men då börjar man väl noja för något annat istället sen, haha.
Hur mår du nu? Känns det lättare? Kram!